3 טיפים לקמפיין בפייסבוק שמביא תוצאות

3 טיפים לקמפיין בפייסבוק שמביא תוצאות

אנחנו שומעים בלי סוף על סיפורים של עסקים ומשווקים שטוענים שהקמפיין שהרימו בפייסבוק לא היה אפקטיבי ובסופו של דבר למרות המאמצים הם לא הצליחו להשיג לקוחות חדשים. אז למה בכל זאת כדאי לעשות קמפיין ממומן בפייסבוק?

אם הקמפיינים אכן לא אפקטיביים אז אף אחד לא ירצה לעשות אותם. למרות ההגיון הבריא של כולנו שמציע כי לא נפעל בדרכים בלתי אפקטיביות אשר שורפות לעסק זמן יקר ומשאבים רבים בכל זאת אנו עדים לכך שתופעה בלתי רציונאלית מסוג זה מתרחשת שוב ושוב. לכן, כפי שאמר איינשטיין "אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות".

מומלץ להיעזר במידע הקיים בפוסט זה ובמקורות נוספים באתר וברשת האינטרנט בכדי ללמוד איך לעשות את זה נכון. המידע שנכתב בפוסט נועד בכדי להגדיל את הסיכוי שבפעם הבאה שמי מקוראי הפוסט יפתח בקמפיין ממומן הוא יוכל להגדיל את סיכוייו לעשות זאת בצורה אפקטיבית עבור העסק המקודם.

3 טיפים לקמפיין מודעות בפייסבוק

תתמקדו במכירות, לא בשיתופים-

  • נכון פייסבוק היא פלטפורמה חברתית ובהתאם לכך כל מי שנמצא בפייסבוק נהנה מעצם הפירגון והתנהגות החברתית שחברי הקהילה מפגינים כלפיו- למשל, לייקים, הקלקות ושיתופים. הבעיה עם מחוות אלה היא שהן יוצרות בלבול רב בקרב בעלי העסקים והקמפיינים ועשויות להוביל לתפיסה השגויה כי קמפיין מסוים יותר אפקטיבי ממה שהוא בפועל. לעומת הנתונים הנ"ל יש נתון אחד שאף פעם לא משקר- מספר המכירות שהושגו בעקבות קמפיין נתון.

למרות הנטייה הקיימת בשוק לייחס חשיבות רבה למדדי הEngagement, בסופו של דבר מה שחשוב לבעל העסק הוא היקף המכירות ולא כמה אנשים עשו לייק או שיתפו פוסט מסוים. כמובן שאין בכוונתנו לומר כי יש להתעלם לחלוטין ממדדי ה-Engagement משום שהם כן מהווים מדד לרמת העניין של הציבור בפעולות שהעסק מבצע בפייסבוק.

אך, עם זאת במצב בו אנו מזהים כי היקף המכירות הינו נמוך למרות שרמת המעורבות הינה גבוהה הדבר חייב להדליק אצלנו נורה אדומה שמשהו בקמפיין שאנחנו עושים לא בסדר.

לכתוב במודעה הצעה חזקה-

  • החלק החשוב ביותר במודעה הוא ההצעה העסקית שלשמה נכתבה המודעה. הרעיון הוא לפנות לצד הרגשי של הלקוח יותר מאשר לצד הרציונאלי. לצורך ההמחשה ניתן דוגמא מעולם השיווק למוצרים מתחום המכירות בתקופת הקיץ לפני החזרה לבתי הספר. הצעה א'– "40% הנחה על כל התיקים במלאי". אין ספק כי מדובר בהצעה אטרקטיבית שעשויה למשוך את תשומת הלב של חלק מהציבור שייחשף למודעה. הצעה ב'– "על כל תיק שיימכר נתרום תיק נוסף לילדים נזקקים כדי להבטיח שגם להם יהיה תיק חדש לשנת הלימודים החדשה."

אז איזה מהניסוחים הנ"ל נשמע לכם טוב יותר?

התשובה היא שהניסוח השני הינו מוצלח יותר משום שהוא באופן שבו המודעה מנוסחת מופעל אפקט אמוציונאלי שמניע לפעולה את קהל המטרה של המודעה (ההורים). לאחר קריאת המודעה ההורים מקבלים את התחושה שהם יכולים לעזור לילדים אחרים בזמן שהם קונים קנייה שהם בכל מקרה היו קונים.

נקודת המוצא שלנו כמשווקים צריכה להיות שרוב האנשים אוהבים להוציא כסף, האתגר הוא לגרום להם לבצע את פעולת הקנייה כשהם בטוחים כי הרעיון לביצוע הקנייה היה שלהם. הדוגמא שניתנה כאן היא רק אחת מרבות והיא נועדה להמחיש את החשיבות של כתיבת הצעה חזקה לפעולה ועל האופן הרצוי שיש לנסח אותה.

  • תמיד להיות צעד אחד לפני המתחרים- הרעיון הוא שהמטרה שלנו תהיה תמיד להציע הצעה אטרקטיבית יותר מההצעה של המתחרים שלנו. ראשית עלינו לנתח מה קורה בסביבה התחרותית של העסק/מוצר שלנו. שנית נרים קמפיין שמציע הצעה עסקית טובה יותר מההצעה של המתחרה החזק ביותר שלנו. למשל, אם המתחרה של חברת התיקים מציע "2 תיקים ב-100 שקל". אז אנחנו כחברה המתחרה נשאף להציע הצעה תחרותית יותר כגון "3 תיקים ב-100 שקל".

בשורה תחתונה השיווק הדיגיטלי אינו משימה פשוטה כפי שלעיתים נדמה במבט ראשון. כל מי שמתחיל בקמפיין בפייסבוק ישאף להשיג מכך רווחים ולא להיות שייך לאותם עסקים שעושים זאת בצורה שגויה ולכן לא מצליחים להניב רווחים לעסק שלהם. נכון ששלושת העקרונות שצוינו כאן היום מהווים רק את קצה הקרחון של השיווק בפייסבוק אך יחד עם זאת הם בהחלט יכולים לעזור למשווק המתחיל בפייסבוק לקחת את הקמפיין הבא שלו לכיוון הנכון.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

סגירת תפריט