פרסום בפייסבוק ב-2020 – כך תעשו זאת

זמן קריאה: 6 דקות
פרסום בפייסבוק

נתחיל בגילוי נאות, מהיכרות עם ענף הדיגיטל בישראל, רוב חברות הדיגיטל שתתייעצו איתן לגבי פרסום בפייסבוק ינסו להעביר לכם את המסר שהפרסום בפייסבוק הוא משימה נורא מורכבת וכדי לעשות זאת בצורה מקצועית יהיה עליכם לשכור שירותי חברת דיגיטל שתסייע לכם לקידום העסק על בסיס ריטיינר חודשי. אז האמת היא שמהניסיון שלנו, למרות שיש מלא דברים שאפשר וצריך לדעת על הפרסום בפייסבוק ניתן להשיג הישגים יפים גם באמצעות פרסום בפייסבוק בחינם ללא כל תשלום לחברה חיצונית.

כמובן שאלה ממכם שכבר נמצאים בשלב שבו יש לכם משאבים והבנה של מה ניתן להשיג מפייסבוק אנו ממליצים לפנות לחברת דיגיטל או לקחת קורס ייעודי שיסייע לכם לעלות לשלב הבא מבחינת יכולות הפרסום ברשת החברתית. בשורה תחתונה, במיוחד אם אתם נמצאים בתחילת הדרך ולא מתאים לכם לשלם אלפי שקלים לחברת פרסום, תוכלו למצוא מגוון רעיונות לפרסום חינמי לגמרי שתוכלו לבצע בפייסבוק כדי להגדיל את החשיפה לעסק. כל הפרטים במאמר שהכנו על פרסום בפייסבוק בחינם.

פרסום בפייסבוק בחינם, האם יש דבר כזה?

מה לא נאמר על פרסום בפייסבוק בחינם? פייסבוק הרשת החברתית הגדולה בעולם, גן עדן למפרסמים שיכולים להגיע לכל סוגי הלקוחות. באמצעות פילוחים מדויקים בקידום ממומן או באמצעות שיטות פרסום בפייסבוק בחינם שמגבירות את המודעות למותג של העסק שלכם.

למרות ריבוי הרשתות החברתיות והמתחרים שצצים מכל עבר פייסבוק נמצאת עדיין במקום טוב מאוד למפרסמים עתירי תקציבים. גם למפרסמים קטנים אשר לא יכולים להרשות לעצמם להשקיע סכומים משמעותיים לשיווק האתר או הדף העסקי בפרסום ממומן בפייסבוק יש אפשרויות מצויונות בפרסום בפייסבוק בחינם.

מצד אחד פייסבוק מנסה למשוך אותנו המפרסמים לכיוון פרסום ממומן, הפיתוי לכך הוא עצום משום שרמות הדיוק בפילוח שאפשר לעשות היא בלתי נתפסת. למשל, אחד מהלקוחות שלנו תיאר את קהל היעד שלו בצורה הבאה:

לקוחות חילוניים, לא מקפידים על כשרות, קהל שאוהב מוצר X, גיל 35 ומעלה, הכנסה גבוהה, קהל שאוהב תחביב יקר, תפקידי ניהול בכירים, בעלי עסקים, בעיקר ממרכז הארץ, רמת הכנסה גבוהה, טיולים בעולם, אהבה לענפי ספורט כמו- ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וכד’.

לאחר שהטמענו את כל הפילוחים הנ”ל קיבלנו קהל יעד של 16,000 איש שעונים פחות או יותר על דרישות הלקוח עבור קמפיין ממומן בפייסבוק.

