מהן ההזדמנויות של העסק לפרסום בגוגל בשנה הקרובה?

google אפשרויות הפרסום הממומן

תאמינו או לא, גוגל מציעה לעסקים אפשרויות פרסום בגוגל אדוורדס כבר קרוב לעשרים שנה. למרות זאת, עדיין קיימים אנשים שלא שמים לב להבדלים בין התוצאות האורגניות לתוצאות שמוצגות להם באמצעות פרסום בגוגל ממומן. לכאורה, פרסום מודעה בגוגל הינה פעולה פשוטה וקלילה, בפועל קיימות אפשרויות רבות וכדאי להכיר את ההבדלים ביניהן. במאמר זה נסקור איך פרסום בגוגל לעסקים יוכל לסייך לכם לשדרג את מערך הפרסום באינטרנט.

צילום מסך של תוצאות החיפוש לטלויזיה 65 אינץ של סמסונג:

פרסום בגוגל ממומן יופיע מעל לתוצאות חיפוש אורגני
את תוצאות החיפוש הממומן בגוגל נראה ראשונות. אלה תוצאות שמפרסמים בחרו לפרסם. את תוצאות החיפוש האורגני נראה לאחר מכן.

 

כפי שניתן לראות בצילום המסך הקרב בין המפרסמים בגוגל הוא אדיר ולוקחות בו חלק החברות הגדולות ביותר בארץ ובעולם. בצילום המסך ניתן לראות התחרות בין החברות בכדי לקבל את תנועת הגולשים שחיפשו את הטלוויזיה הספציפית הזאת.

אנשים רבים שלא חיים את עולם השיווק הדיגיטלי בטוחים ששיווק בגוגל מסתכם בפרסומות שמופיעות לנו לאחר שרשמנו ביטוי בגוגל.

למשל, ממש אתמול דיברנו עם יזם שהתעניין לגבי קידום העסק שלו באמצעות פרסום ממומן באינטרנט. לאחר מספר שאלות בסיסיות ששאלנו כדי להבין בדיוק באיזה סוג עסק מדובר. הגענו למסקנה (בעיקר בשל אילוצי תקציב) שהדבר הנכון מבחינתו יהיה פרסום בגוגל אדוורדס ופייסבוק.

מה לגבי רימרקטינג?

אותו לקוח שמע את הצעתנו וקבע באופן נחרץ כי אנחנו טועים. לדעתו הדבר הנכון לעשות יהיה לפרסם באמצעות המודעות ש"רודפות אחרי לכל מקום" ("רימרקטינג").

למרבה הפתעתו, הסברנו לו כי יש סיכוי שאותן פרסומות בוצעו גם הן באמצעות שימוש בפלטפורמת הפרסום בגוגל אדוורדס.

במאמר היום נדון באפשרויות שניתן למצוא בגוגל אדוורדס. המטרה היא לחשוף עבורכם עד כמה פלטפורמה זאת הינה פלטפורמה רחבה ומרובת אפשרויות למפרסמים עם צרכים שונים.

אפשרויות הפרסום בגוגל אדוורדס ובהן נדון הן:

  • פרסום בגוגל אדוורדס ברשת החיפוש
  • פרסום בגוגל ממומן ברשת המדיה
  • פרסום בגוגל ממומן במובייל
  • פרסום בגוגל ממומן ביוטיוב

ועוד…

פרסום בגוגל אדוורדס איך זה עובד?

בגדול, כל תורת הפרסום בגוגל אדוורדס היא מאוד פשוטה –

בשלב הראשון הגולשים מקלידים ביטוי חיפוש שמעניין אותם בגוגל, למשל "חדר כושר בצפון תל אביב".

