פרסום ב-Waze – למה שווה להיכנס לזה?

זמן קריאה: 3 דקות
פרסום בוויז

בזמן עמידה בפקקים ובזמן הנהיגה, תוכלו לפרסם בפני הנהגים את העסק שלכם. איך עובד הפרסום ב-Waze , מהן עלויות הפרסום ולמי זה מתאים?

מאז שפרצה לחיינו בשנת 2006, הפכה אפליקציית הניווט החינמית Waze לאפליקציית חובה בסמארטפונים של נהגים מהארץ ומהעולם. למעשה, קשה לזכור איך הסתדרנו בכבישים בלי Waze, וכיצד הסתמכנו על מפות פיזיות, על שלטים ועל זיכרון כדי להגיע ליעד שלנו. האפליקציה שפותחה על ידי ישראלים ונמכרה בשנת 2013 לגוגל, מבוססת על עדכון התנועה על ידי המשתמשים בה. הנהגים הנעזרים באפליקציה יכולים לעדכן משתמשים אחרים על הכבישים, הדרכים, המקומות והרחובות, ולהתריע בפניהם על עומסי תנועה, מכשולים בכביש, ניידות משטרה קרובות וחסימות. Waze פועלת ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם ומותאמת למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-IOS.

בעלי עסקים רבים בוחרים לנצל את כמות המשתמשים הגדולה של האפליקציה (יותר מ-800 מיליון) ומפרסמים את העסק שלהם ב-Waze. זוהי שיטת פרסום אידאלית עבור עסקים המעוניינים לפנות לקהל היעד שלהם היוצא לנסיעה ונמצא בסמוך לבית העסק במהלך הדרך. בנוסף, ניתן להזמין לקוחות חדשים לעצור בבית העסק הממוקם בדרך שלהם עד לנקודת היעד וכך להכיר להם אותו לראשונה.

waze ads
waze ads

פרסום ב-Waze – ככה זה עובד

ישנן כמה שיטות לפרסום העסק שלכם ב-Waze:

סיכות ממותגות (Branded Pins)

כאשר הנהג נוסע בסמוך למיקום העסק שלכם, קופץ לו באנר של נקודת ציון המתריעה לו על העסק שלכם.

״השתלטות באנרים בעצירה מוחלטת״ (Zero-Speed Takeover)

זהו למעשה שלט חוצות המופיע על גבי המסך של הנהג כאשר הוא נמצא בעצירה מוחלטת, כמו למשל בזמן עצירה בפקקים. הפרסומת מודיעה לנהג על המיקום של העסק שלכם עם מידע קצר. כדי למקסם את הפרסום, מומלץ לעדכן את הנהג במידע על מבצעים או מכירות מיוחדות שהעסק שלכם מציע.

פרסום ממומן בתוצאות החיפוש

במסגרת שיטה זו, שם העסק והלוגו שלכם יקודם בראש תוצאות החיפוש של האפליקציה (ממש כמו בקמפיינים של גוגל). למשל, אם יש לכם בית קפה, העסק שלכם יופיע בראש התוצאות כאשר הנהג יקליד בית קפה בשורת החיפוש.

ניתן לעקוב בזמן אמת בתוצאות הפרסום שלכם, וכך להחליט האם ברצונכם להגדיל את תקציב הפרסום, לעצור את הפרסום או לבחור בשיטת פרסום אחרת של Waze.

פרסום ב-Waze – ככה זה עובד בפועל:

פרסום ב-Waze – מהן העלויות בפועל?

