איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי?

איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי?

כשאנחנו מחפשים נותני שירות איכותיים שאנו רוצים לעבוד איתם לטווח ארוך כדאי לנו מאוד להגיע למצב שבו אנו עושים מחקר מקדים מעמיק כדי שלא נצטער על החברה ששכרנו. מחקר מקדים לפני שתיבחרו חברת שיווק דיגיטלי הינו מהלך קריטי וכדאי מאוד שתבחרו את השאלות הנכונות לפני שתחתמו על חוזה מחייב עם החברה הלא נכונה.

 

כדי לחסוך לכם את השלב של לחשוב על שאלות בעצמכם הכנו עבורכם כמה שאלות שיעזרו לכם לבצע את הבחירה הנכונה עבור השירותים שאתם מחפשים:

מה ההתמחות של חברת שיווק דיגיטלי שעומדת מולכם?

שיווק דיגיטלי הינה כותרת קצרה למגוון רחב של סוגי שירות שונים. תשאלו אותם מה בדיוק הם מציעים- שידרוג ה- SEO של אתר החברה, ניהול קמפיינים של PPC, כתיבת תכנים, בניית אסטרטגיה שיווקית, שיווק ברשתות החברתיות וכד'.

האם עדיף חברה עם התמחות בשירות אחד או סל שירותי שיווק רחב?
מהם השיקולים החשובים באמת כשאנחנו בוחרים חברת שיווק דיגיטלי ?

 

אם העסק שלכם מבצע את צעדיו הראשונים בעולם השיווק הדיגיטלי אז הכיוון הנכון יהיה לקחת חברה בעלת סל שירותים רחב שתוכל לקדם אתכם ממספר חזיתות שונות שישלימו האחת את השנייה.

אם העסק שלכם כבר משווק ומקודם בעולם השיווק הדיגיטלי מכל הכיוונים והכל הולך מעולה (מצב די נדיר ☺) אז תוכלו לבחור בחברת שיווק דיגיטלי עם התמחות צרה יותר רק כדי לסגור את אחת הקצוות שאינכם מצליחים לדאוג להן- למשל, חברה שעוסקת רק בכתיבת תכנים כדי לקדם את הבלוג שלכם.

 

מה משך ההתקשרות עם חברת שיווק הדיגיטלי שעומדת מולכם?

האם הם מעוניינים בחוזה לטווח ארוך, בינוני או קצר? מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהחבילות המוצעות לכם. חברת שיווק דיגיטלי מקצועית תהיה מסוגלת לשבת מולכם ולתאר לכם בבהירות תוך בדיקה קצרה- על התעשייה שלכם, על התחרות שלכם ועל מילות המפתח שכדאי לעסק שלכם לקדם ומה מצבם של המתחרים שלכם בזירת הדיגיטל.

נקודה קריטית שדומה בין עולם ההשקעות לעולם הדיגיטל היא שכל מי שמבטיח לכם הרים וגבעות ותוצאות בטוחות בוודאות תוך זמן קצר הוא או שקרן או שאין לו מושג או שכל התשובות נכונות.

באיזה כלים ומדדים מתכוונים לבחון את השירות של חברת שיווק דיגיטלי ?

כל חברה שמתיימרת להיות רצינית חייבת להיות מסוגלת לספק לכם קבלות על הפעילות שלה בסוף של תקופה כדי להוכיח שהיא אכן קידמה אתכם ולא רק הוציאה מכם כספים לשווא. חלק מהמדדים הרלוונטיים האפשריים הם- כמה כניסות יש לאתר, באיזה מקום אתם ממוקמים בגוגל עבור מילות חיפוש שקודמו וכדומה.

דוגמאות למקרי עבר בהם השגתם הצלחות לחברות ששיווקתם באינטרנט?

זאת שאלה קריטית משום שהיא בודקת בקלות כמה החברה הספציפית רלוונטית עבורכם. אם היה לחברה הצלחה מסחררת בתחום מסוים שהוא לא הכיוון שבהכרח מתאים לכם אז הדבר מעיד שהחברה הזאת מקצועית ותחרותית אך לא בטוח שהיא תתאים לצרכים שלכם.

מה טווח המחירים עבור שירותים שהחברה מספקת?

הבדלי המחירים בין החברות השונות בעולם הדיגיטל הם אדירים והיקפי השירותים משתנים בצורה דרסטית בין התעשיות השונות ובין גדלים שונים של חברות.

השוואת מחירים בין חברות שונות
מהו טווח המחירים הרלוונטי עבורנו בתחומים השונים בשיווק דיגיטלי?

האם יש חוזה חתום ומחייב בהתקשרות מול חברת שיווק דיגיטלי ?

אם יש חוזה, אז באיזה צורה בנויה שיטת החיוב? חיוב לפי שעה, חיוב חודשי/שנתי. בגלל ששירותי חברות השיווק הדיגיטלי הם שירותים ארוכי טווח אז ברוב המקרים החוזים שיציעו לכם יהיו של מספר חודשים עד שנה. במצבים כאלה כדאי שתשימו לב מהם תנאי היציאה מהחוזה.

אנחנו מאמינים בשיטה של שירות שניתן על פי תשלום חודשי בלי התחייבויות ארוכות טווח. בכל חודש כשנפגש לנתח את המצב שלכם נוכל לקבוע יעדים חדשים ואתם תוכלו להשפיע על הליך קבלת ההחלטות ולהחליט אם הינכם מעוניינים להמשיך בשירות.

כמה לקוחות יש לכם במקביל ומי הלקוחות הנוכחיים?

בכל הנוגע לבחירת חברת שיווק דיגיטלי, לא בטוח שהגודל כן קובע. קחו בחשבון שככל שהחברה גדולה יותר כך אתם הלקוחות קריטיים פחות. מצד שני, מגוון המומחים של חברה גדולה יכול לפצות על כך. לעומת זאת, בחברה קטנה שרוצה להתפתח ישקיעו בכל לקוח את המקסימום כדי לקבל המלצות ולשמר את מגמת הצמיחה (במידה וקיימת).

אם היה לכם ניסיון לא מוצלח בבחירת חברת השיווק הדיגיטלי ספרו לנו ואולי נוכל לעזור ☺

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

פוסטים אחרונים

דף הפייסבוק שלנו

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.

מאמרים נוספים

סגירת תפריט