פרסום בגוגל תוצאות חיפוש בגוגל לחדר כושר בצפון תל אביב
גוגל נותנים לתוצאות החיפוש חשיבות לפי הסדר הבא: מפרסמים רלוונטיים, עסקים לפי מיקום קרוב שמופיעים בגוגל מפות ורק לבסוף תוצאות אורגניות

 

בשלב השני הגולשים נחשפים לפחות לשניים-שלושה סוגים של תוצאות רלוונטיות לביטוי שהוזן בגוגל:

  1. פרסום מודעה בגוגל

בכדי להופיע בתוצאה הראשונה על בעלי העסקים ליצור קמפיין פרסום בגוגל ממומן בגוגל אדס (נרחיב על כך בהמשך).

  1. תוצאות שמופיעות על גוגל מפות

בכדי להופיע על המפה על בעלי העסקים לפתוח כרטיס עסקי ב"גוגל לעסק שלי" ו/או להוסיף את עצמם לגוגל מפות (נרחיב על כך בהמשך).

  1. תוצאות אורגניות

לתחום התוצאות האורגניות לא נתייחס במאמר זה משום שמאמר זה עוסק בפרסום ממומן וקידום אורגני מעט שונה מהתחומים שמופיעים במאמר זה. תוכלו ללמוד על נושא זה במאמר שכתבנו "איך קידום אורגני יכול לשדרג את כמות המבקרים באתר של העסק שלנו?"  

פרסום בגוגל ממומן ברשת החיפוש ופרסום בגוגל ממומן ברשת המדיה

בגוגל קיימים שני אפיקים עיקריים של פרסום- פרסום מודעה בגוגל ברשת החיפוש ופרסום מודעה בגוגל ברשת המדיה. פרסום מודעה בגוגל ברשת החיפוש הינו מושג המתייחס למודעות שיוצגו לאחר הזנת ביטויים במנוע החיפוש של גוגל ובעוד מספר מקומות שנציג בהמשך. פרסום ברשת המדיה מתייחס לפרסום באמצעות מודעות AdSense שמופיעות באתרים שמשתפים פעולה עם גוגל.

בסרטון הבא תוכלו להבין בקלות מה ההבדל בין שני אפיקי הפרסום הנ"ל:

 

מה זה פרסום בגוגל ממומן בגוגל אדס ברשת החיפוש?

כפי שכבר הצגנו בתחילת המאמר גוגל מאפשרת למפרסמים להציג מודעות ללקוחות פוטנציאליים שרושמים ביטויים רלוונטיים ברשת החיפוש של גוגל.

לדעתנו מדובר בסוג הפרסום האפקטיבי ביותר שקיים מבין כל סוגי הפרסום שגוגל מציעים וניתן לומר גם כי מדובר בסוג הפרסום היעיל ביותר שקיים בכלל…

ההסבר לכך הוא פשוט, אנחנו מציגים את המודעות אך ורק לאנשים שמתעניינים במוצר שלנו. בנוסף, אנו משלמים אך ורק לאחר שהגולשים כבר הקליקו על המודעות שלנו.

התוצאה השכיחה ביותר של הצגת מודעות ברשת החיפוש בגוגל הינה מעל לתוצאות החיפוש.

פרסום בגוגל אדוורדס טיסות זולות לחגים צילום מסך חלק עליון בגוגל

 

בנוסף, לעיתים ניתן לראות גם בתחתית הדף שמציג את תוצאות החיפוש את הצגת המודעות מתחת לתוצאות החיפוש:

פרסום בגוגל של מודעות בתחתית תוצאות החיפוש

 

בעבר ניתן היה לראות גם פרסומות בצד של המסך לצד תוצאות החיפוש, אך בגוגל הוחלט מ-2016 להוריד אפשרות זאת.

ניתן לראות פרסומות גם ב-Google Play, המקום בו ניתן להוריד אפליקציות שמתאימות למשתמשים באנדרואיד.

צילום מסך של סמארטפון מתוך גוגל פליי:

פרסום בגוגל פליי של אפליקציות

 

ניתן לראות גם פרסומות בגוגל שופינג, תוצאות אלה יופיעו לגולשים שמחפשים לקנות מוצרים ספציפיים בגוגל.

