הצעת מחיר קידום אתרים – 5 טיפים שיעזרו לכם לבחור בחברה הנכונה

זמן קריאה: 3 דקות
הצעת מחיר קידום אתרים

קיבלת הצעת מחיר לקידום האתרים של החברה שלך? במאמר שהכנו ניתן ללמוד על הטיפים שיסייעו לך לבדוק האם הצעת המחיר הינה רלוונטית או שיש נקודות ששווה לבקש עליהן הבהרות נוספות.

לכמה זמן ההצעה מתייחסת?

יש הצעות מחיר לקידום אתרים שמתייחסות לריטיינר של חודש אחד ללא התחייבות עם אופציה להארכה. הצעות אחרות מתייחסות לפרויקט נקודתי שבו תתבצע אופטימיזציה לאתר ו/או הקמת קמפיין ייעודי ללא כל אופציה להמשכיות. אופציות נוספות הן חוזה לרבעון, חוזה שנתי או רב שנתי. נושא השמן הינו קריטי להצלחת תהליך הקידום נהוג לומר כי צריך תקופה של לפחות חודש עד שלושה חודשים להקמה וניהול הקמפיינים הממומנים בגוגל בצורה מיטבית.

לאחר תקופה זאת ניתן יהיה לבחון בצורה הוגנת האם בוצע תהליך שהשיג את היעדים העסקיים וכדאי להמשיך או שעדיף לשקול בחינת אפיקים אלטרנטיביים.

האם הצעת המחיר לקידום האתר כוללת דף נחיתה?

חלק קריטי מהצלחת הפעילות הממומנת בגוגל הוא היעד שאליו יגיעו הגולשים שמקליקים על המודעות. ככל שדפי הנחיתה והאתר יהיו בנויים בצורה איכותית יותר ככה יש יותר סיכוי שהגולשים יתעניינו וישאירו פרטים. בהתאם לכך, במידה והנכסים הדיגיטליים של העסק שלכם אינם ברמה הגבוהה ביותר מוטב לוודא שהם מקבלים שדרוג לפני שמתחילים להשקיע במאמצי הקידום. השדרוג או בניית הנכסים הדיגיטליים יכול להתבצע באמצעות חברת קידום האתרים או באמצעות חברה נוספת שתהיה מעורבת בעסקה ותהיה אחראית על הנכסים הדיגיטליים שיקושרו לקמפיין.

האם הצעת המחיר לקידום האתר כוללת את תקציב הפרסום בגוגל?

קיימים שני מודלים של התקשרות מול חברת קידום אתרים מבחינת מה שקשור לתקציבי הפרסום.

המודל הראשון – עובד בצורה שבה תקציבי הפרסום חלים על החברה המפרסמת. כלומר לחברה המפרסמת יש שני סוגי הוצאות –

א. הוצאה ישירה על גוגל אדס.

ב. הוצאה על סוכנות הפרסום שמנהלת עבורה את הפרסום בגוגל אדס.

המודל השני – עובד בצורה שבה תקציבי הפרסום בגוגל חלים על סוכנות הפרסום. כלומר, מבחינת החברה המפרסמת היא משלמת תשלום אחד הכולל בתוכו את תקציב הפרסום לגוגל ואת דמי הניהול עבור הסוכנות.

האם הצעת המחיר כוללת מענה וטיפול בלידים?

הקמת דפי הנחיתה, הקמת הקמפיינים וניהולם הינם שני החלקים הראשונים בתהליך קידום האתר. החלק השלישי בדרך כלל לא מתבצע על ידי סוכנות קידום האתרים אך הינו חשוב באותה המידה להצלחת הפעילות הממומנת בגוגל. תוך כמה זמן הלידים מקבלים מענה? האם הלידים מקבלים מענה מקצועי? האם הצעות המחיר כתובות בצורה ברורה ואטרקטיבית? האם מתבצעות שיחות “פולוו אפ” מקצועיות מול הלקוחות המתעניינים? וכד’

בהתאם לכך, חשוב להבין האם הטיפול בלידים הינו חלק מהאחריות המוטלת על חברת קידום האתרים או שהחברה המפרסמת מסוגלת לתת מענה מקצועי ללידים הנכנסים.

האם הצעת המחיר לקידום האתר כוללת עלויות נוספות לחברות צד שלישי?

לאורך תהליך קידום האתר בגוגל עשויות לעלות עלויות נוספות כמו – מערכת שליחת ניוזלטר, פלאגינים לאתר, איחסון עבור האתר, קניית דומיינים או צרכים אחרים. כל אחד מהתוספות הנ”ל עשויה לעלות עשרות שקלים בשנה ועד אלפי שקלים בשנה. יש לוודא לפני סגירת העבודה האם הקמפיין מצריך משהו מהתוספות הנ”ל והאם הן כלולות בהצעה.

האם ניתוח המתחרים כלול בהצעת המחיר לקידום האתר?

ניתוח מתחרים בקידום אתרים
ניתוח מתחרים בקידום אתרים

כיום ישנם כלים מתקדמים ביותר לניתוח הפעילות הדיגיטלית של המתחרים בנישה שלכם. כלים אלה מאפשרים להבין עוד לפני הקמפיין איך המפרסמים המתחרים מפרסמים, מה הנכסים בהם הם משתמשים, מה התקציבים בהם הם מפרסמים וכד’.

מידע מהסוג הנ”ל הינו מידע ששווה זהב ויכול לסייע באפקטיביות הקמפיין ולחסוך עליות אדירות של מפרסמים שלא יודעים מה קורה בזירה שאליה הם נכנסים. בהתאם לכך יש להבין האם הצעת המחיר שלכם כוללת שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים לצורך מחקר המתחרים או שההצעה אינה כוללת את זה.

האם שיחת עדכון חודשית כלולה בהצעת המחיר לקידום האתר או שההצעה כוללת רק העברת דוחות?

יש מודלים שונים של תימחור ויש מודלים שונים של חבילות אשר משקפות את היקף המעטפת שתינתן במודל ההתקשרות מול החברה. ישנן חברות שעובדות במודלים שבהם הן מספקות הדרכה ולאחר מכן שולחות דו”ח חודשי קבוע ללא שיחות הסבר. חברות אחרות מספקות פגישה/שיחה חודשית קבועה עבור כל חשבון מנוהל. אין מודל שעדיף יותר או פחות, הכל תלוי בתחום, תקציבי הפרסום, היקף התחרות ובזמינות הלקוח ללמוד על הפעילות בגוגל.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.