מושגים בשיווק דיגיטלי – מילון מונחים למתחילים

זמן קריאה: 7 דקות
מילון מונחים למתחילים בשיווק דיגיטלי

אם אתם אנשים נורמאליים אז מושגים כמו SEM, PPC, SEO נשמעים לכם כמו קללות משונות באנגלית ובדיוק בשבילכם הכנו מילון מושגים בשיווק דיגיטלי. המילון קצר ויעזור לאנשים שלא מגיעים מהתחום להכיר כמה מהמושגים שחוזרים על עצמם ומופיעים פעמים רבות באתר שלנו ובכל מקום שדנים בתחום המרתק של שיווק דיגיטלי.

במילון המושגים שלנו מופיעים המושגים השכיחים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי וכדי להקל עליכם את הקריאה חילקנו אותם לשבעה תחומי משנה שיעזרו לכם “לקפוץ” ישר אל הקטגוריה שמעניינת אתכם כרגע. הקטגוריות שמופיעות במילון שיווק דיגיטלי שלנו הן-

  1. אתרי אינטרנט
  2. כלים של גוגל
  3. רשתות חברתיות
  4. קידום אתרים
  5. שיווק מבוסס תוכן
  6. מסחר מקוון
  7. מושגים כלליים

 

אתרי אינטרנט – החלק הבסיסי ביותר בתחום שיווק דיגיטלי

WIX – הינה פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט שפותחה בידי חברה ישראלית ב-2006. החזון שעמד לנגד עיני המייסדים היה ליצור פלטפורמה שתהיה כל כך ידידותית למשתמשים עד שכל מי שירצה יוכל להקים אתר בקלות גם ללא כל ידע טכנולוגי קודם. כיום ישנם בעלי עסקים רבים שבוחרים לבצע את פעולת הקמת האתר העסקי בוויקס. הביקורת כלפי וויקס היא שהפלטפורמה אינה נותנת מענה לבעלי אתרים “רציניים” שצריכים לבצע פעולת קידום אגרסיבית ולבצע באתרים התאמות ייעודיות וייחודיות כדי להתאימו לעסק שלהם.

WORDPRESS – נחשבת לפלטפורמת בניית האתרים הגדולה והמקצועית ביותר בעולם. לפי הסטטיסטיקה בין שליש לשישית מהאתרים הקיימים כיום בעולם נבנו באמצעות פלטפורמה זאת. בניגוד ל-WIX שממותגת כפלטפורמה להמונים, וורדפס ממותגת כפלטפורמה סופר מקצועית אשר משמשת לבניית אתרי הבית של עסקים “רגילים” אך גם עבור כמה מהמותגים הגדולים בעולם, כמו למשל- האתרים של MTV, ביונסה ווולטדיסני ועוד רבים אחרים.

אז במה עדיף להשתמש ב-WORDPRESS או ב-WIX?

התשובה כמובן אינה חד משמעית ותלויה רבות בצרכי העסק שלך ובפונקציות שהאתר ידרש לבצע. בסרטון הבא תוכלו להבין תוך 3 דקות מהם השיקולים לעבוד עם וויקס או עם וורדפרס:


אם עדיין לא קיבלתם החלטה תוכלו להיעזר גם במאמר שכתבנו על השוואה בין פלטפורמות בניית האתרים המובילות בעולם.

UI/UXUser experience design, User interface design. מדובר בשניים מהתחומים החשובים ביותר בתחום בניית אתרי האינטרנט. למרות השוני בין חוויית המשתמש לבין ממשק המשתמש שניהם הולכים יד ביד ואחראים על האופן שבו המבקרים באתר שלנו ירגישו כשהם משתמשים בו. מדובר בתחום שמגיע מעולם העיצוב ולכן יש בו חשיבות רבה לשימוש בצבעים, סגנונות עיצוב ואסתטיקה של האתר.

 

כלים של גוגל יסייעו לכם להתבלט בשיווק דיגיטלי

Google Trends – אחד מהכלים הפופולאריים והידועים של גוגל אשר מאפשר לגולשים לזהות נתונים מעניינים לגבי מגמות של חיפוש נושאים שונים באינטרנט. באמצעות כלי זה ניתן להשוות בין ביטויי חיפוש שונים וללמוד באיזה תקופות הם היו פופולאריים ובאיזה תקופות חלה ירידה בהתעניינות לגביהם.