בסרטון הבא תוכלו להבין תוך פחות מדקה איך גוגל שופינג יכול לעזור לכם לקדם את מוצרי החנות שלכם באינטרנט:

ניתן לראות גם פרסומות של גוגל בגוגל מפות, פרסומות אלה יופיעו לגולשים שמחפשים מידע בפלטפורמה זאת. לדוגמא, צילום מסך שמראה מודעות ממומנות לגולשות שמחפשות שמלות כלה בתל אביב:

פרסום בגוגל מפות שמלות כלה בתל אביב

 

רוב המודעות שאנו רואים בגוגל יופיעו בצורה דומה, טקסט קצר ודומה למונח החיפוש שרשמנו במנוע החיפוש. הסבר קצר על המוצר והחברה "10 שנות ניסיון", "המוצר היחיד שנמכר במחיר X". טקסט של הנעה לפעולה "המבצע תקף ל-24 שעות", "הזמינו עוד היום". פרטי יצירת קשר כגון, הפנייה לאתר הבית, מספר טלפון, אפשרות להודעות טקסט וכד'.

 

פרסום בגוגל אדוורדס ברשת המדיה?

הדרך השנייה לפרסם בגוגל הינה ברשת המדיה. למרות ששיטה זאת הינה תחת גוגל חשוב לזכור שהיא שונה בתכלית מקמפיינים שאנו מריצים ברשת החיפוש. בעוד שפרסום מודעה בגוגל ברשת החיפוש "תופס" את הגולשים בדיוק ברגע שהם הביעו עניין במוצר מסוים. פרסום מודעה בגוגל ברשת המדיה מנסה להציע פרסומות לפני שהגולשים הביעו עניין במנוע החיפוש.

המקומות המרכזיים בהם אנו רואים מודעות של רשת המדיה הם ביוטיוב, ג'ימייל, אפליקציות ואתרים שעובדים בשיתוף עם גוגל.

היכולת של פרסום ברשת המדיה של גוגל להשפיע הינה פחותה ביחס ליכולת של פרסום ברשת החיפוש להשפיע על לקוחות פוטנציאליים שלנו.

למה כדאי לעשות פרסום בגוגל לעסקים ברשת המדיה?

למרות זאת, אם עושים זאת נכון ניתן למנף כלים שאינם עומדים לרשותנו ברשת החיפוש כמו למשל סרטוני חיפוש ובאנרים עם תמונות אטרקטיביות.

למרות שבפרסום ברשת המדיה אנחנו לא מציגים פרסום לאנשים שמחפשים אותנו בזמן אמת, אנו עדיין יכולים לבצע פילוחים שיתאימו לקהל המטרה של הפרסום. בנוסף אנו יכולים לבצע רימרקטינג (פרסום מחדש) ללקוחות שכבר קיימו אתנו אינטראקציה בעבר (למשל, ביקרו באתר שלנו).

אלמנט נוסף הקיים בפרסום ברשת המדיה של גוגל הוא היכולת לבדל את עצמנו באמצעות עיצובים גרפיים ושימוש בלוגו וחומרים מקוריים שלנו. בדרך זאת, אם יש לנו יכולת ליצור עניין אצל הגולשים אנו יכולים לגרום להם לזכור אותנו.

זאת בניגוד מוחלט לפרסום ברשת החיפוש שמאופיין בטקסט ללא אלמנטים ויזואליים. עובדה זאת מקשה על המפרסמים להטביע את חותמם על הגולשים ולבדל את עצמם משום שמדובר בסך הכל בטקסטים של מודעות שדומים זה לזה.

בסרטון הבא תוכלו לקבל הסבר ברור תוך פחות משתי דקות מהו פרסום ברשת המדיה:


 

עד עכשיו הצגנו בכלליות את שני הסוגים של הפרסומים שאפשר לעשות בגוגל. כעת נעבור ל"תכל'ס". איך ניתן לפרסם את העסק באמצעות הכלים השונים שהוצגו במאמר הנ"ל.

איך עובד הפרסום בגוגל מפות?

