כל כמה זמן יש לעדכן את הבלוג של אתר האינטרנט העסקי שלי?

כל כמה זמן לעדכן את הבלוג?

ניהול בלוג הינו אחד מהכלים הנפוצים שקיימים היום בכדי להעלות את המודעות למותג ברשת. כיום זה כבר לא סוד שניהול בלוג איכותי באתר האינטרנט שלי היא אחת מהדרכים המובילות כדי לשפר את זרימת הגולשים לאתר. הבעיה היא שאתם גם ככה סופר עסוקים בניהול השוטף של העסק ואין לכם זמן לשבת כל היום מול המחשב ולכתוב מאמרים.

 

אז תכל'ס, כל כמה זמן כדאי לעדכן את הבלוג?

 

שאלה מעולה! והתשובה היא שכל מי שתשאלו יגיד לכם משהו אחר ☺. לפי הגישה הראשונה, העיקר זה האיכות ומה שחשוב זה שכל מאמר חדש שאתם מוסיפים יהיה ברמה גבוהה כדי שישמור על מוניטין של בלוג איכותי ששווה לחזור אליו. מבחינת המצדדים בגישה זאת תוכלו לפרסם פוסט אחת לשבוע או אחת לחודש ועדיין הדבר יסייע לקידום האתר.

 

לפי הגישה השנייה, עליכם להכניס את עדכוני הבלוג כחלק בלתי נפרד מהלו"ז היומי שלכם ולעדכן אותו כל יום מחדש. בגישה זאת הדגש יהיה על הכמות גם אם זה בא על חשבון האיכות. הרציונאל העומד מאחוריה גישה זאת הוא כי מנועי החיפוש מושפעים יותר מכמות העדכונים והתכנים המופיעים באתר מאשר איכות התכנים.

ניהול בלוג כך תעשו זאת נכון

אז מה הגישה הנכונה עבור עדכון ניהול בלוג של העסק שלי?

 

ניהול בלוג איכותי- אז מהו מספר הקסם של עדכונים בבלוג? מצד אחד נרצה להראות לגוגל שהבלוג פעיל על בסיס קבוע אבל מצד שני שמדובר בבלוג עם תכנים איכותיים?

 

למרבה הצער אין מספר קסם, אבל יש סטטיסטיקות מעניינות מאוד שנציג בהמשך המאמר ואולי יעזרו לכם לגבש את האסטרטגיה המנצחת לניהול הבלוג. מתוך הסטטיסטיקות שנציג תוכלו להבין מה המספר המומלץ עבור העסק שלכם.

 

שגיאות נפוצות בניהול בלוג

 

עדכון וניהול בלוג פחות מפעם בשבוע

עדכון הבלוג מייצר מומנטום שמקרב את הקוראים שלכם אליכם. אם אתם מעדכנים את הבלוג לא על בסיס שבועי אתם מאבדים מהמומנטום. מנועי החיפוש סורקים את האתר יותר ממה שאתם מעדכנים את הבלוג והלקוחות/מבקרים באתר שלכם ישכחו מקיומכם.

 

הצבת יעדים בלתי אפשריים

בעוד שמבחינה תיאורטית עדכון הבלוג על בסיס יומי תטיס לכם את האתר קדימה, קיימת השפעה גם למצב שבו תפסיקו באופן פתאומי לפרסם תכנים באתר. לכן, גם אם אתם בהתלהבות של תחילת הדרך ההמלצה שלנו היא לא להשתולל ולא לכתוב על בסיס יומי.

 

ניסיון העבר מראה כי ממש כמו בעולם הדיאטות… מי שמתחיל בכל הכוח לרוב נשבר הכי מהר. מנגד, אם יש ביכולתכם להעסיק מישהו מתוך החברה או גורם חיצוני שאמון על כתיבת תכנים לאתר על בסיס יומי אז אתם יכולים להורות לו לכתוב יותר ממה שהייתם כותבים אילו הכול היה באחריותכם.

