כמה עולה לפרסם בגוגל?

זמן קריאה: 5 דקות
כמה עולה לפרסם בגוגל?


כמה עולה לפרסם בגוגל? כמה תשלמו על כל קליק למילות המפתח שמופיעות בקמפיין? איך מודל המכירה הפומבית של גוגל עובד? והאם מי שמשלם הכי הרבה יופיע בהכרח במקומות הראשונים בגוגל? כל התשובות במאמר הבא

עסקים קטנים וגדולים כאחד בוחרים בקידום ממומן בגוגל כדרך לשווק את העסק שלהם. במסגרת קידום ממומן, עליכם לנסח מודעה עם מילות מפתח הרלוונטיות לתחום שלכם. כך, כאשר גולש מקליד את אותן מילות המפתח, תופיע בפניו בתוצאות החיפוש מודעה בתשלום שמשווקת את המוצרים או השירותים שלכם.

אחת השאלות הנפוצות בתחום השיווק הדיגיטלי היא כמה עולה לפרסם בגוגל?. ובכן, התשובה לכך היא מורכבת. אין מחיר אחיד לכל מודעה, קמפיין או ביטוי. בהתאם לכך התמחור משתנה לפי גורמים רבים. אם אתם שוקלים לקדם את העסק שלכם באמצעות קידום ממומן בגוגל, הנה הסבר מפורט לגבי העלות שאתם צפויים לשלם בקמפיינים העתידיים שלכם:

מודל המכירה הפומבית של גוגל

חברת גוגל משתמשת במערכת מכירה פומבית כדי לדרג את המודעות המופיעות בדף התוצאות של מנוע החיפוש ולצורך לקביעת העלות עבור כל קליק על מודעה. כל מפרסם רוצה להגיע לעמודים הראשונים של גוגל, אלא שהמקום בעמודים האלו הוא מוגבל.

אז איך קובעים איזו מודעה תדורג ראשונה בתוצאות החיפוש?

נניח שישנם שלושה מפרסמים שמתחרים ביניהם על פרסום בעמוד הראשון. כל אחד מהם מכריז על הסכום שהוא מוכן להשקיע עבור גולש שנכנס למודעה שלהם וביקר באתר שלהם.

  • רמי מציע 4 דולר עבור קליק.
  • רוני מציע 3 דולר עבור קליק.
  • ריקו מציע 2 דולר עבור קליק.

במכירה פומבית רגילה ומסורתית, יש כמה רוכשים פוטנציאלים למוצר מסוים. מנהל המכירה הפומבית מבקש מהרוכשים הפוטנציאלים לתת הצעת מחיר לרכישת המוצר. מי שמנצח במכירה הפומבית ויכול לרכוש את המוצר, הוא מי שהציע את הצעת המחיר הגבוהה ביותר במכירה הפומבית. אלא שבגוגל זה עובד אחרת.

המכירה הפומבית של גוגל מכונה מכרז מחיר שני. בניגוד למכירה פומבית מסורתית, המפרסם שהציע את הסכום הגבוה ביותר (גוגל מכנה את הצעת המחיר כ-Bid) לא צריך לשלם את מלוא הסכום שהוא הציע. אלא, עליו לשלם את ההצעה השנייה הגבוהה. במקרה שהצגנו, הוא נדרש לשלם רק 3 דולר עבור קליק ולא ארבעה דולר כפי שהציע. כנ”ל לגבי המפרסם השני והמפרסם השלישי. המודל הזה מאפשר לכל מפרסם להציע את המחיר המקסימלי שהוא מוכן להשקיע עבור כל קליק על המודעה, אבל התשלום בסופו של דבר יהיה נמוך יותר.

 

מודל PPC הינו המודל עליו מתבססים רוב הקמפיינים של מי שבוחרים לפרסם בגוגל


מודל התשלום של גוגל נקרא PPC – Pay Per Click – תשלום פר קליק. כלומר, רק כאשר הגולש שנחשף למודעה שלכם הקליק עליה והגיע לאתר או לדף הנחיתה שלכם, רק אז עליכם לשלם את המחיר שנקבע על כל קליק. המחיר אינו תלוי רק בהצעות המחיר של המפרסמים במכירה הפומבית, אלא מבוסס על גורמים נוספים.