הרעיון העומד מאחורי הפרסום בגוגל מפות- אם לקוחות פוטנציאליים מוצאים את עצמם מחפשים שירות מסוים, על גוגל מפות הם יוכלו לראות את מיקום השירותים הרלוונטיים ביותר עבורם.

סוגי העסקים שייהנו ביותר משירותי מיקום הם שירותים ש"כולם צריכים" ואין בהכרח חשיבות גדולה למותג שעומד מאחורי השירות.

למשל- מנעולנים, אינסטלטורים, תחנות דלק, בתי קפה, סופרמרקטים וכד'. עסקים כאלה יוכלו לקבל יותר שיחות טלפון רלוונטיות, יותר ביקורים בחנות העסק ויוכלו לספק מידע תמציתי בזמן אמת ללקוחות פוטנציאליים שנמצאים בקרבת העסק.

האופן שבו המודעות הממומנות מופיעות בגוגל מפות הינו דומה לאופן שבו מוצגות המודעות במנוע החיפוש. הגולשים יקלידו את רצונם בסרגל החיפוש בגוגל מפות ומעל לתוצאות האורגניות יופיעו הפרסומות של העסקים הרלוונטיים.

 

איך עובד הפרסום בגוגל שופינג?

אחד מהתחומים שנמצאים בצמיחה מתמדת בעשרים שנה האחרונות הוא תחום המסחר המקוון. אנו עדים לשתי מגמות שונות- האחת היא התפתחותן והתעצמותן של ענקיות מסחר מקוון כמו אמזון ועלי אקספרס. המגמה השנייה היא פתיחה מרובה של חנויות אינטרנט של יזמים עצמאיים שרוצים לשמור על המותג ולמכור בעצמם.

בין אם מדובר בחנויות קטנות ובין אם מדובר בתאגידי ענק, דבר אחד משותף לכולם- הרצון להביא תנועה איכותית לאתרים בכדי להגדיל את המכירות.

גוגל כמובן הינו כלי מרכזי במשיכת לקוחות חדשים לאתרי קניות. באמצעות גוגל שופינג בעלי אתרים מתחום המסחר המקוון יכולים למשוך עוד תנועה איכותית לאתר, או לחנות הפיזית שבה הם מוכרים את המוצרים.

היתרון של המודעות בגוגל שופינג

היכולת להשתמש בצילומים ובהמחשה ויזואלית ומפורטת של המוצר בניגוד למודעות הרגילות שבנויות על טקסט שיווקי בלבד.

הרעיון של גוגל שופינג הוא שהמפרסמים והגולשים יוכלו ליהנות מהמודעות עקב הרלוונטיות הגבוהה שלהן. על המודעות לספק מידע ברור ואמין המפרט בדיוק את מה שהגולשים יקבלו לאחר שילחצו על המודעה.

בהתאם לכך, הגולשים נחשפים לפרטים רבים כמו- שם המוצר, שם החנות, מחיר המוצר, תמונת המוצר וכד'. כתוצאה מכך, המפרסמים יכולים להיות בטוחים שגולשים אקראיים שנחשפים למודעה יכולים ליהנות מהמידע האולטימטיבי עבורם. לכן, הסיכוי שהם יהפכו ללקוחות גדול מאוד ביחס לאמצעי פרסום אחרים.

איך עושים פרסום באמצעות גוגל ביוטיוב?

ככל שהשנים עוברות אנחנו יותר ויותר חסרי סבלנות. אין לנו זמן וכוח לקרוא, לכן פרסום שעבד עלינו בעבר בגוגל ובפייסבוק (שימוש נרחב בטקסטים) פחות אפקטיבי.

על רקע זה אנו מזהים מגמה חדשה של שיווק מבוסס סרטונים בפלטפורמות כמו יוטיוב, אינסטגרם ופייסבוק. הבידול של יוטיוב ביחס לשתי האחרות הינו בכך שמדובר בפלטפורמה היחידה מביניהן שמבוססת על טהרת הסרטים.

