קידום ממומן - PPC

קידום ממומן או בשמו האמריקאי PPC הינה שיטת שיווק אינטרנטית פופולארית שעסקים רבים אשר רוצים להשיג יתרון תחרותי משתמשים בה. התוצאה של שיטה זאת מתקבלת במספר דרכים שונות כשאנחנו גולשים באינטרנט, למשל אותן מודעות שמופיעות לנו בחלק העליון והתחתון של הדף שמציג לנו את תוצאות החיפוש של מה שחיפשנו בגוגל. ברעיון הוא שהמפרסם יכול להציג את המודעות שלו עבור קהל רלוונטי שכבר מחפש באינטרנט דברים שקשורים לנושא המודעה הממומנת. מפרסמים שיודעים לנהל קמפיינים ממומנים בצורה חכמה ולאחר פילוח מדויק של קהל היעד ומילות המפתח יוכלו להשיג תוצאות מעולות תוך זמן קצר.

לסיכום, המפתח לקידום ממומן אפקטיבי מורכב משני אלמנטים מרכזיים – תכנון מילות מפתח ומחקר דמוגרפי איכותי לגבי קהל המטרה של הקמפיין. בכדי להסביר את עקרונות התהליך להלן יוצגו חמישה שלבים שמטרתם להסביר איך עולם זה עובד ואיך נצליח להציג מודעות רלוונטיות שימשכו לקוחות איכותיים לתוך האתר שלנו:

1. תכנון הקמפיין הממומן
​בכדי להבין לאן אנחנו נכנסים כדאי להבין מי קהל המטרה שלנו ולתת מענה לשאלות הבאות- מי קהל המטרה של המודעה? מה קהל מסוג זה עושה בזמנו החופשי? איפה הקהל מתגורר? איזה שפה מדברים? מה הם נוהגים לקנות? ובאופן כללי לנסות לבנות פרופיל מאפיינים שיסייע לנו לקבל תמונת מצב. שאלה נוספת שכדאי לחשוב עליה היא מה סוג הפעולה שאנו רוצים שהקהל שצפה במודעה יעשה לאחר שנחשף למודעה?. למשל, אם פרסמנו מודעה שמטרתה היא לייצר קנייה באתר אז לוודא שהמסלול שעובר הלקוח מהרגע שלחץ על המודע הינו המסלול הנוח ביותר עד לרגע שהוא מגיע לנקודת הקניה.

באיזה שלב של תהליך הקניה המודעה פוגשת את הלקוח?. נהוג לחלק את תהליך הקניה לארבעה שלבים- מודעות למוצר, עניין במוצר, תשוקה למוצר ופעולת קנית המוצר. כל אחד מהשלבים האלה דורש בניית מודעות בעלות אופי ומסרים שונים.​

איפה קהל היעד שלי מעביר את זמנו בגלישה באינטרנט? הקידום הממומן יכול להתבצע בדרכים שונות אשר נבחר בהן בהתאם לדפוסי הגלישה של הקהל שלנו. נוכל לעשות רימרקטינג לקהל שכבר ביקר באתר שלנו ואנחנו רוצים להזכיר לו את קיומנו פעמים נוספות, נוכל לקדם ברשתות החברתיות פוסטים ממומנים שיגיעו לקהל יעד שפילחנו מראש, וכמובן שנוכל לקדם את העסק באמצעות מודעות ממומנות במנועי החיפוש. לאחר שהבנו היכן קהל היעד שלנו נמצא נוכל לברר את עלויות הפרסום בכל אחד מהאפיקים ולקבל החלטה מושכלת באיזה אפיק נוכל להשיג את התמורה המשתלמת ביותר עבור תקציבי הפרסום שלנו.

2. יצירת קמפיין ממומן עם מטרה ברורה
​בשלב הזה כשאנחנו כבר יודעים לאן פנינו מועדות נשאר לנו לעבור לשלב של ניסוח התוכן עצמו. למרות שכל בעל עסק יכול לכתוב הרים של אינפורמציה על העסק שלו כשמדובר בקמפיין ממומן דווקא ההעדפה היא לנסח את המודעות בצורה תמציתית ותכליתית כדי לא לבלבל את מי שייחשף למודעה.