 

ציון איכות


המחיר שתשלמו בסופו של דבר עבור כל קליק, והמיקום שבו תוצג המודעה שלכם בתוצאות החיפוש, תלויה בציון האיכות של הביטויים שלכם (Quality Score). חשוב להבין שגוגל רוצה להעניק חווית משתמש טובה לגולשים, ולכן חשוב לה שהמודעות שיופיעו בתוצאות החיפוש יהיו איכותיות. מודעות שאינן עומדות ברמת איכות מסוימת, פשוט לא יופיעו. ציון האיכות מדורג לפי סולם מ-1 עד 10 (1 זה הציון הנמוך ביותר ו-10 זהו הציון הגבוה ביותר). יש כמה דברים שמשפיעים על ציון האיכות:

שיעור הקליקים הצפוי – CTR

אחד המדדים שמצביעים על הצלחת הקמפיין הוא מדד CTR (Click Through Rate) – שיעור לחיצה על המודעות ביחס לחשיפות. זהו מדד שמתייחס לכמות האנשים שהקליקו על המודעה ביחס לכמות החשיפות אליה. גוגל מנסה לחזות באיזו תדירות וכמה גולשים ילחצו על המודעה שלכם. שיעור הקליקים הצפוי של המשתמשים על כל מודעה, עוזר לגוגל להבין אילו מודעות הן הטובות ביותר עבור כל שאילתת חיפוש.

רלוונטיות המודעה

גורם נוסף שמשפיע על ציון האיכות הוא הרלוונטיות של המודעה. המודעה להיות קשורה למה שהגולשים מחפשים ולהתאים לשאילתות. כך לדוגמה, אם יש לכם עסק לאינסטלציה אבל במודעה שלכם השתמשתם במילות מפתח שקשורות לרכישת טלוויזיה, הרי שהמודעה שלכם אינה רלוונטית מבחינת הגולשים ומבחינת גוגל. מודעה שאינה רלוונטית תפגע בחוויית המשתמש של הגולשים בגוגל. גוגל מבצעת ניתוח שפה של המודעה כדי לבדוק עד כמה היא רלוונטית לשאילתת החיפוש.

חווית המשתמש של דף הנחיתה

כמה עולה לפרסם בגוגל?
כמה עולה לפרסם בגוגל? חלק משמעותי תלוי בחוויית המשתמש של הגולשים שיגיעו לדף הנחיתה

 

כאמור, גוגל רוצה לספק חווית משתמש טובה לגולש, ולכן איכות המודעה שלכם נקבעת בין היתר לפי חווית המשתמש של דף הנחיתה שהמודעה מובילה אליו. המודעה צריכה להוביל לדף נחיתה עם תוכן מקורי שעוזר לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים. הניווט בדף הנחיתה צריך להיות נוח ואינטואיטיבי, ועליו להציג באופן ברור את העסק שלכם כולל פרטי קשר כמו טלפון ומייל. עליכם להציג בשקיפות מלאה כיצד אתם מתכוונים להשתמש במידע האישי של הגולש המבקר באתר שלכם.

תוספים

סיכום ביניים – עד עכשיו התייחסנו לציון האיכות שמורכב מרלוונטיות, דף הנחיתה וה-CTR ובנוסף התייחסנו לגובה הצעת המחיר שהמפרסם מגדיר עבור כל ביטוי. המשתנה השלישי שגוגל לוקחים בחשבון הוא התוספים. לכל מפרסם בגוגל יש אפשרות להוסיף למודעות תוספים שונים שישדרגו את האופן שבו המודעה מוצגת בגוגל.

דוגמאות לתוספים:

  • תוספי מיקום – להציג את כתובות העסק
  • תוספי יתרונות מרכזיים – למשל, 20 שנות ניסיון, משלוח חינם וכד’
  • תוספי שיחה – אפשרות לשיחה ישירות מגוגל
  • תוספי סייטלינק – קישורים לדפים מעניינים באתר. למש, אודות, יצירת קשר, מוצרים וכד’
  •  תוספי מידע מובנים – הצגה בגוגל של תחומי התמחות של החברה. למשל הצגת כל השירותים הרלוונטיים.

