שיווק דיגיטלי למתחילים – הצעד השני – קידום במנועי החיפוש

זמן קריאה: 3 דקות
שיווק דיגיטלי - השלב השני

קידום במנועי חיפוש

נכון, זה השלב שבו אתם שואלים למה לכתוב “קידום במנועי החיפוש” ולא לכתוב פשוט “שיווק בגוגל“? הסיבה היא שחוץ מגוגל ששולט בצורה מוחלטת בשוק מנועי החיפוש יש בעולם עוד כמה מנועי חיפוש ששווה להתייחס לקיומם במיוחד אם משווקים את העסק מחוץ לישראל. חוץ מגוגל בתחום קידום במנועי חיפוש ישנם עוד שחקנים מרכזיים – במקום השני בעולם אחרי גוגל נמצא מנוע החיפוש של מיקרוסופט- בינג ובמקום השלישי נמצא מנוע החיפוש של יאהו.

איך רוב האנשים מבצעים קניות באינטרנט?

אם האופן שבו אתם מבצעים קניות וגולשים ברשת דומה לאופן שבו רוב האנשים בחברה המערבית עושים זאת אז קרוב לוודאי שכשקניתם את הרכב האחרון נעזרתם רבות בחיפוש מידע בגוגל, כשחיפשתם רעיונות לאן לטוס או איפה לאכול בחמישי בערב גם עשיתם את זה בגוגל, ואם עשינו עבודה טובה אז קיים סיכוי גבוה שגם את המאמר הזה מצאתם באמצעות חיפוש בגוגל.

בנקודה הזאת הקורא הממוצע כבר לא צריך הסברים נוספים למה כדאי להופיע בגוגל (וכמה שיותר גבוה) אבל מה שכן כדאי להבין הוא איך המנועי חיפוש וגוגל בראשם פועלים. כשאתם מחפשים משהו בגוגל ישנו אלגוריתם ייחודי ומורכב שיודע לנבא איזה עמוד יהיה הכי מועיל וקרוב למה שקיוויתם למצוא.

אז איך בגדול עובד האלגוריתם של גוגל?

בסרטון הבא שגוגל בעצמם פירסמו תוכלו להבין את הרעיון הכללי העומד מאחורי תוצאות החיפוש שאנו נחשפים אליהן:

כשאתם מחפשים בגוגל משהו כמו “המסעדה האיטלקית הטובה בצפון”, גוגל משיב לכם ברשימה ארוכה של אתרי אינטרנט שאמורים לספק מענה למה שחיפשתם ובראש הרשימה יופיע האתר שלפי גוגל הוא הרלוונטי ביותר.

האלגוריתם של כל אחד ממנועי החיפוש הינו ייחודי, אינו חשוף לציבור ומשתנה על בסיס קבוע. לכן, לעולם לא נוכל לדעת במאה אחוז מה יופיע לנו בראש רשימת החיפוש. למרות זאת, קיימת רשימה כללית של גורמים אשר ידועים כגורמים אשר משפיעים על העובדה שאתר מסוים ייבחר להופיע במיקום גבוה יותר ביחס לאתרים אחרים.

מילות מפתח הן המילים הספציפיות או הביטויים שהלקוחות הפוטנציאלים יקלידו במנוע החיפוש כשינסו למצוא את העסק שלכם או עסק דומה לעסק שלכם. ככל שגוגל יצליח להבחין בכך שהאתר שלכם מכיל את מילות המפתח הרלוונטיות ובדגש על מיקומן בעמודים בתוך האתר (כותרות וכותרות משנה) כך האתר של העסק שלכם יופיע במיקום גבוה יותר.

קידום במנועי חיפוש – לינקים לאתר שלכם

לינקים בתוך האתר עצמו ולינקים לאתרים אחרים הינם קריטריונים חשובים לאלגוריתם של מנועי החיפוש.

לינקים לאתרים אחרים יראו לגוגל שהאתר שלכם מחובר לנעשה בתעשייה של העסק שלכם ושאתם מחוברים לעסקים בנישה של העסק שלכם. לכן, מומלץ לעשות זאת כשבונים את האתר של החברה וגם במהלך הקידום השוטף של האתר.

