8 טעויות בשיווק דיגיטלי ש(כמעט) כל חברה עושה

זמן קריאה: 4 דקות
טעויות בשיווק דיגיטלי

טעויות בשיווק דיגיטלי מחוסר שימוש בהמלצות באתר דרך קושי במציאת האתר בגוגל ועד אתר איטי במיוחד – לפניכם כל הטעויות שחשוב להימנע וללמוד מהן, בדרך להצלחה

“אחד שלא עושה טעויות הוא אחד שלא עושה כלום”, כך אמר א.ג פיליפס. ואכן, כולנו עושים טעויות מדי פעם, אלא שישנן טעויות שעלולות לעלות לנו ביוקר ולגרום לנו להפסיד לקוחות. לא משנה כמה ותק יש לעסק שלכם וכמה אתם טובים במה שאתם עושים, ישנן טעויות שיווק שכמעט כל חברה נופלת בהן. אז הנה לפניכם הטעויות שחשוב להימנע מהן כדי להצליח בגדול.

 

חוסר שימוש בהמלצות באתר

אתם גאים מאוד בכך שיש לכם קהל לקוחות נאמן ומרוצה, אבל כאשר משוטטים באתר האינטרנט שלכם, אין לכך שום הוכחה. כדי לשווק את העסק שלכם כראוי, חשוב מאוד להציג המלצות של לקוחות קודמים באתר שלכם. פנו ללקוחות הקבועים שלכם או לכאלו שאתם משוכנעים כי היו מרוצים, ובקשו מהם שיכתבו המלצה על השירות או המוצרים שאתם מספקים. לאחר מכן, תוכלו להקים עמוד המלצות באתר בו תציגו את כל ההמלצות של הלקוחות. חשוב מאוד שההמלצות יופיעו במיקום בולט, וכדאי גם לשלב אותם בעמודים נוספים באתר, כמו באודות או בדף צור קשר. בנוסף, תוכלו לפרסם את ההמלצות בעמוד העסקי שלכם ברשתות החברתיות וכך לחזק עוד יותר את המיתוג שלכם.

 

חוסר שימוש בהצעה עסקית ברורה ואטרקטיבית באתר

חשוב להבין שללקוחות הפוטנציאליים שנכנסים לאתר שלכם יש סבלנות מוגבלת. הם רוצים לדעת מה בדיוק אתם מספקים מבלי לבזבז זמן. לכן, עליכם להציג באתר הצעה ברורה שתמשוך אותם ליצור עמכם קשר. חשוב מאוד שההצעה הזאת תכלול מסרים שיווקיים שידגישו את היתרונות שלכם. ניסוח ההצעה צריך להיות בסגנון שמדבר לקהל היעד שלכם ושיניע אותו לפעולה.

 

חוסר שימוש אפקטיבי בכפתורי הנעה לפעולה

ואם כבר דיברנו על הנעה לפעולה, אז אחת הטעויות הנפוצות של עסקים רבים היא שהם שוכחים להטמיע כפתורי הנעה לפעולה באתר שלהם. אלו כפתורים שכוללים קריאה לפעולה כמו “התקשרו עכשיו”, “השאירו פרטים”, “לרכישה” וכו’. הכפתורים צריכים להיות צבעוניים, גדולים ובמיקום אסטרטגי. חשוב מאוד לשלב את הכפתורים לאורך כל עמודי האתר. כך תצליחו למשוך את תשומת ליבם של הגולשים ותגדילו את הסיכוי שהם יפנו אליכם, או ירכשו בחנות הדיגיטלית שלכם.

 

איטיות בטעינת האתר

מהירות אתר נמוכה
מהירות טעינת אתר נמוכה תיפגע בחוויית המשתמש ותגרום לגולשים לנטוש את האתר

כמו שכבר אמרנו, הגולשים לא סבלנים במיוחד. אם מהירות טעינת הדפים שלכם איטית במיוחד ומזכירה את האינטרנט של שנות ה-90, הגולשים ינטשו את האתר שלכם ויעברו לאתר של המתחרים. מעבר לכך, כדי להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל האתר שלכם חייב להיות מהיר ולהעניק חווית משתמש איכותית. לכן, חשוב מאוד לדאוג להאצת מהירות טעינת הדפים שלכם.

