רעיונות לדרכי שיווק מקוריות ודוגמאות אמיתיות שעבדו בגדול

זמן קריאה: 3 דקות
דרכי שיווק מקוריות

איך ליצור סביבה שמעודדת חדשנות שיווקית וכיצד שיווק מקורי יחסוך לעסק שלכם הרבה כסף?

קבלו טיפים ליצירת מקוריות בשיווק ורעיונות שיסייעו לכם לחשוב על דרכי שיווק מקוריות שיעבדו ובגדול.

אחד התסכולים הגדולים בעולם השיווק הוא חוסר בהשראה. אתם מנסים לקדם את העסק שלכם, אבל רעיונות השיווק שלכם אוזלים ואתם לא מצליחים לחשוב על דרך שיווקית מקורית שתרים את החברה שלכם. אל דאגה. לפניכם כמה טיפים שיחדדו לכם את המסרים ויכניסו מקוריות לקמפיינים השיווקים שלכם ויובילו את העסק שלכם להצלחה גדולה.

 

ערכו מחקר מקדים על קהל היעד שלכם

לפני שאתם מתחילים לבנות קמפיין שיווקי, חשבו קודם כל מי קהל היעד שלכם, מה הוא מחפש, באילו בעיות הוא נתקל וכיצד החברה שלכם יכולה לסייע לו. נסו לפענח מהו הייחוד של העסק שלכם לעומת המתחרים, וכך תדעו כיצד ובאיזו דרך לפנות לקהל היעד שלכם.

 

הרכיבו צוות סיעור מוחות

אם אתם עובדים בחברה גדולה מומלץ להרכיב צוות סיעור מוחות שיבנה את הקמפיין שלכם. הצוות צריך לכלול גם אנשי שיווק, אבל גם מנהלים ואנשים טכניים על מנת לבדוק עד כמה הקמפיין אכן בר יישום. אפשרו לחברי הצוות לבטא כל רעיון שעולה בראשם גם אם נראה לכם שמדובר ברעיון מגוחך. לפעמים דווקא משם יכול להתפתח קמפיין שיווקי מקורי מנצח.

בחרו רעיונות מעוררי רגש

רעיונות מקוריים לשיווק
רעיונות מקוריים לשיווק

גולשים נוהגים לשתף תוכן שמעורר בהם רגש – זה יכול להיות תוכן שהם אוהבים ושמצחיק אותם, ואפילו תוכן שמכעיס ומפחיד אותם. כך או כך, קמפיין כושל הוא קמפיין משעמם שהגולשים נשארים אדישים אליו. לכן, מומלץ לבחור ברעיונות שיווק שמצליחים לעורר בכם רגשות – שליליים או חיוביים.

 

בדקו את הרעיונות

לאחר שאספתם רעיונות, בחרו את שלושת הרעיונות הטובים ביותר והציגו אותם בפני קבוצה קטנה המייצגת את קהל היעד שלכם. ניתן להמחיש את הרעיון השיווקי באמצעות לוח קונספט הכולל דימויים ויזואליים. לאחר שתציגו את הרעיונות בפני הקבוצה, בקשו מהם חוות דעת מלאה – מהם אהבו ברעיונות? האם יש להם עצות לשיפור? קבלת משוב תסייע לכם להכריע מהו הרעיון המוצלח ביותר.

אם אתם עדיין מתלבטים כיצד לבנות קמפיין שיווקי מקורי ויצירתי, לפעמים הדרך הטובה ביותר היא ללמוד מהטובים ביותר. אז קבלו כמה קמפיינים יצירתיים במיוחד שהפכו ויראליים, והוכיחו שעם קצת יצירתיות השמיים הם הגבול.

 

מקדונלד׳ס: הכוח הנשי

חברת המזון המהיר מקדונלד׳ס, פרסמה בשנת 2018 כי 6 מתוך 10 ממנהליה הן נשים- הישג פמיניסטי ראוי לציון. לכבוד יום האישה הבינלאומי, מקדונלד׳ס החליטה לחגוג את ההישג הזה בקמפיין גאוני במיוחד. החברה הפכה את הלוגו ״M” המפורסם שלה לאות ״W” (האות הראשונה במילה – Women – נשים) ב-100 סניפים בארצות הברית. הצעד הזה הפך לויראלי ברשתות החברתיות, וזכה ללא פחות מ-1.6 מיליארד אזכורים ברשת. אפשר ללמוד מהקמפיין הזה שמספיק שינוי בולט אחד כדי שכל האינטרנט ידבר עליכם.