הפרסום באפליקציית Waze עובד בדומה לפרסום בגוגל. אתם קובעים מראש מהו התקציב החודשי שאתם מוכנים להשקיע על הפרסום. במידה ואתם מעוניינים בפרסום בשיטת סיכות ממותגות, התשלום מתחיל מ-2 דולר על כל אלף הופעות. כלומר, העסק שלכם יופיע אלף פעמים כנקודת ציון על המפה של הנהגים ברגע שהם יסעו בסביבת העסק שלכם. זהו מחיר סביר בהחלט לפרסום, שאמנם לא קורא לנהג לבצע פעולה כלשהי אבל מגביר את המודעות לעסק שלכם.
עלות פרסום בשיטת ״השתלטות באנרים בעצירה מוחלטת״ (Zero-Speed Takeover) הינה יקרה יותר ועומדת על 30 דולר על כל אלף הופעות. פרסום ״השתלטות באנרים״ נחשב לאפקטיבי יותר מפרסום בשיטת סיכות ממותגות, משום שהמודעה מופיעה כאשר הנהג נמצא בעצירה מוחלטת וכך לנהג יש תשומת לב רבה יותר למודעה.

בנוסף לכך, ניתן לקדם את העסק שלכם במנוע תוצאות החיפוש במחיר המתחיל מ-30 דולר על כל אלף הופעות.

אפליקציית Waze מאפשרת לכם לבחור מבין שלוש חבילות פרסום:

חבילה למתחילים (״Starter״)

המתאימה בעיקר לעסקים קטנים שיש להם לא יותר מ-10 סניפים. החבילה כוללת פרסום בשיטת סיכות ממותגות ובתוצאות החיפוש ומחירה מתחיל ב-60 דולר לחודש.

חבילת פלוס (Plus)

המתאימה לעסקים בינוניים-גדולים שיש להם עד 50 סניפים. החבילה כוללת פרסום בשיטת סיכות ממותגות, ״השתלטות באנרים״ ותוצאות חיפוש. מחיר החבילה מתחיל ב-5,070 שקלים לחודש והיא מצריכה התחייבות לשלושה חודשים.

חבילה שלישית ואחרונה נקראת ״Brands״

(מותגים) ומיועדת לעסקים עם יותר מ-50 סניפים ומחירה עומד על לפחות 30 אלף דולר לחודש.

למי לא כדאי לפרסם ב-WAZE?

כל עסק שמוכר שירותים שאין בהם חשיבות למיקום העסק לא יפיק תועלת גבוהה מהפרסום בוויז או פרסום בגוגל מפות שעיקר מטרתו להביא תנועה פיזית לעסק ולעורר מודעות לאנשים שעוברים בסביבה. עסקים כמו חברות שירותים, חברות נדל”ן, רופאים, חברות הנדסה ודומיהם לא יוכלו למנף את עצמם באמצעות וויז. עבור עסקים מהסוג הנ”ל עדיף לשקול את ההזדמנויות הקיימות לפרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות.

למי כדאי לפרסם ב-Waze?

בעלי עסקים המתלבטים אם לפרסם את העסק שלהם ב-Waze, צריכים לבחון האם הנהגים יזדקקו במהלך הנסיעה שלהם לשירותים שהעסק מספק. כך לדוגמה, יש סיכוי טוב שנהג יזדקק באמצע הדרך לתחנת דלק, לבית קפה או למוסך, וכאשר תופיע לו פרסומת לעסק כזה הנהג יחליט לעצור בבית העסק. לעומת זאת, סביר להניח שמרבית הנהגים לא יבחרו באופן ספונטני לעצור בחנות דפוס או במרפאת וטרינריה גם אם העסקים האלה ממוקמים באמצע הדרך שלהם. מעבר לכך, הפרסום ב-Waze מתאים רק לעסקים שיש להם מיקום פיזי שאליו אנשים יכולים להגיע כמו סופרמרקט, חנות אופנה, שירותי רכב, מסעדה ועוד. כלומר, לבתי עסק הפועלים בעיקר ברשת כדאי לבחור בפלטפורמות פרסום אחרות. חשוב מאוד לשקול את כדאיות הפרסום ב-Waze ובכל מקרה להתייעץ עם חברת שיווק דיגיטלי שתסייע לכם בפרסום וקידום העסק שלכם.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.