כתיבה שיווקית – כך תעשו זאת נכון

זמן קריאה: 6 דקות

כל הטיפים שיעזרו לכם לכתוב כתיבה שיווקית בצורה הטובה ביותר שתקדם את העסק שלכם

 

אחת הדרכים לקדם את העסק שלכם ולהגדיל את ההכנסות, היא באמצעות כתיבה שיווקית . מטרתה בראש ובראשונה היא להניע לפעולה ולגרום לקוראים לרכוש את המוצרים או השירותים שלכם. יחד עם זאת, לא מדובר בפרסומת. תוכן שיווקי צריך לספק ערך אמיתי לקורא ולספק מידע רלוונטי ומעניין. כתיבה שיווקית צריכה להתמקד בגולש ולא במוצר או השירות שלכם, כשהמסר השיווקי הוא לא העיקר אלא התוכן. כאשר הכתיבה השיווקית נעשית בצורה טובה, היא יכולה לסייע רבות להצלחת העסק שלכם. אז הנה לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך הכתיבה השיווקית.

 

בכתיבה שיווקית חשוב לכתוב על מה שמעניין את קהל היעד

ראשית עליכם להגדיר מיהו קהל היעד שלכם ומהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו. האם מדובר בנשים או גברים, ילדים או מבוגרים? לאחר שהבנתם מיהו קהל היעד, יש להתאים עבורו את התוכן השיווקי. עליכם לזכור שמה שמעניין אתכם לא בהכרח יעניין את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. נסו להיכנס לנעליים של קהל היעד ולגלות מה באמת מעניין אותו, מה ידבר אליו ומה יניע אותו לפעולה. כתיבה שיווקית טובה היא כזו שמדברת בשפה של קהל היעד ובסגנון שמתאים לו.

 

כתיבה שיווקית צריכה לכלול את הסיבה שבגללה כדאי לקנות את המוצר או השירות שלכם

גם אם אתם מאמינים במוצר או בשירות שלכם ובטוחים שהוא הטוב ביותר בשוק, קהל היעד שלכם לא תמיד יודע זאת. חשוב מאוד שתבהירו בתוכן השיווקי שלכם, מהן הסיבות שבגללן כדאי לצרכנים לרכוש את המוצר או את השירות שלכם: כיצד המוצר/שירות שלכם ישרת את הלקוח וישפר את חייו? מהם היתרונות של השירות/מוצר שלכם לעומת המתחרים? ודאו כי אתם מספקים בתוכן שלכם את התשובות לשאלות האלו.

 

תפסיקו למכור, הלקוחות יתחילו לקנות

כאשר אנחנו מקבלים שיחת טלפון מנציג מכירות של חברה כלשהי, רבים מאיתנו מביעים התנגדות משום שאנחנו מבינים מיד שמנסים למכור לנו משהו. סוד הקסם של תוכן שיווקי טוב, הוא לא לתת לגולשים שלך להבין מיד שאתם מנסים למכור. המסר השיווקי שלכם צריך להגיע לגולש בצורה מעודנת ומרומזת, כשהתוכן הוא העיקר. כאשר הגולשים יתעניינו בתוכן שלכם, הם יתעניינו גם בשירותים או במוצרים שאתם מציעים.

סרטון מעולה של חברת האבספוט על יצירת תוכן שיווקי אפקטיבי שמניע לפעולה:


 

תוכן שיווקי בפייסבוק שונה מכתיבה לאתרי אינטרנט

עם יותר משני מיליארד אנשים הרשומים באתר, אין ספק שפייסבוק מהווה פלטפורמה מצוינת לשיווק העסק שלכם. אם החלטתם להקים קמפיין שיווקי בפייסבוק, חשוב שתדעו שכתיבה שיווקית לרשת החברתית היא שונה מכתיבה שיווקית לאתר האינטרנט שלכם. פוסטים בפייסבוק הם מטבעם קצרים יותר ממאמרים באתרי אינטרנט. לכן, חשוב מאוד שהתוכן בפייסבוק יהיה תמציתי ככל האפשר, אך שיצליח בכל זאת למשוך את הגולשים להתעניין בשירותים או במוצרים שלכם. בנוסף לכך, בניגוד למאמרים באינטרנט שיכולים להיות כתובים בשפה גבוהה, השפה בפוסטים בפייסבוק צריכה להיות פשוטה וקלה להבנה.