בתמונה המצורפת תוכלו לראות חלק קטן מהנתונים המוצגים בגוגל טרנדס כשעושים השוואה בין שני הכדורגלנים המובילים בעולם בחמש השנים האחרונות. ממבט זריז בתמונה אפשר ללמוד שרונאלדו הינו שחקן אשר קהל רב יותר של אנשים מחפשים מידע אודותיו בגוגל בישראל.

אינפורמציה מעניינת נוספת שניתן להוציא מגוגל טרנדס היא שהגרף של שני השחקנים אינו לינארי. כלומר, יש תקופות בהן יש עלייה/ירידה בהיקף החיפושים שלהם בצורה משמעותית. מידע זה שווה כסף רב עבור חברות פרסום אשר עושות שימוש בשחקנים אלה משום שהן יכולות לנבא מה יהיו התקופות שבהן יתבצע חיפוש רב עבור שחקנים אלה.

שיווק דיגיטלי צילום מסך של גוגל טרנדס רונאלדו לעומת מסי
גוגל טרנדס- google trends אחד הכלים שגוגל מציעה בחינם בכדי להשוות מגמות של פופולריות חיפוש בין מונחים שונים שגולשים מחפשים בגוגל.

 

Google Analytics – אולי הכלי המפורסם והשימושי ביותר של גוגל. כלי זה הושק ב-2005 ומשמש את בעלי האתרים לצורך זיהוי נתונים היסטוריים של כניסות לאתר שבבעלותם. באמצעות כלי זה תוכלו לדעת מתי נכנסו לאתר, מאיזה אזורים גיאוגרפיים, באיזה דפים ביקרו, כמה זמן שהו בכל דף ועוד נתונים רבים וחשובים לכל מי שמחזיק בניהול של אתר אינטרנט.

Google Search Console – כלי זה נחשב לשימושי ביותר בקרב מנהלי האתרים. הכלי מאפשר לנתח ולהבין איזה חלקים באתר טעוני שיפור ומה יש לבצע בכדי לעשות אופטימיזציה של האתר על מנת לשפר את ביצועיו באופן כללי ובמנועי החיפוש בפרט. בנוסף, תוכלו ללמוד מהכלי על המקומות בהם יש קישורים לאתר שלכם.

בסרטון הבא תוכלו תוך דקה להבין איך גוגל Google Search Console יוכל לסייע לכם:


 

Google adwords – כלי שמאפשר לבעלי אתרים לקדם מודעות ממונות בגוגל, ביוטיוב ובאתרים רבים ברשת האינטרנט. נחשב לכלי יעיל בתעשיית קידום האתרים לכל מי שמעוניינים להוביל קמפיין אגרסיבי מהיום למחר תוך כדי חשיפה מקסימאלית של האתר שלהם. כמו כן, גוגל מפיקה רווחים עצומים של עשרות מיליארדי דולרים בשנה באמצעות גביית עמלות מהמשתמשים בפלטפורמה.

Google Keyword planner – כלי זה נועד בכדי לשמש את המפרסמים בגוגל אדוורדס לצורך תכנון מילות המפתח שאליהן יכוונו המודעות הממומנות שיופיעו בקמפיין. באמצעות הזנת מילים וביטויים בכלי זה תוכלו לדעת עד כמה הביטויים שאתם רוצים לקדם הינם פופולאריים ובנוסף תוכלו לקבל גם רעיונות למילות וביטויי חיפוש דומים שלא חשבתם עליהם.

בתמונה המצורפת למטה תוכלו לראות חלק מהמידע הקיים במתכנן מילות המפתח של גוגל. בתמונה מופיעים ביטויים מתחום השיווק באינטרנט. ביטויים אלה מהווים דוגמה להיקפי החיפוש הקיימים בתחום זה.

מתכנן מילות המפתח של גוגל
מתכנן מילות המפתח של גוגל או באנגלית keyword planner הינו אחד מהכלים המובילים והמוצלחים ביותר עבור מחקר מילים לצרכי קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל.

 

שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות

Facebook- הרשת החברתית הגדולה בעולם, הוקמה ב-2004 ומשמשת כיום למעלה משני מיליארד משתמשים רשומים. פייסבוק נחשבת כרשת איכותית לשיווק אינטרנטי עקב מספר הגולשים העצום שקיים בה ועקב היכולת לבצע בה פילוחים מדויקים של קהלי מטרה שאליהם תרצו לשווק.

