מהם כלי השיווק המובילים של גוגל?

כלים חינמיים של גוגל

אם הגעתם להחלטה שצריך לשווק את העסק באינטרנט קרוב לוודאי שאחד מערוצי השיווק המרכזיים שלכם יהיה גוגל. גוגל כיום משמשת כפלטפורמה הפעילה ביותר בתחום השיווק האינטרנטי כך שבין אם נראה לכם שזה הרעיון הטוב ביותר לקידום העסק ובין אם לאו ככל הנראה שבמקודם ובמאוחר תמצאו את עצמכם משווקים את העסק בגוגל.

אחת הנקודות היפות בשיווק באמצעות גוגל היא שגוגל מציעה מגוון רחב של כלים סופר שימושיים בחינם. כמובן שחלק ניכר מהעסקים שמשתמשים בכלים אלה ישתמשו בהם לצורך קידום ממומן אך במקביל או במקום הקידום הממומן ניתן גם לעשות שימוש מועיל בכלים אלה לצרכי קידום אורגני.

במאמר זה נציג את הכלים המפורסמים והבולטים ביותר שגוגל מציעה למפרסמים באינטרנט.

גוגל אדוורדס Google AdWords

גוגל אדוורדס הינו כלי הפרסום המוכר ביותר של גוגל והינו אידיאלי עבור המשווקים בינינו שרוצים להשיג לקוחות ומבקרים באתר באופן מידי. הפרסום בגוגל אדוורדס נחשב לפרסום פשוט וידידותי למפרסמים ומאפשר למפרסמים לקבל חשיפה לכמות אדירה של גולשים כפי שלא ניתן לקבל באמצעות שום פלטפורמת פרסום באינטרנט.

הרעיון הכללי של מנגנון הפרסום של אדוורדס הוא התאמה של מילות המפתח והביטויים של המחפשים במנוע החיפוש של גוגל למודעות שיופיעו עבורם בתוצאות החיפוש. לצורך, ההמחשה של אופן הפעולה של אדוורדס, נניח שאני מפרסם מודעות עבור גן אירועים שמעוניין לשווק חבילה אטרקטיבית ללקוחות פוטנציאליים בתקופה מסוימת של השנה.

אוכל להזין באדוורדס את ביטויי החיפוש הספציפיים שלקוחות שלי מחפשים ואני מעוניין לשווק- "גן אירועים בשרון", "גן אירועים במרכז", "גן אירועים במרכז עד 300 איש" וכד'. כתוצאה מהפרטים שהזנתי יש אפשרות באמצעות אדוורדס להציג את המודעה הספציפית שהכנתי אך ורק לאותם אנשים שמחפשים ביטויים מסוג זה.

שיטת פרסום מסוג זה הצליחה כל כך בגדול משום שאם עושים אותה נכון היא מועילה לשני הצדדים במקרים הרלוונטיים ביותר. במידה והמפרסמים פועלים נכון, צורת פרסום מסוג זה אינה מעצבנת את הגולשים ומצליחה לייצר אינטראקציה חיובית בין בעלי העסקים לבין הלקוחות.

בשיטת פרסום זאת ניתן לבצע מספר פילוחים שיסייעו לנו להגיע לקהל היעד הרלוונטי- למשל, פרסום המודעה לפי מיקומים בארץ/בעולם, האם המודעה תופיע רק בגלישה מסמארטפון או רק ממחשב נייח או גם וגם וכד'. מרבית המפרסמים באדוורדס מבצעים את מודל התשלומים לפי PPC) Pay Per Click), כלומר אין חיוב ראשוני ומלא עבור פרסום המודעה אלא החיוב מתבצע עבור כל לחיצה של הגולשים על המודעה.

גוגל אדסנסGoogle AdSense

אדסנס הן אותן מודעות שאנחנו רואים לעיתים קרובות בתוך אתרי האינטרנט עצמם. המודל העסקי הוא פשוט, המפרסמים משלמים לגוגל עבור שטחי הפרסום באתרי אינטרנט שונים ובעלי האתרים מקבלים תשלום עבור חשיפות של המודעה ולחיצות של הגולשים על המודעה.