 

לימדו מהטובים ביותר – החברות שהצליחו בעזרת כתיבה שיווקית

לתוכן שיווקי טוב יש כוח עצום, ודוגמה לכך אפשר למצוא בקמפיין הפרסום של מקדונלדס בקנדה. רשת המזון המהיר בחרה באסטרטגיה מקורית ומעניינת הזמינה את הלקוחות לשאול אותה שאלות, כמו למשל ממה מורכבת קציצת הבקר המפורסמת של החברה. מקדונלדס ענתה על לא פחות מעשרת אלפים שאלות של לקוחות ושיתפה את התשובות במודעות פרסום. הקמפיין הזה יצר עבור מקדונלדס תדמית של חברה אמינה, ואפשר ללמוד מכך שגם בתוכן שיווקי אפשר להיות אותנטי.
דוגמה נוספת לתוכן שיווקי מוצלח הוא של אפליקציית Buffer. זוהי אפליקצייה המאפשרת לכם לתזמן פוסטים ולעקוב אחר הצמיחה שלכם במדיה החברתית. הקסם של החברה לא נמצא במוצר, אלא בשיווק. Buffer  מנהלת בלוג שיווק B2B המעניק טיפים לניהול עמודים עסקיים ברשתות החברתיות. הבלוג זכה לפופולריות כל כך גדולה, שהוא השיג לחברה את עשרת אלפים הלקוחות הראשונים שלה. מכאן אפשר ללמוד שתוכן שיווקי טוב הוא תוכן עם ערך מוסף אשר מסייע לחברות להכניס לקוחות חדשים לחלק העליון של של המשפך השיווקי.

כתיבה שיווקית – מחירי השוק בישראל ובעולם

גם אם יש לכם את הכישורים המתאימים לכתוב את התוכן השיווקי בעצמכם, קשה מאוד לפנות לכך זמן כאשר עליכם לנהל במקביל עסק. לכן, מומלץ להיעזר בכותבי תוכן המתמחים בכתיבה שיווקית. המחירים של כתיבה שיווקית משתנים ותלויים במוניטין של כותב התוכן השיווקי ובניסיון שלו. התמחור בישראל לכתיבה שיווקית הוא בדרך כלל לפי מילה, והמחיר נע בין 20 אגורות ל-1 שקל למילה. התמחור בארצות הברית לכתיבת תוכן שיווקי נע בין 40 אגורות למילה ל-4 שקלים למילה.

 

איך לכתוב כתיבה שיווקית שמנועי חיפוש אוהבים

כתיבה שיווקית למנועי חיפוש
כתיבה שיווקית למנועי חיפוש

 

אחד האתגרים הגדולים עמם מתמודדים כותבי תוכן שיווקי, הוא לכתוב תוכן שמותאם לדרישות של מנוע החיפוש ויחד עם זאת ימשוך את הגולשים. המטרה שלכם היא שכאשר הגולשים יקלידו בגוגל מילות מפתח הקשורות לתחום העיסוק שלכם, האתר שלכם יוצג בראש תוצאות החיפוש. ישנם בעלי אתרים שמטמיעים כמות עצומה של מילות מפתח לתוכן השיווקי שלהם, מתוך מחשבה שכך ישיגו תוצאות טובות בקידום האתר. אלא שגוגל מעדיף לקדם אתרים בעלי תוכן איכותי ומעניין, בעוד שאתרים שמשתמשים במילות מפתח ללא הקשר רלוונטי ובכמות גדולה מדי נדחקים הצידה. לכן, עליכם לוודא שאתם מכניסים מילות מפתח בצורה מושכלת מבלי להתפשר על איכות התוכן.

 

ההבדלים בין כתיבה שיווקית באנגלית לעברית

עסקים המעוניינים לפנות לקהל יעד מעבר לים ולא להסתפק רק בקהל הישראלי, יכולים לכתוב את התוכן השיווקי באנגלית. חשוב לדעת כי ישנם הבדלים בין כתיבה שיווקית באנגלית לכתיבה שיווקית בעברית. ראשית, כאשר ישנם תארים במשפט בעברית, סדר המשפט יהיה כך: הילדה (נושא), היפה (תואר) טיילה (פועל). בעוד שבכתיבת משפט באנגלית, עליכם להתחיל את המשפט בשם התואר ורק לאחריו יבוא הנושא: The beautiful girl was travel. בנוסף לכך, בעוד שבעברית ישנם שלושה זמנים (עבר, הווה, עתיד), באנגלית יש שישה עשר זמנים שונים, כשלכל זמן יש משמעות אחרת. מספר המילים בשפה העברית מצומצם לעומת מספר המילים באנגלית. בעברית ישנן כ-75 אלף מילים, בעוד שבאנגלית ישנן כ-250 אלף מילים, כשלמילים רבות ישנן מילים נרדפות. מעבר לכך, אם אינכם דוברי אנגלית שפת אם או גרים במדינות שדוברות אנגלית, ככל הנראה שאינכם בקיאים בסלנג של השפה האנגלית, ששונה מהסלנג בשפה העברית. מהסיבות האלה, אם ברצונכם לפנות לקהל יעד בינלאומי חשוב מאוד להיעזר בכותב שיש לו אנגלית ברמת שפם אם.