השאיפה שלנו היא להציג בכל מודעה מסר קצר וברור שיבהיר לגולש מהרגע הראשון מה אנחנו רוצים ממנו. בחלק ניכר מהמקרים נרצה לפרסם ללקוח שירות או מוצר שנמכר במחיר אטרקטיבי. נשאף להשקיע את משאבי הפרסום במוצר/שירות אשר אנו מזהים כבעל הביקוש הגבוה ביותר מצד הצרכנים. ככל שנהיה ממוקדים יותר כך יהיה לנו קל יותר לבצע את המדידה ולקבוע האם הקמפיין היה רווחי או לא. אם אנו מזהים מצב שבו יש לנו שאיפה להשיג מספר מטרות שונות (הגדלת מכירות, הגדלת החשיפה למותג, הגדלת הנרשמים למועדון הלקוחות) הדבר הנכון מבחינתנו יהיה לפצל את הפעילות שלנו לכמה קמפיינים שונים שכל אחד מהם ישיג מטרות שונות.

3. משפך הרכישה
​ברגע שסיימנו להציב מטרה ברורה לקמפיין יש חשיבות עליונה לתכנון תהליך הרכישה שיעבור הלקוח מהרגע שנחשף למודעה. התהליך מתחיל כשהלקוח מבחין בפעם הראשונה במודעה שפרסמנו. לאחר שהצלחנו למשוך את תשומת ליבם הראשונית פעולת ההמשך שהם יבצעו תלויה במידה רבה באופן שבו ביצענו את התכנון וסדר הדפים שאליו הם ייחשפו לאחר ההקלקה על המודעה. דוגמא לתהליך הרכישה שהלקוחות אמורים לעבור בקמפיין שמנוהל היטב: חשיפה למודעה-הקלקה על המודעה- בחירה במוצר-מעבר לעגלת קניות-ביצוע העסקה- דף תודה- חשבונית למייל.

4. בדיקת עלויות
​ללקוחות רבים הדרך לשפוט האם הקמפיין הצליח היא כמות הלקוחות החדשים שהתווספו למאגר הלקוחות בעקבות הקמפיין. דוגמא לחישוב פשוט של הצלחת קמפיין: נניח שיש קמפיין שהקצבנו עבורו 10$, ואנחנו מצפים לקבל 1,000 חשיפות של המודעה לקהל המטרה שלנו. מתוך 1,000 החשיפות נקבל 50 הקלקות: 50/1000, כלומר 5% יקליקו בפועל. כעת, נניח שמתוך אותם 50 אנשים שהקליקו 2 אנשים בפועל יבצעו פעולת רכישה (המרה). 2/50 כלומר, 4% הינו יחס ההמרה שלנו. בשורה תחתונה קיבלנו כי השקעה של 10$ תניב לנו 2 לקוחות אשר כל אחד מהם עולה לנו 5$. תמיד נשאף לבחון תכנים חדשים וקהלים חדשים בכדי לשפר את יחס ההמרה שלנו.

5. להתחיל עם מדגם קטן
​קידום ממומן הינה אסטרטגית פרסום שנבנית בהדרגה במיוחד למתחילים שבינינו. ההמלצה היא תמיד לבחון את הצלחת הקמפיין באמצעות בחינת תגובת הקהל לפרסום הראשון ולבצע את ההתאמות הנדרשות בהתאם לתגובות הקהל. התחלה עם תקציב נמוך תאפשר לנו להגדילו בהדרגה ובהתאם להצלחת הקמפיין. עלות ואפקטיביות הקמפיין הינה נגזרת של תכנון קהל היעד, עיצוב המודעה, דף הנחיתה, תזמון הופעת המודעה ועוד.

לסיכום, כפי שניתן להבין אין נוסחת פלא בתחום הקידום הממומן שתבטיח הצלחה מושלמת בכל מודעה שנעשה. למרות זאת, אם יש בידינו את ההבנה הבסיסית של כל הגורמים להצלחת קמפיינים סיכויי ההצלחה שלנו משתפרים פלאים. מחקר מעמיק של קהל היעד הוא הבסיס להצלחה וככל שנוכל להגדיר את קהל היעד שלנו בצור מדויקת יותר כך נוכל להגיע לאנשים הנכונים ולשפר את סיכויי ההמרה שלנו. ההתמצאות באתר שלנו צריכה להיות פשוטה ונוחה לשימוש עבור כל מי שיגיע דרך המודעות, בנוסף המודעות תמיד צריכות להיות מאופיינות בסיומת המניעה לפעולה שתסייע ללקוח לקבל את ההחלטה להיכנס למודעה ולהתחיל בתהליך שתכננו עבורו.

סגירת תפריט