צילום מסך של פילוח קהל היעד בפייסבוק
צילום מסך של פילוח קהל היעד בפייסבוק

 

אפשר להבין מכך איזה כוח יש לפרסום ממוקד בפייסבוק. העניין הוא שכדי שהפרסום הממומן יהיה אפקטיבי עלינו להשקיע לא מעט תקציבים לפייסבוק (ההמלצה היא לפחות 1,000 ₪ בחודש כדי להתחיל לראות תוצאות). מה לעשות שלהרבה מאוד עסקים בישראל אין תקציב להשקיע בפייסבוק או שהם מעדיפים להשקיע בפלטפורמות אחרות כמו גוגל אדוורדס.

לכן, בהרבה מקרים אנו ממליצים ללקוחות אלה לא לוותר לגמרי על הפרסום בפייסבוק אלא לנסות להוציא את מה שאפשר מהשימוש בפרסום בפייסבוק בחינם.

פרסום בפייסבוק – שתי דוגמאות בסיסיות:

  • שימוש בחוות דעת בעמוד העסקי בפייסבוק:

היינו לא מזמן בכנס מקצועי שקיימה חברת Hubspot בקמפוס של גוגל בתל אביב. בכנס הראו סטטיסטיקות שמציגות כי דפים עסקיים ו/או דפי נחיתה ואתרים שהצליחו להשיג יותר מעשר חוות דעת אוהדות הצליחו להשיג תוצאות טובות יותר מהדף העסקי שלהן. כמו שאומרים “אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני”, אם אנשים יבקרו בדף העסקי שלכם ולא יתרשמו שהעסק שלכם הינו עסק אהוד על ידי לקוחותיו, יכול מאוד להיות שהם יוותרו על השימוש בשירותיכם ויעברו לחברה אחרת.

 

ישנן שתי דרכים להשגת חוות דעת אוהדות– הדרך הראשונה היא פשוט לבקש מלקוחות נאמנים להשאיר חוות דעת אוהדות. הדרך השנייה היא אגרסיבית יותר, להציע הנחה ללקוחות שיסכימו להשאיר חוות דעת אוהדת.

 

  • שימוש בתמונות מקצועיות ואטרקטיביות– תמונת הרקע (קאבר) של העמוד העסקי שלכם הינה הדבר הראשון והבולט ביותר שמבקרי העמוד שלכם יראו. שווה להשקיע ולצלם תמונה מושקעת ואותנטית או לחילופין לבחור תמונה מאחד ממאגרי התמונות החינמיים הקיימים ברשת:

 

https://pixabay.com/

 

צריך לזכור שלא מדובר בחתונה קתולית ונהוג להחליף את תמונות הרקע והפרופיל אחת לכמה חודשים כדי לרענן את העמוד. בתמונת הפרופיל נהוג לשים תמונה של הלוגו של העסק. תוכנה נוספת וחינמית (באופן חלקי) שניתן לעשות בה שימוש בכדי ליצור עיצובים מרהיבים לצרכים שונים בעמוד העסקי היא תוכנת Canva.

 

איך ניתן למצוא קבוצות בהן יהיה אפשר לקדם את הדף העסקי בפייסבוק בחינם?

 

המגבלה היחידה שפייסבוק מציבה עבורנו בכל הנוגע להצטרפות לקבוצות היא- לא להצטרף ליותר מ-6,000 קבוצות. פעולת מציאת הקבוצות הרלוונטיות הינה פעולה פשוטה ומהירה לביצוע. כדי לעשות זאת יהיה עליכם להיכנס לפרופיל האישי שלכם, ולכתוב בסרגל החיפוש את תחומי העניין הרלוונטיים עבור העסק שלכם.

 

למשל, אם אני רוצה לשווק אתר חדש העוסק במתכונים לעוגות, סביר להניח שקהל המטרה שלי יהיה בעיקר נשים הנמצאות בקבוצות בהן קיימים ביטויי מפתח כמו- אפייה, מתכונים, עוגות וכד’.

 

לדוגמא:

פרסום בפייסבוק בחינם- דוגמא לקבוצות בפייסבוק מתחום האפייה
איך ניתן למצוא בפייסבוק קבוצות שבהן נרצה לפרסם את התכנים שלנו?