Youtube- הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, הוקמה ב-2005 ועקב הצלחתה המסחררת נקנתה על ידי גוגל ב-2006 ב-1.5 מיליארד דולר. נחשבת לרשת ייחודית ביותר עקב העובדה שבניגוד לרשתות האחרות שפועלות במיוחד על בסיס העלאת פוסטים וסטטוסים בצורות שונות, ביוטיוב האמצעי המרכזי להעברת מסרים הוא באמצעות סרטוני וידאו.

Instegram- הרשת החברתית השלישית בגודלה בעולם, הוקמה ב-2010 וכבר ב-2012 נרכשה על ידי פייסבוק במיליארד דולר. באינסטגרם הדגש הוא על העברת מסרים ויזואליים מבוססי תמונות וסרטוני וידאו ולא תכנים ופוסטים ארוכים כמו בפייסבוק.  

Twitter- רשת חברתית מהמובילות בעולם שמספקת למשתמשיה אמצעי להעברת מסרים קצרים שלא עולים על 280 מילים במסר. נחשבת לכלי מצויין לצרכי העברת חדשות ואינפורמציה מהירה אודות אירועים, מוצרים או כל חדשות שנרצה לפרסם בצורה קצרה וממוקדת.

Linkedin- רשת חברתית הקיימת מ-2003 ומשמשת לצרכי בניית קשרים מקצועיים בין אנשים וחברות שרוצים למנף את הרשת החברתית לצרכי קידום עסקי או בניית הקריירה. הרשת בנויה מפרופילים של אנשים שמציגים את הפרופיל שלהם באמצעות פירוט קורות החיים שלהם ובנוסף מפרופילים של חברות שמפרטות את מוצריהן, שירותיהן ורשימת העובדים שלהן. לינקדאין נחשבת ככלי מצוין לשיווק אינטרנטי עבור כל מי שרוצים להגיע למגע עם אישים בעלי השפעה בעולם העסקים.

התמונה הבאה לקוחה מהאתר www.dreamgrow.com, תוכלו לקרוא את המאמר המקיף שהם כתבו לגבי 15 הרשתות החברתיות המובילות בעולם נכון ל-2018.

לאלה שאין פנאי לקרוא, התמונה הבאה מסכמת את מאזן הכוחות הקיים בעולם הרשתות החברתיות:

15 הרשתות החברתיות המובילות בעולם
15 הרשתות החברתיות המובילות בעולם. בראש הרשימה ניתן לראות חברות כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם טוויטר ועוד.

שיווק דיגיטלי בתחום קידום אתרים

SEO- Search engine optimization – תהליך שנקרא בעברית “קידום אורגני“, נחשב לאחת מהפעולות המרכזיות והחשובות בתחום קידום האתרים. בתהליך זה אנו מנסים להשפיע על מיקום האתר שלנו בתוצאות החיפוש באמצעות מהלכים שונים שאמורים להפוך אותו לאטרקטיבי ורלוונטי יותר בעיני הגולשים ומנועי החיפוש. הפעולות המרכזיות שנבצע הן – כתיבת תכנים, אופטימיזציה לאתר, בניית מערך קישורים לאתר ועוד.

SEM- Search engine marketing – שיטה נוספת מתחום קידום האתרים אך בניגוד לקידום האורגני שמתמקד בשידרוג האתר, ב-SEM אנחנו מתמקדים בשימוש בכלים חיצוניים כגון מודעות ממומנות בגוגל בכדי להגביר את כמות המבקרים באתר.

PPC- Pay-per-click – מודל פרסום אינטרנטי שלפיו המפרסמים ישלמו עבור כל לחיצה של מי שנחשף למודעה שלהם. למרות ששיטת תשלומים זאת יכולה להתבצע במספר וריאציות שונות הנטייה היא לקשר אותה עם שיטת הפרסום של גוגל אדוורדס בה אנשים מפרסמים מודעות בגוגל ומשלמים עבור כל לחיצה.

קצת מבלבל נכון:-)?

בסרטון הבא תוכלו להבין תוך 3 דקות את ההבדלים והדברים הקשורים בין שלושת המושגים- SEO SEM ו-PPC:

שיווק מבוסס תוכן חלק חדש בתחום השיווק הדיגיטלי

Taboola- חברה ישראלית שפיתחה את אחת הפלטפורמות המועילות ביותר בעולם לקידום תכנים רלוונטיים עבור גולשים באתרים. הרעיון הוא לאפשר לגולשים שמסיימים כתבה באתר כלשהו להיחשף באופן מיידי לכתבות שהכי אמורות לעניין אותן. לנו בעלי העסקים והמפרסמים הפלטפורמה מאפשרת לציין הצעת מחיר לחשיפת הכתבה או הסרטון שלנו ואם אנו זוכים הפלטפורמה תמליץ עלינו ככתבה הבאה.

