שיווק במיקור חוץ – האם זה הפתרון המומלץ לקידום העסק שלך?

זמן קריאה: 5 דקות
שיווק במיקור חוץ

שיווק במיקור חוץ הינו אחד הפתרונות הנפוצים ביותר לניהול חלקי או מלא של מערך השיווק לעסקים שאינם יכולים להעסיק מערך מלא של עובדי שיווק ממגוון תחומים. הזירה הדיגיטלית היא המקום המושלם בכדי להוביל את העסק ל”שלב הבא” – בכדי להיכנס לתודעה, לעניין לקוחות, לאסוף לידים, לעדכן לגבי מבצעים, להתגבר על מכשולי מיקום, להציג את העסק מזווית שונה והחשוב מכל  להגדיל את מחזור המכירות. שיווק דיגיטלי הינו ערוץ מאוד חשוב אך לפני שנכנסים להוצאות גבוהות על תקציבי פרסום ראוי לעצור ולבחון כיצד לנהל את תקציב השיווק בצורה האפקטיבית ביותר. ראוי לציין שבפני כל עסק עומדות שלוש אופציות עיקריות:

  1. להתנהל לבד לגמרי – מתאים לעסקים קטנים מאוד שיכולים לקחת קורס שיווק דיגיטלי משום שאינם יכולים להעסיק אנשי שיווק ולא יכולים לשלם משרדים חיצוניים. 
  2. לתחזק מערך שיווק פנימי – מתאים לעסקים גדולים מספיק כדי להעסיק מערך פרסום שלם בתוך החברה.
  3. להיעזר במשרד שיווק חיצוני.
  • ראוי לציין שהאופציה האחרונה מובילה לתת אופציה נוספת – שיווק במיקור חוץ מול מספר ספקים שונים. הרעיון הוא ליצור פנייה למגוון ספקי שיווק שונים שכל אחד מומחה בתחומו. למשל, ניתן לפנות לגרפיקאי, לכותב תוכן, למומחה לבניית אתרים, למנהל קריאייטיב ולנהל את הכל בהתאם לצרכים של העסק.

מה זה שיווק במיקור חוץ?

מדובר בתהליך של תשלום עבור שירותים מגופים חיצוניים על כל מה שנוגע לקידום ופרסום העסק. למשל, שירותי שיווק כמו – קידום אתרים אורגני, קידום ממומן, הקמת אתרי אינטרנט, דפי נחיתה וניהול רשתות חברתיות. ניתן למצוא חברות שמספקות מגוון שירותים תחת קורת גג אחת, וניתן לפנות למגוון עצמאיים שמתמחים בנישות שונות. בסופו של דבר הבחירה תתבצע בהתאם לצרכי העסק שאותו רוצים לקדם.

למי לא מתאים לעשות שיווק במיקור חוץ? 

עסקים גדולים ומבוססים שמחזיקים מחלקות שיווק גדולות במיוחד עשויים להסתדר בלי שיווק במיקור חוץ רוב הזמן. ראוי לציין שגם עסקים וחברות שמחזיקים צוותי שיווק גדולים מאוד מוציאים בדרך כלל חלק ממשימות השיווק לגורמים חיצוניים. הסיבה לכך היא שתחום השיווק והשיווק הדיגיטלי הם תחומים כה רחבים שמכילים תתי תחומי התמחויות שונים אשר יבוצעו בצורה מקצועית וטובה יותר על ידי גורם חיצוני שזאת התמחותו המרכזית לעומת גורם מתוך הארגון שצריך להתמחות בעוד מגוון תחומים.

למי מתאים לעשות שיווק במיקור חוץ?