 

לאחר שהבנתי איזה קבוצות מהוות יעד אסטרטגי, מומלץ להסתכל כמה חברים יש בהן וכמה פוסטים נכתבים בהן ביום או בשנה. למשל, בדוגמא הנ”ל ניתן לראות שהקבוצה “איך לעצב עוגות” הינה קבוצה מאוד גדולה ופעילה ולכן יכול מאוד שהפוסטים שלנו בקבוצה זאת יזכו לתהודה גדולה.

 

שימו לב שקיימים הבדלים בין הקטגוריות של הקבוצות, ישנן קבוצות שמוגדרות כפרטיות/סגורות וישנן קבוצות שהן ציבוריות ולכן לא צריך אישור כדי להצטרף אליהן. בקבוצות פרטיות בפייסבוק קיים פעמים רבות איסור על הפצת חומרים מסוגים מסויימים ולכן אם נרצה לעשות בהן שימוש מומלץ מאוד לקרוא את חוקי הקבוצה כדי שלא נקלע לסיטואציה שבה אנו מודחים מהקבוצה.

 

לאחר שהגשת בקשה להצטרף לקבוצה סגורה והבקשה אושרה מומלץ לא לפרסם בקבוצה פוסטים באופן מידי אלא מומלץ לבחון את הנעשה בקבוצה כדי להבין את אופי הקבוצה והחברים בה. לאחר שהבנו שהקבוצה מתאימה לתכנים שאנו רוצים להעביר נוכל להתחיל לעשות בה שימוש בכדי לקדם את העסק באמצעות פרסום בפייסבוק בחינם.

 

איך לקדם דף בפייסבוק באמצעות שימוש בקבוצות אסטרטגיות בפייסבוק?

 

מכיוון שפייסבוק הינה פלטפורמה כל כך פופולארית כמעט אין תחום שנעלה על הדעת שאין בו עשרות קבוצות שנועדו לספק מידע וסיוע לחברים בהן. שאלת השאלות היא איך נוכל לעשות שימוש בקבוצות אלה באמצעות שיווק ענייני ורלוונטי שמצד אחד לא יעצבן את חברי הקבוצה ומצד שני יקדם את המודעות למותג.

 

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות ניתוח בסיסי של השאלות שמעלים החברים בקבוצה בפוסטים השונים. אם נצליח להבין מה מעניין את חברי הקבוצה נוכל לענות להם באמצעות מידע אינפורמטיבי שנכתוב בתגובות ו/או באמצעות שיתוף של סרטונים או כתבות מהבלוג שלנו שיסייעו להם לקבל מידע אודות הסוגיות שמטרידות אותם.

 

שיטת שיווק מסוג זה היא שיטה מאוד אפקטיבית משום שקהל המטרה שלנו נמצא כבר בקבוצה ואנו עונים לו בדיוק על הסוגיות שמטרידות אותו. לאחר מספר פעמים שתצליחו לתת מענה מקצועי לשאלות בקבוצות בהן אתם פעילים תתחילו לקבל מוניטין של מומחים והחברים בקבוצה יזהו את העסק שלכם כעסק ששווה להקשיב לו.

 

איך לקדם עסק בפייסבוק באמצעות פוסטים המניעים לפעולה?

 

אם תרצו להשיג אהדה אמתית וחיבור עם הקהל שלכם יהיה עליכם ליצור עבורם ערך. הרעיון הוא לא ליצור דף שמתרכז בי או בעסק שלי אלא דף עסקי שמייצר ערך אמתי לחברים בו  וגורם לאינטראקציה ודו שיח מול קהל החברים בדף.

 

להלן מוצגים מספר רעיונות שיסייעו לך ליצור מעורבות גבוהה בדף העסקי ו/או הקבוצה שנמצאת בבעלותך:

 

  • יצירת אתגרים מגניבים בעמוד העסקי –

לצורך ההמחשה נציג דוגמא של פוסט מוצלח במיוחד שעשו מאקו. מאקו פרסמו כתבה שכותרתה הייתה: “אתגר ה-70: האם אפשר לשרוד את הסופ”ש עם 70 שקלים בלבד?”