Outbrain – חברה שמפעילה מודל מאוד דומה למודל של טאבולה וגם מאפשרת למפרסמים לחשוף כתבות וסרטונים שיתאימו לפרופיל הגולשים באתר. החברה נחשבת להצלחה מסחררת ומצליחה להגיע עם המלצותיה לרוב הגולשים ברשת האינטרנט בארצות הברית.

 

שיווק דיגיטלי ומסחר מקוון

Ebay – אחת מחברות המסחר המקוון הוותיקות והמובילות בעולם. באתר של איביי ניתן לבצע קניות ממוכרים פרטיים ומעסקים שמפרסמים את מוצריהם באיביי. כמו כן, מיליוני אנשים בעולם מתפרנסים מאיביי על בסיס קבוע ומצליחים לבצע השלמת הכנסה או משכורת מלאה מהשימוש בפלטפורמה. למשל, בישראל קיימים דיווחים על 10,000 מוכרים פעילים שממש מצליחים לייצר משכורות קבועות מהשימוש באיביי.

Amazon – נחשבת לחברת המסחר המקוון המובילה בעולם מבחינת היקף ההכנסות ונתח השוק שלה. אמזון החלה את דרכה ב-1994 כאתר שמתמחה במכירת ספרים אונליין ובעקבות הצלחתה המסחררת כיום היא מוכרת פחות או יותר את כל סוגי המוצרים שאפשר להעלות על הדעת.  

Affiliate Marketing –  שיווק שותפים הינה שיטה בה העסק משלם תגמול כספי עבור כל מכירה שאחד השותפים הוביל אל האתר שלו. הרעיון הוא פשוט, מדובר בשיטה בה כולם מרוויחים. המשווקים מרוויחים מכך שהם לא צריכים להתעסק בניהול חנות, מלאי ייצור וכד’ אלא רק בפעולות השיווק באינטרנט שבה הם מתמחים. החנויות מצידן, נהנות מכך שנטל השיווק יורד מהן והן צריכות להתעסק רק בפיתוח, ייצור ואספקת המוצרים.

שיווק דיגיטלי – מושגים כלליים 

כתיבה שיווקית- או קופירייטינג הינה פעולה שמטרתה להשפיע על קוראים שנחשפים לתכנים שלנו או למודעות שאנו מפרסמים. בכתיבה מסוג זה נשים דגש על הגברת המודעות למותג שלנו ועל הניסיון להניע לפעולה את כל קוראי התכנים. בתהליך זה נשים דגש על מקוריות, פרסונליזציה ואיכות התכנים

שיווק דיגיטלי באמצעות דפי נחיתה – מדובר בדפים בודדים שמעוצבים ומתוכננים לענות על צורך מסוים בקבל מידע נוסף עבור גולשים שהגיעו לדף באמצעות חיפוש אורגני או באמצעות כניסה למודעות ממומנות. דפי נחיתה לעיתים קרובות גם מקושרים לקמפיין מיילים, לקמפיין ברשתות החברתיות וכד’. לתכנון דפי הנחיתה יש חשיבות רבה משום שהם משפיעים על האופן שבו הלקוחות יחליטו להמשיך לקנייה או יצירת קשר מול החברה שלכם.

שיווק דיגיטלי באמצעות מיילים – פעולה זאת תתבצע ברוב המקרים לקבוצת מטרה שאנחנו חושבים שתגיב בצורה חיובית למסרים שיתקבלו דרך המייל. המייל יכול להכיל מסר פרסומי, הצעה עסקית, בקשה לפגישה או כל דבר אחר שיסייע ליצירת המגע הראשוני מול הלקוח.

סיכום

לסיכום, יש באמת בלי סוף מושגים חשובים בעולם השיווק הדיגיטלי אבל לדעתנו אם תכירו בגדול את המושגים האלה יהיה לכם הרבה יותר קל לשווק את העסק באינטרנט בצורה מוצלחת. כפי שציינו בתחילת המאמר שיווק דיגיטלי הינו תחום רחב מאוד ואין באמת צוק להכיר את כל הביטויים. מספיק שתכירו בצורה סבירה את הביטויים הרלוונטיים עבורכם ותשאירו אבק למתחרים שלכם.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.