שיווק במיקור חוץ
שיווק במיקור חוץ – חיסכון אדיר בזמן, אנרגיה ומשאבים

 

מיקור חוץ מתאים כמעט לכל העסקים שרוצים לשחרר את עצמם מעול השיווק ולהרוויח עוד זמן לעסוק בתחומי ההתמחות של העסק. מהניסיון שלנו, מדובר בכל הגדלים ובכל הענפים, כאשר גם מומחים בתחום השיווק הרבה פעמים נעזרים בשיווק במיקור חוץ 🙂 ולו בשביל להשלים פערים ולהטיב את השירות. בשורה תחתונה, כל מי שמבקש להיות ורסטילי וחסר לו זמן (או רצון) בכדי להתחיל ללמוד לעומק נישות שיווקיות, כל מי שאינו מוכן להמר על קידום העסק ובטח שלא להתפשר על איכות השיווק ימצא תועלת בפנייה לגורמי שיווק חיצוניים. לבעלי עסקים וחברות שגם ככה מוצפים במטלות יהיה קשה מאוד להתמקצע בשיווק בעולם שבו החוקים והפלטפורמות מתעדכנים בקצב מאוד מהיר. בקיצור, לכל עסק שמחפש להרחיב את הנוכחות האינטרנטית שלו מעבר לפרופיל חינם ב”גוגל לעסק שלי” שווה מאוד לשקול את הכיוון הזה.

3 החסרונות המרכזיים של שיווק במיקור חוץ

  1. חוסר סנכרון

בהנחה ופונים לכמה נותני שירות חיצוניים, הרבה פעמים קשה מאוד לסנכרן ביניהם ולהצליח לוודא שכולם מעבירים את אותם המסרים השיווקיים שהעסק מנסה להעביר. יש שירותים שמתבצעים מאחורי הקלעים וניתן לעשות אותם במיקור חוץ מבלי שיהיה צורך בתקשורת על בסיס יומי, למשל בניית קישורים לאתר מאתרים חיצוניים.

מנגד, יש מצבים שמצריכים תקשורת קבועה ובהם עשוי להיווצר “כאוס” וחוסר תיאום בין מאגר ספקי השיווק של העסק. במצבים כאלה מומלץ לפנות אל משרד שיווק שמחזיק במגוון שירותי שיווק משלימים. עסקים שיוציאו את מרבית שירותי השיווק לאותו משרד פרסום יצליחו בדרך כלל לסנכרן יותר טוב בין הפעולות, לשמור על שפה אחידה, לערוך ביחד בריין סטורמינג, לחלוק תובנות ובאופן כללי להגיע לתוצאות יותר טובות.

 

  1. קושי לקבל ביקורת

לא תמיד קל לעסק לשמוע כיצד מומחים חיצוניים בתחום השיווק מותחים ביקורת מקצועית אחרי שהם רואים את ההתנהלות מהצד. מכאן שהרבה פעמים יש צורך להיות אמיצים בכדי לקבל ביקורת מקצועית. למשל, לעתים משרדי פרסום נאלצים לחשוף את האמת המרה והיא שעד עתה קידום האתר לקה בחסר, המסר לא הועבר כראוי או המשאבים לא נוצלו כהלכה.

 

  1. חיפוש מחודש אחר נותני שירותים

בכול פעם מחדש נדרשים לחפש אחר נותן השירות הרצוי, כיוון שגם אם חוברים למשרד שיווק מקצועי, עדיין ייתכן שיתעורר הצורך בשירות שיווקי שאינו בנמצא אצל אותו המשרד. זאת בניגוד למצב שבו נבצע את כל משימות השיווק על בסיס הצוות של החברה שלנו.

 

3 היתרונות המרכזיים של שיווק במיקור חוץ

  1. שיקולי תקציב 

גם עסקים גדולים ומבוססים שאינם סובלים מקשיים תזרימיים צריכים תמיד לבחון את הנתונים ולעשות בדק בית האם שווה להם לשלם משכורות מנופחות עבור עבודות שיווק שלא תמיד מצריכות תשלום לעובד במשרה מלאה. חשוב לציין שאם בוחרים להעסיק במשרה מלאה משווק דיגיטלי, וודאי תגלו מהר שמדובר בהוצאה מאוד גבוהה שאינה תמיד מוצדקת. תחום השיווק הדיגיטלי, לא תמיד מצריך משרה מלאה ועבודה סביב השעון. בדרך כלל מהלכי שיווק באינטרנט בנויים ממאמץ מרוכז עבור העלאה של קמפיינים ולאחר מכן באופן שוטף נדרש לתחזק ולבצע אופטימיזציה – פעולות שבחלק ניכר מהמקרים אינן מצדיקות משכורת מלאה. כמו כן, תחום השיווק הדיגיטלי הינו תחום מאוד מגוון ומצריך מיומנויות שונות בכדי להביא תוצאות אפקטיביות. לכן, רוב הסיכויים שהמשווק הדיגיטלי שמועסק במשרה מלאה יבקש מדי פעם תקציבים נוספים בכדי להשלים משימות שיווק שמורכבות עבורו. לכן, מעבר למשכורת הגבוהה ועלויות המעסיק צריך לקחת בחשבון מדובר בהוצאה גבוהה שתלך ותגדל ככל שהצוות שלכם יעשה מהלכי שיווק יותר רחבים אשר ידרשו ממנו לשכור ספקים חיצוניים נוספים..