ועוד…

השפעת התוספים על המודעה
השפעת התוספים על המודעה – בצילום ניתן לראות כיצד השימוש בתוספי הסייטלינק מגדיל את השטח שמקבלת המודעה

אז איזו מודעה תדורג ראשונה?

אם נחזור לדוגמה שהבאנו בתחילת הכתבה, בתוספת פרטים לגבי ציון האיכות והתוספים:

  • רמי מציע 4 דולר עבור קליק + ציון איכות נמוך שעומד על 2/10 + ציון נמוך בתוספים.
  • רוני מציע 3 דולר עבור קליק + ציון איכות שעומד על 5/10 + ציון ממוצע בתוספים.
  • ריקו מציע 2 דולר עבור קליק + ציון איכות גבוה במיוחד – 10/10 מושלם + ציון מעולה בתוספים.

על אף שריקו הציע סכום נמוך, המודעה שלו תזכה להיות מדורגת ראשונה בזכות ציון האיכות הגבוה שלו והציון הגבוה שקיבל בפרמטר התוספים.

מסקנה – אם אתם עדיין מתלבטים במי להיעזר כדי לפרסם בגוגל … שווה לעבוד עם ריקו !

ריקו הוא מפרסם מקצוען שיסייע לכם לשלם מעט ועדיין להופיע במקומות גבוהים.

אז כמה באמת משלמים על כל קליק?

המחיר שמפרסם ישלם על כל קליק הוא הסכום המינימלי הנדרש כדי לשמור על דירוג המודעה שלו. אם נניח ציון האיכות של המפרסם הוא 10 והוא הציע לשלם 2 דולר עבור כל “קליק”, הוא יכול לשלם בסופו של דבר רק 1.5 דולר על כל קליק, כל עוד הוא מצליח להביס את המפרסם שנמצא בדירוג מתחתיו. באמצעות השיטה הזאת, אתם יכולים לשלם פחות מהצעת המחיר שלכם ולחסוך כסף רב על פרסום.

חשוב לדעת כי ניתן לשפר את ציון האיכות שלכם, וכך ליהנות מדירוג גבוה יותר ולשלם פחות על כל “קליק“.

דרכים לשיפור ציון האיכות

תוכלו למשל לבחור במילות מפתח שרלוונטיות יותר לתחום העסק שלכם. מומלץ לערוך מחקר מילות מפתח ולמצוא מילים שעונות לשאילתות החיפוש של קהל היעד שלכם.

בנוסף לכך, ניתן לנסח מחדש את הקריאה לפעולה במודעה שתגרום ליותר משתמשים להקליק על המודעה שלכם ובהתאם לכך תגבירו את ה- CTR. אפשר לערוך את המודעה כך שתעניין יותר את קהל היעד שלכם ותתאים למה שהוא באמת מחפש.

דרך נוספת לשפר את ציון האיכות היא באמצעות עדכון דף הנחיתה. ודאו שהדף שלכם נוח לניווט, שהוא מותאם למובייל ושהוא נטען במהירות. דפי נחיתה איטיים עלולים לגרום לגולשים לנטוש את האתר. בנוסף, חשוב שדף הנחיתה יהיה מותאם למה שמובטח במודעה. אם למשל כתבתם במודעה שאתם מציעים מבצע חסר תקדים על הנעליים בחנות שלכם, דף הנחיתה צריך לכלול פרטים על המבצע.

 

לסיכום, לאחר החפירה הארוכה בנושא זה – אז כמה עולה לפרסם בגוגל ?

עשויה להיראות מעט מורכבת במבט ראשון. למרות זאת חשוב לזכור שככל שמבינים איך המערכת עובדת ככה ניתן לשפר את ביצועי הקמפיין ולהפחית בעלויות לקליקים וללידים חדשים. כפי שניתן להבין ניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא עסק מורכב מעשרות פרטים קטנים. ניתן לבחור להיכנס לעובי הקורה ולבצע הכל לבד תוך למידה מתמדת של הפלטפורמה אך אם יש את המשאבים לכך מומלץ  יהיה לבחור בחברה שנכללת בתכנית השותפים של גוגל ובהתאם לכך גוגל מכירה בה כחברה מקצועית שיש לה רקורד מוכח של ניהול קמפיינים אפקטיביים. נשמח לסייע, בכל מקרה שיהיה בהצלחה!

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.