מה זה גוגל שופינג ולמה כדאי לעסק שלך לפרסם בגוגל שופינג?

פרסום בגוגל שופינג
זמן קריאה: 3 דקות

גוגל שופינג הינה הפלטפורמה החמה ביותר לעסקים שעוסקים במסחר מקוון. כל מי שעסק בפרסום בגוגל יודע שלצד האפקטיביות הרבה שקיימת במודעות המופיעות בדף תוצאות החיפוש, קיימת תופעה בעייתית של תשלום עבור קליקים לא רלוונטיים מגולשים שהמוצר/שירות שלנו לא באמת רלוונטי עבורם.

גוגל זיהו את הבעיה הזאת והחליטו לקחת צעד קדימה את פלטפורמת הפרסום שלהם. במקום להציג מודעות שמשתלבות בצורה מושלמת עם תוצאות החיפוש, גוגל המציאו את גוגל שופינג שבאמצעותה ניתן לראות בדיוק איזה מוצרים מחכים לנו באתר לאחר שנלחץ על המודעה. במאמר היום נדון במאפיינים העיקריים של גוגל שופינג ומדוע כדאי לפרסם בפלטפורמה זאת.

בצילום המסך הבא בגוגל ניתן לראות בברור את ההבדל והאפקט שיש למודעות בגוגל שופינג על הגולשים ביחס לתוצאות מהמודעות טקסט וביחס לתוצאות החיפוש האורגניות.


מה זה גוגל שופינג?

גוגל שופינג הינה פלטפורמה שמציגה מודעות שמופיעות בראש תוצאות החיפוש ומאפשרת לגולשים שמחפשים מוצר להשוות בין האפשרויות העומדות בפניהם עוד לפני שנכנסו לאתר.

הגולשים יכולים לקבל אינדיקציה לגבי סוגי הדגמים, המחירים והניראות של המוצר וכך לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הלחיצה על המודעה.

לאיזה עסקים מתאים לעבוד עם גוגל שופינג?

צורת העבודה בגוגל שופינג אינה מתאימה לכל סוגי העסקים שרוצים לפרסם בגוגל. היתרון המרכזי של הפלטפורמה טמון בתצוגה הויזואלית שקיימת מעל או לצד תוצאות החיפוש.

בהתאם לכך, הפרסום בפלטפורמת גוגל שופינג יתאים אך ורק לעסקים שיש להם אתרי אינטרנט של מכירת מוצרים (אתרי איקומרס).

אתרים גדולים כמו וואלה שופס או זאפ הינם דוגמאות קלאסיות לאתרים שעושים שימוש בפלטפורמה. בנוסף אליהם, גם אתרים קטנים בהרבה שמנסים למכור באינטרנט מוצרי נישה כמו טלויזיות, מוצרי אלקטרוניקה, מתנות לילדים וכד'.


לאיזה עסקים אסור לפרסם בגוגל שופינג?

גוגל שופינג
למי אסור לפרסם בגוגל שופינג?

לגוגל תקנות עבודה נוקשות ולא ניתנת הזדמנות לכל מי שרוצה לקבל תצוגה ויזואלית להשתמש בגוגל שופינג. אתרים שמציעים שרותים, חופשות, מוצרי הקשורים לתחום ההימורים, סמים ושאר תחומים מפוקפים לא יוכלו לפרסם בגוגל שופינג.

גם אתרים העוסקים בתחום התיירות ומעוניינים להציג מלונות ואתרי נופש לא יוכלו לעשות זאת באמצעות גוגל שופינג.



האם המודעות שלי בגוגל אדס יעבדו פחות טוב ממודעות הפרסום שלי בגוגל שופינג?

דילמה שעולה לא פעם אצל מפרסמים שכבר משיגים תוצאות יפות באמצעות קמפיינים בגוגל אדס היא- האם בהכרח הקמפיינים בגוגל שופינג ישיגו ביצועים טובים יותר מהקמפיינים הקיימים בגוגל אדס.

חשוב לציין שהעלאת הקמפיינים בגוגל שופינג הינה מורכבת ומקצועית יותר ביחס לקמפיינים בגוגל אדס. ההסבר לכך טמון בכמות הפרטים הייחודיים שאנו צריכים להוסיף בקמפיינים אלה.

בכדי לפתוח קמפיין בגוגל שופינג אנו צריכים תמונות איכותיות מידע בסיסי על המוצרים כמו המחיר, הדגם וכד'. זאת בניגוד למודעות בגוגל אדס שבהן אנו צריכים לכתוב טקסט ולקשר אותו לדף הנחיתה.

אלמנט נוסף המסרבל את העבודה עם גוגל שופינג הוא שמדובר בעבודה עם פלטפורמה נוספת של גוגל שנקראת merchant center (מרכז מסחר).

google shopping merchant center
google shopping merchant center

למרות הסירבול והעבודה המקצועית יותר הדרושה לנו בהרמת קמפיינים בגוגל שופינג אנו רואים יותר ויותר מפרסמים שבוחרים להציג את מוצריהם באמצעות פלטפורמה זאת ולא באמצעות גוגל אדס.

הסיבה המרכזית שבגינה אנו ממליצים להשקיע יותר ולפרסם מוצרים באמצעות גוגל שופינג ולא באמצעות גוגל אדס היא משום שיחס ההמרה ללקוחות שבחרו ללחוץ על המודע הינו גבוה בהרבה בגוגל שופינג ביחס לגוגל אדס.

בעוד שיחס ההמרה (גולשים שביצעו קנייה בפועל) בגוגל אדס על פי הנתונים הרשמיים שגוגל מעבירה עומד על 4% בגוגל שופינג היחס עומד על פי 2 או פי 3. מדובר בהבדל עצום בכל קנה מידה. הפרסום בגוגל אינו זול כלל ואם יש לנו את היכולת להכפיל ולשלש את כמות המכירות עבור אותם תקציבים אנו נשמח לעשות זאת במיידי.

אלמנט נוסף שנותן עדיפות לשימוש בגוגל שופינג על פני מודעות הטקסט של גוגל אדס הוא העובדה שה-CTR (יחס ההקלקות ביחס לחשיפות) הינו גבוה בהרבה מהאחוז ביחס להקלקות העל המודעות הרגילות.

ממחקר שפורסם באחד האתרים המובילים בתחום הפרסום searchengineland.com הוצגו נתונים מדהימים שלפיהם 60% מה"קליקים" שהתקבלו בגוגל היו מהקלקות על מודעות שופינג ולא מהקלקות על מודעות טקסט.


סיכום פרסום בגוגל שופינג

לסיכום, ניתן לומר כי עבור עסקים שמפרסמים בפרסום ממומן כל הדרכים מובילות לגוגל שופינג. בגוגל שופינג האלמנט הויזואלי של הצגת תמונת המוצר כבר בתוצאות החיפוש עושה את שלו ומאפשר לנו המפרסמים לקבל לידים איכותיים בהרבה שמובילים לאחוזי מכירות גבוהים פי בין 2 ל-3 ביחס למכירות שמתקבלות מפרסום באמצעות מודעות טקסט בגוגל אדס.

נשמע לך מעניין? אנחנו עושים פרסום בגוגל שופינג, לצפייה במחירון פרסום ממומן המלא שלנו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

פוסטים אחרונים

דף הפייסבוק שלנו

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.

מאמרים נוספים

סגירת תפריט