פרסום אתרים בגוגל – מהם כלי השיווק המובילים של גוגל?

זמן קריאה: 4 דקות
כלים חינמיים של גוגל

 

פרסום אתרים בגוגל הינו חלק בלתי נפרד שעסקים שלוקחים את עצמם ברצינות יבצעו. אם הגעתם להחלטה שצריך לשווק את העסק באינטרנט קרוב לוודאי שאחד מערוצי השיווק המרכזיים שלכם יהיה גוגל. גוגל כיום משמשת כפלטפורמה הפעילה ביותר בתחום השיווק האינטרנטי כך שבין אם נראה לכם שזה הרעיון הטוב ביותר לקידום העסק ובין אם לאו ככל הנראה שבמקודם ובמאוחר תמצאו את עצמכם משתמשים בכלים לפרסום אתרים בגוגל.

אחת הנקודות היפות בשיווק באמצעות גוגל היא שגוגל מציעה מגוון רחב של כלים סופר שימושיים בחינם. כמובן שחלק ניכר מהעסקים שמשתמשים בכלים אלה ישתמשו בהם לצורך קידום ממומן אך במקביל או במקום הקידום הממומן ניתן גם לעשות שימוש מועיל בכלים אלה לצרכי קידום אורגני.

במאמר זה נציג את הכלים המפורסמים והבולטים ביותר שגוגל מציעה עבור פרסום אתרים בגוגל.

גוגל אדוורדס Google AdWords

גוגל אדוורדס הינו כלי הפרסום המוכר ביותר של גוגל והינו אידיאלי עבור המשווקים בינינו שרוצים להשיג לקוחות ומבקרים באתר באופן מידי. פרסום אתרים בגוגל אדוורדס נחשב לפרסום פשוט וידידותי למפרסמים ומאפשר למפרסמים לקבל חשיפה לכמות אדירה של גולשים שמגיעים לאתר ולדפי הנחיתה כפי שלא ניתן לקבל באמצעות שום פלטפורמת פרסום באינטרנט.

הרעיון הכללי של מנגנון הפרסום של אדוורדס הוא התאמה של מילות המפתח והביטויים של המחפשים במנוע החיפוש של גוגל למודעות שיופיעו עבורם בתוצאות החיפוש. לצורך, ההמחשה של אופן הפעולה של אדוורדס, נניח שאני מפרסם מודעות עבור גן אירועים שמעוניין לשווק חבילה אטרקטיבית ללקוחות פוטנציאליים בתקופה מסוימת של השנה.

אוכל להזין באדוורדס את ביטויי החיפוש הספציפיים שלקוחות שלי מחפשים ואני מעוניין לשווק- “גן אירועים בשרון”, “גן אירועים במרכז”, “גן אירועים במרכז עד 300 איש” וכד’. כתוצאה מהפרטים שהזנתי יש אפשרות באמצעות אדוורדס להציג את המודעה הספציפית שהכנתי אך ורק לאותם אנשים שמחפשים ביטויים מסוג זה.

כמו למשל בצילום המסך הבא:

פרסום אתרים בגוגל

שיטת פרסום מסוג זה הצליחה כל כך בגדול משום שאם עושים אותה נכון היא מועילה לשני הצדדים במקרים הרלוונטיים ביותר. במידה והמפרסמים פועלים נכון, צורת פרסום מסוג זה אינה מעצבנת את הגולשים ומצליחה לייצר אינטראקציה חיובית בין בעלי העסקים לבין הלקוחות.

בשיטת פרסום זאת ניתן לבצע מספר פילוחים שיסייעו לנו להגיע לקהל היעד הרלוונטי- למשל, פרסום המודעה לפי מיקומים בארץ/בעולם, האם המודעה תופיע רק בגלישה מסמארטפון או רק ממחשב נייח או גם וגם וכד’. מרבית המפרסמים באדוורדס מבצעים את מודל התשלומים לפי PPC) Pay Per Click), כלומר אין חיוב ראשוני ומלא עבור פרסום המודעה אלא החיוב מתבצע עבור כל לחיצה של הגולשים על המודעה.

גוגל אדסנסGoogle AdSense

אדסנס הן אותן מודעות שאנחנו רואים לעיתים קרובות בתוך אתרי האינטרנט עצמם. המודל העסקי הוא פשוט, המפרסמים משלמים לגוגל עבור שטחי הפרסום באתרי אינטרנט שונים ובעלי האתרים מקבלים תשלום עבור חשיפות של המודעה ולחיצות של הגולשים על המודעה.