משחת נעליים קיווי: קמפיין הנעליים של המונה ליזה

חברת משחת הנעליים האוסטרלית קיווי יצאה בקמפיין כל כך מוצלח ויצירתי, שהיא זכתה עליו בפרס בתחרות ״אריה הזהב״ שנערך בפסטיבל קאן ב-2017. האסטרטגיה של החברה הייתה מקורית במיוחד, החברה לקחה את הדיוקנאות המפורסמים ביותר, כמו ״נערה עם עגיל פנינה״, המונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ׳י ודיוקנו של ואן גוך, והוסיפה לדמויות המצוירות ציור של נעליים. הציורים המעודכנים הוצבו בתחנות אוטובוס, בשלטי חוצות והוצבו בתערוכה מיוחדת שהייתה זמינה לצפייה באפליקציית Docent לחינוך ואמנות. מבקרי התערוכה קבלו הדרכת אודיו שהסבירה על ההיסטוריה האמיתית של הדיוקנאות בתוספת קריצה הומוריסטית ששיווקה את משחות הנעליים של קיווי. הרעיון היה לעורר את הדמיון ולגרום לתת מודע של האנשים שנחשפו לקמפיין לשאול את עצמם “האם הייתי רוצה להשתמש גם במשחת הנעליים של המונה ליזה?”.

לקריאה נוספת על הקמפיין ליחצו כאן

 

ווסטוורלד: מה מחכה מעבר למבוך?

סדרת הטלוויזיה ״ווסטוורלד״ מבית HBO היא אחת הסדרות המצליחות בעולם. יחד עם זאת, רשת הטלוויזיה HBO חששה שהסדרה, העוסקת בעולם עתידני, תאבד את הבאזז סביבה אחרי שעונתה השנייה הסתיימה. לכן, החליטה הרשת לצאת בקמפיין מיוחד להגברת מעורבות המעריצים בסדרה. יוצרי ״ווסטרלד״ יצרו משחק קולי בשם ״המבוך״ המופעל באמצעות התקן הקול ״אלכסה״ של אמזון. המשחק מבוסס על המבוך – אחת מהתעלומות הגדולות ב״ווסטוורלד״, והוא כלל לפחות 60 שבילים שבהם ניתן לשחק. בשבוע הראשון להשקת המשחק ניסו למעלה מ-100,000 שחקנים לפתור את החידה, והמשחק זכה לויראליות עצומה עם 500 מיליון אזכורים ברשת. אין ספק שהפופולריות של ״ווסטוורלד״ גברה עוד יותר בזכות הקמפיין היצירתי שיצא מחוץ לקופסה.

סיכום – דרכי שיווק מקוריות

יצירת קמפיין דיגיטלי מקורי זה אתגר לא פשוט, אבל זו משימה ששווה להשקיע בה. בין אם תרימו קמפיין שיווק דיגיטלי לבד או שתיבחרו בחברת שיווק דיגיטלי חשוב תמיד להשקיע ביצירתיות ולחשוב על רעיונות מקוריים מחוץ לקופסא. שיווק מקורי יכול להגדיל את ההכנסות ואת כמות הלקוחות, ואף יכול לחסוך לכם כסף רב. אתם אולי מתפתים לפנות לדרכי השיווק המסורתיות כמו פרסום בטלוויזיה, ברדיו או בעיתון, אבל מדובר בהוצאה כספית גדולה שלא תמיד מניבה תוצאות. לעומת זאת, קמפיין דיגיטלי מקורי לא תמיד דורש תקציב גבוה. מעבר לכך, ככל שהקמפיין שלכם יהיה יצירתי יותר, כך יותר אנשים ישתפו אותו ברשתות החברתיות, בוואטסאפ, בפייסבסוק, באימייל ועוד. כך המותג שלכם ייחשף ליותר ויותר אנשים, ובהתאמה יגדל קהל הלקוחות שלכם והמכירות יעלו.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.