כלומר, אין עוד שום דבר שניתן לעשות ביוטיוב חוץ מצפייה בסרטונים. המשמעות היא שהגולשים שצופים ביוטיוב נמצאים במצב שבו הם יכולים בוודאות ליהנות מתכנים שיווקיים שנרצה להפיץ להם באמצעות סרטונים.

מפרסמים שמודעים לרצונות קהל היעד שלהם יכולים לעשות שימוש נהדר באמצעות פרסום סרטונים ביוטיוב. אחד הצעדים הראשונים שעושים מפרסמים שרוצים להשיג דריסת רגל ביוטיוב הוא פתיחת עמוד/ערוץ עסקי ביוטיוב.

לאחר שפתחנו עמוד עסקי יש באפשרותנו כמפרסמים בגוגל אדס ליצור פרסומים אפקטיביים שיופיעו במגוון צורות שונות לאנשים שנמצאים ביוטיוב. אם תצליחו ליצור סרטונים שמצליחים לתת ערך אמתי לגולשים ולא רק דוחפים פרסומות בכוח, קיים סיכוי גבוה שהגולשים יבחרו להמשיך לעקוב אחריכם.

רגע לפני סיום, הכנו לכם כמה טיפים שיסייעו לכם לשפר את הפרסום בגוגל ממומן:

 

פרסום בגוגל ממומן לעסקים קטנים

פרסום בגוגל לעסקים
פרסום בגוגל ממומן לעסקים
  1. הצבת מטרות ריאליות לקמפיין. ככל שמטרות הקמפיין יהיו יותר ברורות כך סיכויי ההצלחה יגברו. עד כמה שאולי עשוי להישמע מפתיע עבור מפרסמים רבים מטרת הקמפיין לא תמיד מספיק ברורה.

 

קמפיינים בגוגל מועלים בשל סיבות שונות ויש להבין היטב את הסיבה אשר בגינה אנו רוצים להעלות את הקמפיין. חשוב להבין כי מטרות שונות גוזרות צעדי פעולה שונים.

סיבות שונות ואפשריות להעלאת קמפיינים בגוגל:

  • רצון להביא עוד תנועה לאתר.
  • רצון להגדיל את המכירות לקראת החג.
  • רצון לחסל את המלאי שנשאר לנו מהשנה האחרונה.
  • רצון להשיג עוד שיחות טלפון של לקוחות חדשים.

וכד'

לאחר שהבנתם מה בדיוק אתם רוצים להשיג מהקמפיין תוכלו ליצור מטרות עם טווחים מספריים כדי שתוכלו באמת למדוד האם עמדתם במטרות הקמפיין.

למשל- "המטרה שלנו היא להשיג עוד 20 שיחות טלפון בחודש".

 

  1. להסתכל לעסקים המובילים בתחומכם בלבן בעיניים. אחת השאלות שעסקים קטנים שנכנסים לפרסום בגוגל ממומן שואלים את עצמם היא- האם העסק שלי יכול להתחרות מול עסקים גדולים עם תקציבי פרסום גדולים משלי?

באופן מפתיע ביותר התשובה לשאלה זאת היא- כן!

זאת בניגוד גמור לאפשרויות הפרסום המסורתיות שקיימות בעיתונות, טלוויזיה ורדיו. באפיקי פרסום אלה ברור לחלוטין שאין שום סיכוי למפרסם בעל תקציבים צנועים להתחרות במפרסמים בעלי תקציבים משמעותיים.

הטיפ השני שלנו לעסקים קטנים שרוצים לפרסם בגוגל הוא לעבוד בצורה ממוקדת. כמות מילות המפתח שניתן לבצע עבורן פרסום אפקטיבי בגוגל הוא עצום.

אם תעשו מחקר מילות מפתח עמוק ומקדים לפני תחילת הקמפיין תוכלו להתחרות גם במפרסמים חזקים בהרבה ממכם.