ההיגיון הבסיסי העומד מאחורי מודל פרסום זה הוא שקיימים אתרים רבים באינטרנט שמושכים קהל רב של גולשים אך אין ביכולתם לייצר רווחים מעצם הביקורים באתר. לכן, פלטפורמת אדסנס מאפשרת להם ליצור אזורי פרסום באתר אשר בהם יופיעו המודעות של המפרסמים החיצוניים. באופן עקרוני המערכת עובדת כך שסוג המודעה יתאים לאופי האתר בה היא מפורסמת וכך גם סיכויי הרלוונטיות שלה לגולשים יעלו. למשל, אם נגלוש בבלוג שמסביר על עולם מוצרי התינוקות סביר להניח שניתקל במודעות אדסנס שקשורות במוצרי תינוקות.

המפתח להצלחת מודל פרסום זה הוא הצבת המודעות באתרים שיש בהם הרבה מבקרים. הכלי המרכזי ליצירת תנועה לאתר הוא באמצעות הזרמת תכנים איכותיים לאתר על בסיס קבוע שייצרו מוניטין וערך עבור המבקרים. מעבר לתכנים, ניתן גם להיעזר בסרטוני וידאו, העלאת מוצרים לחנות אונליין וכדומה- העיקר שתהיה סיבה מספיק טובה להיכנס לאתר.

גם אם בשלב ראשון לא יהיה מדובר בסכומי עתק, הפלטפורמה של אדסנס מצליחה משום שהיא מאפשרת לבעלי האתרים להשיג הכנסה פאסיבית מאתרי אינטרנט שללא המודעות לא היו יכולים לייצר שום הכנסה. גובה ההכנסה שניתן לייצר מסוג מודעות זה משתנה כמובן בהתאם לתחום האתר וכמות הגולשים שמגיעים אליו.

רגע לפני שנעבור לכלי האחרון של פרסום אתרים בגוגל שנציג בכתבה, הנה סרטון קצר שמסביר בצורה ויזואלית בפשטות רבה מה זה גוגל אדוורדס ומה זה גוגל אדסנס:

מתכנן מילות המפתח של גוגלGoogle AdWords Keyword Tool

כלי זה הינו חינמי כמובן והוא מאפשר שימושים לצרכי קידום אורגני ולצרכי קידום ממומן. השימוש בכלי הינו פשוט להפליא והמטרה שלו היא לייעל את תהליך פרסום אתרים בגוגל באמצעות מתן אינפורמציה על היקפי החיפוש הקיימים בגוגל עבור מילים וביטויים מסוימים.

למשל, נניח שאנחנו רוצים לבצע קמפיין פרסום אתרים בגוגל אדוורדס ובמקביל להתחיל בתהליך של קידום אורגני עבור מתחם כושר חדש שנפתח במרכז הארץ. השאלה המידית שנשאל את עצמנו היא מה בדיוק מעניין את הקהל שלנו?

לשם כך נזין בגוגל את ביטויי החיפוש אשר באופן אינטואיטיבי ועל סמך הניסיון שלנו בעסק עשויים להניב לנו את מספר המבקרים הגדול ביותר במודעות ובאתר. למשל, אם נכניס ביטויי מפתח כמו “חדר כושר” או “פילאטיס” נוכל לקבל מושג כמה חיפושים אנשים מבצעים ביום עבור מילים אלה באזורים ספציפיים בארץ.

בנוסף, נוכל לבקש מ”מתכנן המילים” לקבל עוד דוגמאות של ביטויים דומים וכך לקבל אינפורמציה עבור מושגים דומים ונפחי החיפוש הקיימים עבורם בגוגל. בסופו של דבר הרעיון של כלי זה הינו לחסוך למפרסמים זמן וכסף ולהפוך את הפרסום ליעיל, ממוקד ואפקטיבי בכדי לעודד מפרסמים לפעול בצורה מקצועית ולפרסם יותר באדוורדס ולקדם קידום אורגני שיניב את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר.

פרסום אתרים בגוגל – סיכום

לסיכום, במאמר זה ניסינו לתת טעימה קטנה לכלים מתחום פרסום אתרים בגוגל. חשוב לציין שגוגל מספקת לרשות כלל הציבור עוד מגוון עצום של כלים חינמיים. חלק ניכר מהכלים הנ”ל נמצא בשימוש על בסיס קבוע אצל מפרסמים מתחומים שונים ומכל רמות התקציבים. כפי שכתבנו, מדובר בכלים מאוד שימושיים אשר יוכלו לסייע לכם למנף בצורה משמעותית את רמת מודעות לעסק שלכם בגוגל. תוכלו בשלב ראשון להתנסות בכלים בעצמכם ואם תגלו שהפרסום בגוגל לא עובד כמו שציפיתם אנחנו נשמח לעזור :-).

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.