ההיגיון הבסיסי העומד מאחורי מודל פרסום זה הוא שקיימים אתרים רבים באינטרנט שמושכים קהל רב של גולשים אך אין ביכולתם לייצר רווחים מעצם הביקורים באתר. לכן, פלטפורמת אדסנס מאפשרת להם ליצור אזורי פרסום באתר אשר בהם יופיעו המודעות של המפרסמים החיצוניים. באופן עקרוני המערכת עובדת כך שסוג המודעה יתאים לאופי האתר בה היא מפורסמת וכך גם סיכויי הרלוונטיות שלה לגולשים יעלו. למשל, אם נגלוש בבלוג שמסביר על עולם מוצרי התינוקות סביר להניח שניתקל במודעות אדסנס שקשורות במוצרי תינוקות.

המפתח להצלחת מודל פרסום זה הוא הצבת המודעות באתרים שיש בהם הרבה מבקרים. הכלי המרכזי ליצירת תנועה לאתר הוא באמצעות הזרמת תכנים איכותיים לאתר על בסיס קבוע שייצרו מוניטין וערך עבור המבקרים. מעבר לתכנים, ניתן גם להיעזר בסרטוני וידאו, העלאת מוצרים לחנות אונליין וכדומה- העיקר שתהיה סיבה מספיק טובה להיכנס לאתר.

גם אם בשלב ראשון לא יהיה מדובר בסכומי עתק, הפלטפורמה של אדסנס מצליחה משום שהיא מאפשרת לבעלי האתרים להשיג הכנסה פאסיבית מאתרי אינטרנט שללא המודעות לא היו יכולים לייצר שום הכנסה. גובה ההכנסה שניתן לייצר מסוג מודעות זה משתנה כמובן בהתאם לתחום האתר וכמות הגולשים שמגיעים אליו.

רגע לפני שנעבור לכלי האחרון של גוגל שנציג בכתבה, הנה סרטון קצר שמסביר בצורה ויזואלית בפשטות רבה מה זה גוגל אדוורדס ומה זה גוגל אדסנס:

מתכנן מילות המפתח של גוגלGoogle AdWords Keyword Tool

כלי זה הינו חינמי כמובן והוא מאפשר שימושים לצרכי קידום אורגני ולצרכי קידום ממומן. השימוש בכלי הינו פשוט להפליא והמטרה שלו היא לייעל את תהליך השיווק בגוגל באמצעות מתן אינפורמציה על היקפי החיפוש הקיימים בגוגל עבור מילים וביטויים מסוימים.

למשל, נניח שאנחנו רוצים לבצע קמפיין מודעות בגוגל אדוורדס ובמקביל להתחיל בתהליך של קידום אורגני עבור מתחם כושר חדש שנפתח במרכז הארץ. השאלה המידית שנשאל את עצמנו היא מה בדיוק מעניין את הקהל שלנו?

לשם כך נזין בגוגל את ביטויי החיפוש אשר באופן אינטואיטיבי ועל סמך הניסיון שלנו בעסק עשויים להניב לנו את מספר המבקרים הגדול ביותר במודעות ובאתר. למשל, אם נכניס ביטויי מפתח כמו "חדר כושר" או "פילאטיס" נוכל לקבל מושג כמה חיפושים אנשים מבצעים ביום עבור מילים אלה באזורים ספציפיים בארץ.

בנוסף, נוכל לבקש מ"מתכנן המילים" לקבל עוד דוגמאות של ביטויים דומים וכך לקבל אינפורמציה עבור מושגים דומים ונפחי החיפוש הקיימים עבורם בגוגל. בסופו של דבר הרעיון של כלי זה הינו לחסוך למפרסמים זמן וכסף ולהפוך את הפרסום ליעיל, ממוקד ואפקטיבי בכדי לעודד מפרסמים לפעול בצורה מקצועית ולפרסם יותר באדוורדס ולקדם קידום אורגני שיניב את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר.

לסיכום, במאמר זה ניסינו לתת טעימה קטנה לכלים הפרסומיים שגוגל מספקת לרשות כלל הציבור. חלק ניכר מהכלים הנ"ל נמצא בשימוש על בסיס קבוע אצל מפרסמים מתחומים שונים ומכל רמות התקציבים.

לא תנסו גם 😊 ?

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

סגירת תפריט