 

  1. הגדירו תקציב מראש- ככל שתהיו יותר מנוסים במערכת תוכלו לנבא פחות אות יותר איזה תקציב יניב עבורכם את התוצאות הרצויות. חלוקת התקציב מתחלקת לשני חלקים- החלק הראשון הוא הגדרת התקציב החודשי והחלק השני הוא הגדרת התקציב היומי.

חשוב להבין שיש הבדלים בין ימי הפרסום של עסקים שונים. למשל, חנויות מסחר מקוון ירצו על פי רוב להציג את הפרסומים שלהן בכל ימות השבוע.

לעומתם עסקים שמפרסמים ל-B2B יציגו את הפרסום על פי רוב רק בימים בהם קהל היעד שלהם נמצא בעבודה. אם קהל היעד הינו עסקים בישראל נרצה להציג את הפרסומות על פי רוב בימים ראשון עד חמישי.

 

נסיים לקינוח עם כמה טיפים בתחום שתפס תאוצה בשנים האחרונות:

טיפים לפרסום בגוגל ממומן במובייל/מכשירים ניידים

התאמת האתר למובייל

לא משנה כמה העבודה שעשיתם בקמפיין עצמו הינה עבודה מקצועית, אם האתר שאליו מפנה המודעה הינו אתר ברמה נמוכה הקמפיין בוודאות לא יעבוד.

גוגל מציעים כלי חינמי מצוין שנקרא "testmysite" לבדיקת ביצועי האתר מהנייד, לכניסה לכלי זה לחצו כאן 

באמצעות כלי זה תוכלו לדעת מה צריך לשפר ואיפה אתם עומדים ביחס למתחרים שלכם. הדגש המרכזי הוא על זמן טעינת האתר, ההמלצה הגורפת היא שזמן טעינת האתר יהיה נמוך משלוש שניות.

הצעות מחיר גבוהות יותר לגולשים מהמובייל 

קיימים תחומים בהם כמעט אין שום ערך לכניסות של הגולשים מהמחשב הנייח. מדובר כמובן על תחומי חיפוש שמאפיינים אנשים שלא נמצאים ליד מחשב בעת החיפוש אחר נותן השירות- למשל, מנעולנים, מוניות, מסעדות וכד'.

ההמלצה שלנו היא לנסות ולזהות את התחומים הללו מראש ובתחומים האלה לפעול באחת משתי הדרכים הבאות:

א. לפרסם את הקמפיין אך ורק למכשירים ניידים.

ב. להעלות את הצעות המחיר של הקמפיין כך שעבור אותן מילות חיפוש ההצעות מחיר שיינתנו למכשירים ניידים יהיו גבוהות יותר ביחס להצעות מחיר במחשבים נייחים.

 

הוספת תוספים לשיחות ומודעות לקמפיינים במובייל- ניתן להוסיף לכל מודעה מגוון תוספים שונים אשר יסייעו לגולשים ליצור אתכם קשר לאחר שנחשפו למודעה.

שניים מהתוספים שאנו ממליצים עליהם במיוחד הם תוסף שמאפשר להציג מספר טלפון ותוסף שמאפשר שליחת SMS.

אם תתקינו תוספים אלה תוכלו להניע את הגולשים שנחשפו למודעה מהמכשיר הנייד ליצור אתכם קשר בצורה הנוחה ביותר עוד לפני שלחצו על המודעה עצמה והגיעו לדף הנחיתה או לאתר שקשור למודעה.

סיכום    

במאמר זה ניסינו לחשוף אתכם לאפשרויות העומדות בפניכם לפרסום העסק בגוגל בשנה הקרובה. הבחירה בפרסום ברשת החיפוש, יוטיוב, רשת המדיה, גוגל שופינג או גוגל מפות היא לשיקולכם.

אם תעבדו באמצעות הטיפים שהדגשנו בכתבה תוכלו למקסם את תוצאותיכם.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

פוסטים אחרונים

דף הפייסבוק שלנו

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.

מאמרים נוספים

סגירת תפריט