שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

מאז שנת 2013 נסגרו כ- 2,406 חברות סטארט אפ. אחת הדרכים למנוע את הכישלון של חברות הסטארט אפ היא באמצעות שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

"בכבוד ובשמחה ממליץ בחום על ראש דיגיטל. הם פיתחו לנו אתר חדש ואפקטיבי בזמן שיא ובעבודה מקצועית ויעילה, הגיבו במהירות לשינויים ועדכונים ותרמו רבות לתוצאה הסופית מנסיונם הרב."
עדי וינברגר
סמנכ"ל שיווק ומכירות Kitov.ai

מדוע חברות סטארט אפ זקוקות לשיווק דיגיטלי?

לחדור לשוק בהצלחה

שיווק נועד לסייע לחברות הסטארט אפ, לקדם את המוצר הייחודי אותו הם פיתחו ולשכנע לקוחות לרכוש את המוצר. גם חברות שמשקיעות תקציבי ענק בשיווק, נכשלות פעמים רבות בבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה. זאת, משום שהן לא מצליחות להגיע לקהל היעד הרלוונטי למוצר שלהן.

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים
שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

להגיע לקהל היעד באמצעות שיווק דיגיטלי אפקטיבי

קידום בגוגל, באימייל וברשתות החברתיות, מאפשר לפלח באופן מדויק את קהל היעד. ניתן להגדיר את המאפיינים של קהל היעד כמו מגדר, גיל, רמת השכלה, תחומי עניין, הרגלי צריכה ושימוש באפליקציות ועוד.

להתאים את המסרים השיווקיים לקהל היעד

באמצעות המסר הנכון, במקום הנכון חברות סטארט אפ יכולות להמיר את קהל היעד הפוטנציאלי ללקוחות החברה.

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

"Don’t worry about failure; you only have to be right once"

מה צריכה לכלול תכנית שיווק דיגיטלי לסטארטאפים?

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

לשאול את השאלות הנכונות

מהי הבעיה עמה מתמודד קהל היעד שלכם ומהו הפיתרון שהחברה שלכם מציעה ללקוח? מהי התדמית שלכם בעיני הלקוח? במה המוצר שלכם שונה ממוצרים דומים? מהם היתרונות שיש למוצר שלכם על פני מוצרים מתחרים?

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

הגדרת קהל היעד

מי הלקוחות שעשויים להתעניין במוצר שלכם. בנו פרופיל של הלקוח הפוטנציאלי והתייחסו למאפיינים הדמוגרפיים שלו כמו מין, גיל, מיקום, רמת הכנסה, תחביבים, סטטוס אישי, מקצוע, מעמד כלכלי והרגלי קנייה. באמצעות הגדרת קהל היעד, תוכלו להבין כיצד לפנות אליו, באילו דרכים ועם אילו מסרים שיווקים להשתמש.

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

הגדרת את הבידול שלכם

ישנן אלפי חברות סטארט אפ בישראל, אבל מה הופך את החברה שלכם לייחודית? כיצד קהל היעד שלכם יכול להפיק תועלת מהמוצרים או השירותים שלכם? כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים, חשוב מאוד להבין מה מבדל אתכם מהמתחרים, מהן נקודות החוזק שלכם מה הופך את המוצר שלכם למיוחד ומהפכני?

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

הגדרת תקציב

ממש כמו שהגדרתם תקציב לפיתוח המוצר שלכם, כך עליכם להגדיר את התקציב עבור שיווק דיגיטלי. קביעת התקציב היא חלק מכריע בניהול הקמפיין שלכם. הגדרת התקציב תסייע לכם לחלק בצורה טובה יותר את הכסף שלכם בין ערוצי השיווק השונים, ולהבין כמה עליכם להשקיע כדי להשיג תוצאות בעלות ערך.

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

בחירת ערוצי השיווק המתאימים

לאחר שהגדרתם מה אתם רוצים להשיג ולמי אתם רוצים להגיע, זה הזמן להחליט באיזו דרך לעשות זאת. שיווק דיגיטלי כולל מגוון פלטפורמות וערוצים כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק בדואר אלקטרוני, שיווק תוכן, שיווק וידאו, קידום ממומן, שיווק שותפים ועוד.

שיווק דיגיטלי לסטארטאפים

הגדרת המטרות

לפני שתתחילו בגיבוש אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם, עליכם להגדיר מהי המטרה שלכם- האם אתם מעוניינים להשיג משקיעים או דווקא להגדיל את הלקוחות? האם אתם מעוניינים להתרכז בשוק הישראלי המקומי או לחדור לשווקים בינלאומיים?

לקריאת מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי לסטארטאפים :