מנגד, אם פונים אל מומחי שיווק חיצוניים, רוב הסיכויים שלא רק מקבלים מענה יותר מקיף ומקצועי, אלא גם חוסכים – תקציב משמעותי שניתן להפנות בחזרה לטובת תקציבי הפרסום בערוצים השונים.

 

  1. תועלת מרבית

כאשר נעזרים בשירותי מיקור חוץ, זוכים לבחור את המומחה הדיגיטלי מתוך היצע מאוד גדול ואף זוכים לבחור אותו בהתאם לתחום ההתמחות שלו. מכאן שגם אם מעסיקים מומחה בתחום השיווק במשרה מלאה, עדיין אין לצפות שהוא יתמחה על הצד הטוב ביותר בכל נישה דיגיטלית, לפחות לא טוב כמו בעל מקצוע שעוסק באותה הנישה מדי יום.

 

  1. מיקוד

עבור עסקים רבים אין זה נכון להחזיק מערך שיווקי, וזאת משום שהעובדים בעסק גם כך “חובשים יותר מדי כובעים”, כך שטיפול לא מקצועי בשיווק רק מעמיס, מוביל לבלבול ופוגע בעיסוק הליבה – בתחום שבו העסק באמת מתמחה.

 

האם מומלץ לשלב שיווק במיקור חוץ עם שיווק IN HOUSE?

שיווק במיקור חוץ
שיווק במיקור חוץ יכול להשתלב מצוין עם שיווק IN HOUSE

כאשר מדובר בחברות גדולות, בהחלט יש מקום לשלב בין מיקור חוץ לבין שיווק IN HOUSE. באופן שכזה ניתן להגדיר קמפיין שיווקי בהתאם ליכולות של העסק ובו זמנית לחזק יכולות על ידי ספקים חיצוניים תחומים בהם אין למחלקת השיווק של העסק את ההתמחות הנדרשת. במודל מהסוג הזה אין צורך להתפשר לא על איכות ולא על יכולות. כמו כן, פנייה למיקור חוץ מאפשרת לפנות זמן מפעולות השיווק וכך לנהל ביעילות גבוהה יותר משימות אסטרטגיות, כך שיש יותר זמן להסתכל על התמונה הגדולה ולנווט את הכיוון שאליו רוצים לקחת את העסק לטווח הרחוק.

סיכום

מי רוב הסיכויים הם שעסקים שמתפשרים על איכות השיווק ומנסים לעשות הכל בעצמם לא יצליחו למקסם את פוטנציאל הצמיחה של העסק. במקביל, סביר להניח שהעסקים המתחרים שכן ישקיעו בשיווק ויעסיקו משרדי פרסום מקצועיים במיקור חוץ יצליחו ליצור פערים תוך זמן לא ארוך. שיווק במיקור חוץ תומך בנקודות החולשה של העסק, מעניק גיוון, מרים את הרף, מסייע לחסוך כסף ובעיקר מסייע לעמוד בקצב המסחרר של התפתחות המדיה הדיגיטלית. מכאן שאם מבקשים להוביל את העסק קדימה ולנצל את הזמן לקידום תחומי הליבה של העסק הבחירה היא פשוטה – שיווק במיקור חוץ יסייע לכם להתמקד בדיוק במה שיש לכם יתרון יחסי.

ונסיים עם המשפט המפורסם של פיטר דרוקר שידוע גם כאבי תורת הניהול המודרנית:

“Do What You Do Best, Outsource the Rest”

אם הגעתם עד כאן ואתם שוקלים להיעזר השירותי שיווק במיקור חוץ אנחנו נשמח לסייע. ליצירת קשר ליחצו כאן

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.