לינקים בתוך האתר כמו זה מראים שהתוכן הקיים בתוך האתר הינו תוכן איכותי אשר מאפשר לגולשים לעבור מהתחום המרכזי של האתר לתתי תחומים הקשורים לתחום המרכזי. באמצעות פעולה זאת מנועי החיפוש מבינים כי האתר של העסק שלכם יכול לעזור לגולשים במגוון דרכים ושהאתר הוא אתר עשיר ואיכותי.

לינקים לתוך האתר מאתרים אחרים יראו למנוע החיפוש שאתרים מהנישה של העסק שלכם חושבים שהאתר שלכם מכיל תוכן איכותי ששווה קריאה (ושווה במנוע החיפוש דירוג גבוה יותר).

קידום במנועי חיפוש – רלוונטיות האתר

כשהגולשים מגיעים לאתר שלכם ממנוע החיפוש הם חייבים לגלות שהאתר שלכם רלוונטי למה שהם חיפשו. בגוגל יש מדד שנקרא “מדד העזיבה/נטישה” שמודד איזה אחוז מהאנשים שנכנסו לדף באתר עזבו אותו במיידית. מדד זה מעיד על כך שהדף הספציפי לא עניין את הגולשים ושהם לא מצאו בו את מה שחיפשו. גוגל יודע להתייחס לפרמטר זה מעניק דירוג נמוך לאתרים שיש בהם אחוזי עזיבה גבוהים.

בנוסף, ניתן גם לשלם ולקדם האתר לכניסות מרובות יותר מהמתחרים שלנו באופן מלאכותי באמצעות תשלום עבור מודעות במקומות אסטרטגיים. ניתן לשלם לגוגל ולשאר מנועי החיפוש בכדי להביא לכך שהאתר יופיע בראש רשימת החיפושים עבור מילות חיפוש ספציפיות או לחילופין ניתן לשלם עבור פרסום מודעות באתרים שאינם מנועי חיפוש אך מאפשרים פרסום אצלם.

הדרך המרכזית עבור קידום במנועי חיפוש בתשלום היא:

תשלום לפי הקלקה או באנגלית PPC) Pay per click)

המשמעות היא שכל מי שלוחץ על הקישור לאתר שלנו יגרום לנו לחיוב עבור ההקלקה.

הדרך הזאת יכולה להביא לאפקט משמעותי של חשיפה ופניות מצד לקוחות כך ששווה ללמוד את הנושא ולבחון את השפעתן על קידום העסק בהתחלה בתקציבים נמוכים ולאחר מכן במחירים גבוהים יותר.

בתמונה זאת ניתן לראות דוגמא לחברות שבחרו בפרסום בתשלום בגוגל עבור מונח החיפוש “חברת קייטרינג בצפון”:

תוצאות של קידום ממומן בגוגל - קידום במנועי חיפוש
קידום במנועי חיפוש באמצעות מודעות ממומנות של גוגל

 

כפי שניתן לראות 4 התוצאות הראשונות המופיעות עבור הגולש הממוצע בגוגל נובעות משימוש בגוגל אדוורדס. יכול בהחלט להיות שלחברות אלה יש אתרים חדשים ו/או אתרים ברמה מאוד נמוכה שלא היו יכולים להשיג תוצאה גבוהה באמצעות הסתמכות על קידום אורגני בלבד.

סיכום – קידום במנועי חיפוש

לסיכום, שיווק במנועי החיפוש לצד קידום ביוטיוב ובשאר הרשתות החברתיות נחשב לאחד מאפיקי השיווק החשובים ביותר בכדי להזרים לקוחות לאתר החברה בתשלום או בחינם. למרות החשיבות האדירה של אפיק זה קיים אפיק נוסף המהווה מקור רב השפעה בכל הנוגע להמלצות על מוצרים, שירותים ומותגים הקיימים בשוק.

בשנים האחרונות כשהלקוחות שלכם רוצים לקבל עצה ממומחה או באופן כללי מתלבטים איפה לקנות הם עושים זאת בחלק ניכר מהמקרים ברשתות החברתיות. על השימוש ברשתות החברתיות לצרכי שיווק נסביר בפוסט הבא.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.