איזה שאלות כדאי לשאול את עצמנו לפני שמתחילים לשווק ברשתות החברתיות?

איזה שאלות כדאי לשאול את עצמנו לפני שמתחילים לשווק ברשתות החברתיות?

לפני שמתחילים לבנות תכנית שיווק לעסק ברשתות החברתיות מומלץ בחום לשאול את עצמנו מספר שאלות מפתח אשר נועדו לסייע לנו לעשות את התהליך בצורה מקצועית ויעילה יותר. על חלק מהשאלות כל בעל עסק יוכל לענות בעצמו ועל חלק מהשאלות רוב האנשים יזדקקו לקבל סיוע ממומחים לשיווק בתחום זה.

1. האם שיווק ברשתות החברתיות מתאים לעסק שלי?

  • האם קהל המטרה שלי משתמש ברשתות החברתיות? אם כן, באיזה רשתות?

  • האם ההחזר על ההשקעה (ROI) מהשיווק ברשתות החברתיות ובאינטרנט יהיה גבוה יותר לעומת ההחזר שקבל משימוש בפלטפורמות שיווק ופרסום אחרות?

2. מהן המטרות שאני מצפה להשיג באמצעות שיווק ברשתות החברתיות?

הרבה עסקים נכנסים לתוך עולם השיווק ברשתות החברתיות בלי להשקיע מספיק מחשבה ותכנון. מומלץ להכין רשימה שבה אנו מציינים בבירור את היעדים שאותם נרצה להשיג מהקמפיינים:

  • השגת יותר לידים שיגבירו את המכירות (לידים- הינם פרטי מידע אודות לקוח פוטנציאלי לרכישת מוצרים או שירותים לעסק).

  • יותר מכירות ישירות (מתאים בעיקר לאתרי ecommerce)

  • הגברת המודעות למותג

  • הגברת החיבור למותג

3. איזה פלטפורמות הן המתאימות ביותר להשגת המטרות העסקיות בשיווק ברשתות החברתיות?

  • בלוג– האם אני יכול ליצור תוכן בעל ערך עבור לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים אודות העסק/שירותים/מוצרים/תעשייה אשר יתאימו לפורמט של בלוג?

  • חדשות ותכנים– נניח שתכנים הם לא הבעיה שלי ויש לי רעיונות מצוינים למאמרים, מהו הערוץ המתאים ביותר להפצת המאמרים שכתבתי?

אחת הדרכים היעילות להפצת תכנים איכותיים היא שימוש בפלטפורמות אשר מאופיינות בפרסום תכנים איכותיים למסות גדולות של קוראים. למשל, YNET, WALLA, כלכליסט, דה מרקר וכדומה.

  • אתרי דירוג בעלי מקצוע– אם השירות שהעסק של נותן הוא באמת כל כך מוצלח כמו שאני חושב אז האם יש סיבה שלא אפרסם את העסק באתרים בלתי תלויים שמאפשרים לכל מי שרוצה להביע  דעה על העסק?

למשל, המקצוענים, דפי זהב, מידרג, יד 2 וכד'.

  • אתרי רשתות חברתיות– כאמור הפלטפורמות המובילות בתחום זה מציעות הזדמנות לשווק ואף למכור שירותים/מוצרים של העסק שלך.

למשל, לינקדין, פייסבוק, טוויטר וכד'.

4. האם את/ה מבינ/ה את ההיבט החברתי הקיים בשיווק ברשתות החברתיות?

  • יש סיבה לכך שצורת שיווק מסוג זה נקראת "שיווק ברשתות החברתיות". כשאנו נכנסים לעולם זה אנו למעשה נכנסים לקהילה. בניגוד לשיווק הקלאסי שאנו מכירים שמאופיין בחד צדדיות אשר נועדה "לדחוף" את המסר השיווקי למוחו של הצרכן, השיווק ברשתות החברתיות מאופיין בדיאלוג בין העסק ללקוחות הקיימים וללקוחות הפוטנציאליים.

  • ההצלחה בשיווק ברשתות החברתיות תלויה רבות ביכולת ליצור קשר וחיבור אמיתי עם החברים בקהילה שקיימת סביב העסק. מדובר באתגר אשר מצריך מוכנות ומחייב את העסק להיות מסוגל לענות בפומבי על שאלות מאתגרות ואף על תלונות אשר מועלות כנגד המותג ואם לא יטופלו בזמן עשויות לגרום נזק רב לעסק.

על כן, לפני התחלה של תהליך השיווק בעל העסק צריך לשאול את עצמו שאלה פשוטה- האם יש לי זמן, משאבים ובטחון להיכנס לדיונים מסוג זה?

זמן ומחויבות אישית– העסק חייב להכיר בעובדה שמי שאחראי על תחום זה יהיה מחויב ומיומן בכדי לעמוד במשימה זאת. בקיצור, לא להתייחס לשיווק הדיגיטלי כעוד משימה שעושים "על הדרך" אלא להקדיש לכך זמן מספיק מהלו"ז השבועי ולזכור תמיד שעדיף לעשות את זה כמו שצריך או לא לעשות בכלל.

5. הכנת תקציב לטווח הארוך-

קמפיינים ברשתות החברתיות מאופיינים בכך שאינם מניבים תוצאות תוך זמן קצר, בהתאם לכך יש להתכונן אליהם מבחינה תקציבית. האם תקציב העסק יכול להחזיק קמפיין מקצועי למשך תקופה ארוכה? האם הקמפיין ינוהל על ידי אנשי הצוות של העסק או שהקמפיין יתבצע על ידי תשלום לסוכנות שיווק דיגיטלי חיצונית אשר מתמחה בניהול קמפיינים מסוג זה?

6. מימון השיווק- כידוע, תקציבי השיווק הינם מוגבלים. כספים שמושקעים בקמפיינים ברשתות החברתיות חייבים לבוא ממקור כלשהו. שאלת השאלות היא על מה העסק מוותר בכדי לקדם את השיווק ברשת?

בפוסט זה הועלו שאלות רבות שיש לתת עליהן את הדעת לפני שרצים להשקיע כספים בשיווק הדיגיטלי. אם הנך חסר/ת ניסיון בשיווק מסוג זה קרוב לוודאי שלא יהיו לך תשובות מידיות לחלק ניכר מהתשובות. לכן, מומלץ להיעזר במומחים אשר יסייעו לך לדון במצב העסק הנוכחי- מטרות העסק?, ניסיונות השיווק והפרסום הנוכחיים? וכד'. לפני שהעסק מצליח לענות על רוב התשובות לשאלות הנ"ל המלצתי היא לעשות בירורים נוספים לפני שמתחילים בקמפיין שכלל לא בטוח שיתאים לעסק הקיים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

סגירת תפריט