 

ספרים בנושא קופירייטינג שיעזרו לכם לעלות לליגה של הגדולים

אם אתם רוצים לשפר את יכולות הכתיבה השיווקית שלכם, תוכלו ללמוד זאת באמצעות ספרים שעוסקים בכתיבה שיווקית. צפריר בשן, סופר, מנהל תוכן ומרצה לכתיבה ותקשורת, יעניק לכם מהידע שלו בכתיבה שיווקית בספר ״כתיבה אפקטיבית״. הספר כולל שלל טיפים וכלים שיעזרו לכם לכתוב נכון כמו למשל מהם חמשת המ״מים וכיצד לכתוב ברשתות החברתיות.

ספר נוסף ומומלץ הוא ״מילים שוות זהב״ שניתן לרכוש אותו בגרסה אלקטרונית. זהו מדריך שלם לכתיבה שיווקית, והוא ילמד אתכם לכתוב מיילים מושכים, דפי נחיתה משובחים, פוסטים בפייסבוק שימשכו לקוחות, ויתן לכם טיפים כיצד להתגבר על מחסומי כתיבה ומהיכן לשאוב השראה.

 

3 שאלות ותשובות נפוצות שמלא שואלים אותנו בנושא כתיבה שיווקית:

איך לבנות אסטרטגיית תוכן שעובדת?

– להגדיר לעצמנו את קהל היעד ואת המטרות העסקיות.
– להחליט באיזה ערוצי שיווק נרצה להפיץ את התכנים השיווקיים שבהם נעשה שימוש. למשל, יוטיוב, פייסבוק, מאמרים באתרי תוכן, מאמרים בבלוג וכד’.
– להגדיר לעצמנו מטרות מדידות שבאמצעותן נוכל לקבוע האם עשינו עבודה טובה. למשל הגדלת התנועה לאתר תוך X חודשים ב-Y גולשים חדשים. למשל, הגדלת כמות הלידים החדשים בכל חודש ב-X%.

למה עדיף לי להשקיע בתוכן שיווקי ולא פשוט להשקיע תקציבי פרסום לדפי נחיתה מינימליים?

האמת שזאת אחת השאלות היותר טובות שאפשר להעלות בנושא זה. התשובה היא שבמצב אידאלי שני הערוצים צריכים לפעול במקביל. עסקים ש”רעבים” ללידים ולא מוטרדים בשלב זה מבניית מותג לטווח הארוך באמת יעדיפו להשקיע בקידום ממומן. לעומתם, עסקים שחושבים קדימה יעדיפו לבנות תכנים עשירים וליצור נוכחות דיגיטלית שתישאר לעסק גם אחרי שהקמפיינים נגמרים.

האם שווה לשלם עבור מומחה לכתיבה שיווקית או שעדיף לעשות זאת בעצמי?

הבעיה עם כתיבה שיווקית היא שזה תחום שדורש הרבה זמן ומיומנות נרכשת שלרוב בעלי העסקים אין. לא צריך להיות עיתונאי מדופלם כדי לזהות מאמרים שנכתבו על ידי אנשים שלא מבינים בקופירייטינג וכתבו מאמר ב-12 בלילה רק כדי למלא את האתר בתוכן כלשהו. לעומת זאת, כשהתוכן נכתב על ידי אנשים מהתחום, בדרך כלל הקריאה תהיה הרבה יותר מהנה והגולשים ירצו לקרוא מאמרים נוספים ואולי אף יחזרו בעתיד. ישנם תחומים מורכבים במיוחד שאין ביכולתם שלקופירייטרים לכתוב את החומר ללא סיוע של מומחה מטעם העסק. במקרים כאלה, ההמלצה היא על עבודה משותפת שתסייע לשני הצדדים להוציא את התוכן האידיאלי עבור הגולשים.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.