כיצד בונים תכנית שיווק דיגיטלי לעמותה?

זמן קריאה: 2 דקות
שיווק דיגיטלי לעמותה

 

ניתוח הצלחות וכישלונות היסטוריים של מהלכי השיווק הדיגיטלי לעמותה שלכם

לפני שאתם מתחילים בבניית תכנית שיווק דיגיטלי לעמותה שלכם, זה תמיד רעיון טוב להסתכל אחורה על הפעילות שלכם ולהבין מה עבד לכם ומה פחות. בדקו את הקמפיינים הפרסומיים שניהלתם בעבר ושאלו את עצמכם מה קיוויתם להשיג באמצעות הקמפיין? האם השגתם את המטרות והיעדים שלכם? מה עבד בקמפיין ומה לא? מה אתם יכולים ללמוד מתוצאות הקמפיין? מה עליכם לעשות בקמפיין הפרסומי החדש והאם ניתן לנצל הידע שצברתם עבור הקמפיינים העתידיים? ברגע שיהיו לכם תשובות לכל השאלות האלו, יהיה לכם קל יותר להגדיר מהן המטרות העכשוויות שלכם.

 

הגדרת מטרות

סדר העדיפות שלכם עשוי להשתנות עם הזמן, לכן עליכם להגדיר מהן המטרות העכשוויות שלכם –

האם אתם מעוניינים להעלות את המודעות לפעילות העמותה?

האם אתם מעוניינים להגדיל את כמות המתנדבים לעמותה?

האם אתם מעוניינים לגייס תרומות עבור העמותה?

בהתאם למטרות שתגדירו לעצמכם, תוכלו לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעמותה שתסייע לכם להגשים את היעדים. כדי למקסם את ההישגים ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר, עדיף להתמקד בכל רבעון במטרה אחת ולא להתפזר סביב כמה וכמה מטרות. בנוסף לכך, חשוב שהמטרות שלכם יהיו ספציפיות עם תוצאה מוגדרת, שניתן יהיה למדוד אותן בקלות, שיהיה אפשרי להשיג אותן, שיהיו רלוונטיות לעמותה שלכם, ושיהיו תחומות לפי לוחות זמנים. כך לדוגמה, תוכלו להציב יעד של השגת 500 מתנדבים חדשים עד סוף השנה.

 

אפיון קהל היעד לצרכי שיווק דיגיטלי לעמותה

לפני שאתם פונים לגולשים, חשוב שתגדירו מי הם הגולשים שרלוונטיים עבורכם. למשל, אם יש לכם עמותה המסייעת לבני גיל הזהב ואתם מחפשים מתנדבים אחרי צבא, קהל היעד שלכם הם אנשים צעירים. יש לבנות את הפרופיל של קהל היעד שלכם לפי מאפיינים דמוגרפיים כמו מין, גיל, מיקום, תחומי עניין, מקצוע, סטטוס כלכלי ועוד. קהל היעד יכול להתחלק גם לפי הרגלי התרומה שלהם – אנשים שנוהגים לתרום באופן קבוע, תורמים ראשונים, אנשים שתרמו בעבר ועוד. פילוח קהל היעד יסייע לכם להגשים את המטרה, ולגבש את המסר השיווקי המתאים ביותר.

 

בחרו את הפלטפורמה השיווקית המתאימה לכם

שיווק דיגיטלי לעמותה
שיווק דיגיטלי לעמותה – האפשרויות העומדות בפניכם רבות ומגוונות יותר מאי פעם

 

ישנם מגוון ערוצי שיווק דיגיטלי לעמותה שלכם

בניית אתר לעמותות, רשתות חברתיות, בלוג, ניוזלטר ועוד. ניתן בהחלט להשתמש בכל הערוצים האלה במקביל, אך חשוב לערוך רשימה של סדרי עדיפויות ולהבין כי לכל פלטפורמה יש את השפה הייחודית לה. עליכם להתאים את המסר השיווקי בהתאם לסוג הפלטפורמה. למשל, פייסבוק מתאימה ליצירת אינטראקציה עם התומכים שלכם ומאפשרת ליצור דיון סביב הפעילות של העמותה. שיווק בדואר האלקטרוני מיועד לאנשים שכבר הביעו עניין בעמותה שלכם, ולכן ניתן לספק להם יותר מידע על הפעילויות של העמותה.

בונוס 🙂 הרצאה מרתקת על עמותות של הפעיל החברתי ומגייס התרומות דן פאלוטה

בהרצאתו על ארגונים מהמגזר השלישי בארה”ב פאלוטה מסביר את ההגיון העקום שעומד בבסיס פעולתן של הרבה מהעמותות בארה”ב – הרבה מהן מתוגמלות על כמה שהן מוציאות ולא על כמה שהן עושות למען החברה. פאלוטה מציע גישה מקורית ומעוררת מחשבה- במקום להשוות בין חסכנות למוסריות הוא מבקש שנתחיל לתגמל ארגוני צדקה עבור היעדים וההישגים הגדולים שלהם (גם אם זה כרוך בהוצאות גבוהות).

 

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.