 

האתר נראה בדיוק כמו האתר של המתחרים

כמעט בכל ענף יש תחרות גדולה, וכדי לבלוט מעל המתחרים שלכם אתם חייבים לבדל את עצמכם. אם עיצוב האתר שלכם דומה מדי לאתר של עסקים מתחרים, הלקוחות הפוטנציאליים ישכחו מכם. נסו לחשוב מחוץ לקופסה ולהשקיע מחשבה על עיצוב מקורי, תוכן מעניין, תמונות מקוריות, סרטוני וידאו וכד’. כך, הגולשים יזכרו אתכם והדבר יעניק לכם יתרון משמעותי בתחרות.

 

קשה למצוא את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל

תוצאות בעמוד העשירי בגוגל
תוצאות בעמוד העשירי בגוגל – מי שיחפש חברת הובלות בניו יורק לא יגיע לאתר של Stevens Worldwide

 

בעידן הדיגיטלי של ימינו, הגולשים מבצעים חיפוש בגוגל לפני שהם מבצעים רכישה או שוכרים שירות מסוים. מרבית הגולשים נכנסים אך ורק לאתרים שמופיעים בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. לעומת זאת, האתרים שממוקמים בעמודים האחרונים כמעט ולא זוכים לתנועת גולשים. לכן, עליכם לדאוג לכך שהאתר שלכם יופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש. הדרך לעשות זאת היא באמצעות קידום אורגני (seo). מקדם אתרים יבצע שלל פעולות למטרת אופטימיזצית האתר למנוע החיפוש, כמו העלאת תוכן איכותי עם מילות מפתח, השגת קישורים חיצוניים, שיפור מבנה וקוד האתר, האצת מהירות טעינת הדפים, עדכון עיצוב האתר לעיצוב רספונסיבי (אתר שמותאם לגדלי מסכים שונים כמו טלפון נייד וטאבלט) ועוד. לאחר תהליך שנמשך כמה חודשים, תוכלו לראות תוצאות.

 

אין לחברה חוות דעת בגוגל

כמו שכבר אמרנו, הופעה בגוגל היא חשובה במיוחד וקריטית להצלחת העסק שלכם. אלא שלא מספיק שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. כאשר אנשים מתלבטים האם לפנות לבית עסק מסוים, הם מחפשים עליו חוות דעת מלקוחות קודמים. אם לעסק אין חוות דעת שהתפרסמו עליו, הדבר עלול לעורר חשד. הגולשים יעדיפו שלא לקחת את הסיכון, ויפנו במקום זאת לעסק שקיבל חוות דעת חיוביות רבות. כדי להשיג חוות דעת, מומלץ לפנות ללקוחות שלכם ולבקש מהם שיפרסמו ביקורות ב- Google My Business (גוגל לעסק שלי). פרסמו ברשתות החברתיות ובאתר שלכם קישור לעמוד שלכם בגוגל לעסק שלי ועודדו את הגולשים להשאיר חוות דעת. כדי להגדיל את הסיכוי שהם ישאירו חוות דעת, מומלץ להציע הטבה כלשהי ללקוחות בתמורה לכתיבת הביקורת על העסק שלכם.

 

יש לחברה חוות דעת גרועות בגוגל

טעות נוספת בהקשר הזה, היא שיש לכם בגוגל חוות דעת גרועות. לצערנו, קשה מאוד להיפטר מחוות דעת שליליות, אבל יש דרכים להתמודד עם זה. ראשית, חשוב לבקש מלקוחות מרוצים שישאירו המלצות. כך, חוות הדעת הרעות לא יבלטו כל כך. אם יש אתרים רבים ברחבי הרשת עם אזכורים שליליים עליכם, עליכם להשקיע ביצירת מאמרים שמפארים את השם שלכם. את אותם מאמרים ניתן לפרסם בתשלום בפורטלים גדולים כמו וואלה או ynet. כך, חוות הדעת השליליות יידחקו לעמודים האחרונים בגוגל. אם נתקלתם בחוות דעת גרועה בעמוד שלכם בגוגל לעסק שלי, אל תתעלמו ממנה. במקום זאת, הגיבו בצורה עניינית, התנצלו והציעו לשוחח באופן פרטי ולהציע פתרון ללקוח. כך תותירו רושם חיובי על לקוחות פוטנציאליים ותמתגו את עצמכם כעסק שאכפת לו מהלקוחות. בהצלחה!

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.