 

לקריאת הכתבה המלאה לחצו על הקישור הבא:

https://bit.ly/2O8hGqE

 

אתגר 70 השקלים של מאקו
אתגרים המניעים לפעולה הינם כלי מצויין לפרסום בפייסבוק בחינם. שיטה זאת גורמת לשיתופים רבים ומעורבות גבוהה בדף העסקי בפייסבוק.

 

כתבה זאת זכתה למעורבות של 770 אנשים שונים בפייסבוק ונחשבת לכתבה שעוררה מעורבות גבוהה מאוד בקרב האנשים שנחשפו לפוסט.

דפים שמצליחים ליצור אתגרים ייחודיים  מסוג זה יזכו למידה גבוהה של מעורבות ביחס למקביליהם שינהלו מערכת יחסים חד צדדית מול העוקבים של הדף.

 

שיתוף של מדריכים שימושיים בדף העסקי בפייסבוק-   

תאמינו או לא אבל פוסטים ששיתפו מדריכים בנושאים שיכולים להיראות מהצד כנושאים הכי משמימים ולא מעניינים הצליחו לגרוף עשרות אלפי שיתופים.

למשל, באתר ifomed.co.il שותף פוסט “מדריך” בנושא “עיוותים בכף הרגל והקרסול: כל הגורמים ודרכי הטיפול”.

 

לקריאת המאמר המלא:  https://www.infomed.co.il/article-5772/

 

מאמר זה זכה למעורבות של 5,900 אנשים שונים. יש להניח שפוסט זה הצליח ליצור עבור כותבי המאמר חשיפה שהייתה עולה הון תועפות באפיקים אחרים.

 

שאלונים בפייסבוק –

שאלונים אינטראקטיביים הינם כלי מדהים ליצירת קשר עם קהל העוקבים. למשל, שאלון הטריוויה ששיתף בעמודו הקומיקאי אסי ישראלוף משלישיית “מה קשור”.

 

פרסום בפייסבוק בחינם- שאלון הטריוויה של אסי ישראלוף
שאלון הטריוויה של אסי ישראלוף. באמצעות שאלונים מגניבים של חברת פלייבאז ניתן להשיג מעורבות גבוהה ושיתופים רבים בדף העסקי בפייסבוק.

 

שאלון זה בוצע באמצעות פלטפורמת השאלונים המצליחה- Playbuzz. שימוש בשאלונים יכול לשמש לשם איסוף מידע עבור קהל היעד שלנו למטרת פרסומים עתידיים, יכול לספק לנו כיוון עבור מוצרים/שירותים עתידיים, יכול לסייע לנו לשם הגברת המודעות למותג.

 

סקרים בפייסבוק –

קיימים מגוון שימושים שנוכל לעשות באמצעות סקרים. למשל, סקר שיעזור לנו להחליט איזה לוגו הכי מתאים למותג החדש שלנו, איזה תוכן הכי מתאים למאמר הבא בבלוג וכד’.

 

סיכום – איך לעשות פרסום בפייסבוק בחינם?

נגענו כאן ממש על קצה המזלג בכמה טכניקות בסיסיות שיסייעו לכם להגביר את המודעות למותג ואת האינטראקציה עם הלקוחות בעמוד הפייסבוק שאתם מנהלים. בין אם תעשו זאת באמצעות שימוש בקבוצות אסטרטגיות בפייסבוק, כתיבת שאלונים, סקרים או כל צורה אחרת. בסופו של דבר כל אחת מהטכניקות היא עולם שלם שתסייע לכם פרסום בפייסבוק בחינם. תוכלו לבדוק מה מתאים לקהל שלכם באמצעות ניסיונות של הכלים השונים.

 

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.