בשורה תחתונה, במיוחד אם העסק שלכם הוא עסק קטן, זכרו תמיד שאי אפשר לעשות הכול ולכן ההמלצה הכי טובה היא למצוא את האיזון בין הזנחה מוחלטת של הבלוג לבין כתיבה אובססיבית על בסיס יומי.

בסרטון הבא תוכלו ללמוד טיפים שיסייעו לכם בניהול בלוג מצליח:

 

ההמלצות שלנו לניהול בלוג:

בלוג שמנוהל בצורה נכונה יתרום לקידום האתר שלכם בוודאות- כשאתם מנהלים את הבלוג שלכם על בסיס קבוע אתם באופן אוטומטי נכנסים לקבוצת האתרים שמקבלת יותר תנועה לאתר וכתוצאה מכך צפויה לקבל יותר לקוחות.

 

במאמר שפרסמה לאחרונה Hubspot אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום השיווק אונליין ניתן ללמוד נתונים מעניינים מאוד לגבי כמות ההשקעה שכדאי לנו להקדיש לניהול בלוג בעסק שלנו. את השפעת עדכוני הבלוג על קידום האתר תוכלו  למצוא בקישור הזה

 

* חברות שמפרסמות תכנים אחת לשבוע יזכו לכמות מבקרים כפולה לעומת חברות שלא מפרסמות בכלל.

 

* חברות שמפרסמות תכנים חדשים כ-15 פעמים בחודש יזכו לכמות מבקרים גדולה פי חמש מחברות שלא מפרסמות בכלל.  

 

* לעסקים קטנים שמפגינים עקביות בכתיבת התכנים לבלוג יש תוצאות משמעותיות ביותר לעומת מתחריהן משום שלמרבית העסקים הקטנים אין את היכולת/זמן/אנרגיה להשקיע בכתיבת תכנים על בסיס קבוע.

* פרסום תכנים בתדירות של 5-6 מאמרים בחודש תסייע לכם להכפיל את כמות הלידים שמתקבלים באתר שלכם.

 

ניהול בלוג- סיכום

תציבו מטרות ריאליות שתוכלו לעמוד בהן. עקביות היא שם המשחק וברגע שיהיה לכם לו"ז קבוע המבקרים שלכם יזכרו אתכם ויחכו לפרסומים שלכם. זכרו כי גם מנועי החיפוש אוהבים עקביות ויתגמלו אתכם בתוצאות החיפוש על כך שאתם מפרסמים על בסיס קבוע.

 

לדעתנו, למרבית העסקים הקטנים יש את היכולת לעדכן את התכנים בבלוג לפחות פעם בשבוע בצורה אפקטיבית. אם תכניסו פעולה זאת ללו"ז שלכם או של חברת הקידום תבחינו בתוצאות ובטווח הארוך תוכלו לראות שכמות המבקרים וכמות המכירות מהאתר שלכם צפויה לעלות.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. מסכים עם הרעיון הכללי, אבל תוהה אם הייתם מציעים לכלול בבלוג גם מידע ואנקדוטות מהעבודה השוטפת של העסק או להשאיר את זה בנושאים כלליים מ"מעוף הציפור"?

    1. שאלה מצויינת, לדעתנו אין דילמה- אנחנו בהחלט מציעים לכלול בבלוג גם מידע ואנקדוטות מהעבודה השוטפת של העסק. שם המשחק בכתיבת בלוג הוא עיקביות ושימוש במילות מפתח אסטרטגיות שמותאמות לנושאי החיפוש שתרצו שקהל היעד שלכם יכתוב כשהוא מבצע חיפושים בגוגל.

      כל עוד המאמרים שתכתבו בבלוג יהיו מעניינים ויכללו את מילות המפתח אין בעיה שהמאמרים יסטו מהתבנית של מאמרים מקצועיים לטובת מאמרים המתארים את חיי היומיום שלכם במקום העבודה.

כתיבת תגובה

פוסטים אחרונים

דף הפייסבוק שלנו

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.

מאמרים נוספים

סגירת תפריט