ניהול קמפיין ממומן בגוגל – 5 דברים שחשוב להכיר כדי לנהל קמפיין גוגל איכותי

זמן קריאה: 2 דקות
קמפיין ממומן בגוגל

כיום, עסקים רבים מנהלים קמפיינים ממומנים בגוגל באופן חובבני כדי לקדם את העסק שלהם. אנשים מוצפים בפרסומות שיווקיות, וקיימת תחרות גדולה מאוד באינטרנט. למרות האתגרים הרבים בתחום, יש מה לעשות בנידון. בעזרת ניהול מקצועי של קמפיין ממומן ממוקד ניתן להיבדל מהמתחרים ולהגיע אל קהל היעד הרלוונטי.

ניהול קמפיין ממומן בגוגל – מה מושגי המפתח שחייבים להכיר?

מילות מפתח: אלו המילים או הביטויים שאנשים נוהגים לחפש בגוגל. למשל, מי שמחפש מנעולן בחיפה, יכול לחפש: “מנעולן בחיפה”, “מנעולן בחיפה מומלץ”, “נתקעתי מחוץ לבית, מה עושים?” ועוד. כשבונים קמפיין פרסומי בגוגל, ניתן לבחור מילות מפתח שאנשים צפויים לחפש בגוגל. בבואנו לבחור מילות מפתח נבצע “מחקר מילות מפתח”. ניתן להיעזר בכלים מקצועיים של גוגל בנושא זה.

ביד: סכום הכסף המקסימלי שהמשווק מוכן להשקיע כדי שמישהו יקליק על המודעה בתוצאות החיפוש. לא מדובר כאן על תשלום לחשיפה, אלא על לחיצה על המודעה.

ציון איכות: מדד זה משקף עד כמה מילות המפתח שנמצאות בקמפיין מתאימות לפרסום בגוגל ולדף הנחיתה. ציון איכות גבוה עשוי להוריד את כמות הכסף המקסימלית שיש להשקיע בכל קליק, ולהפך.

מחיר פר הקלקה: כמות הכסף שמשלמים כשמישהו לוחץ על המודעה הממומנת שמופיעה בגוגל. לא בהכרח משלמים את סכום הכסף המקסימלי על כל הקלקה. התשלום עשוי אף להיות נמוך יותר מהמחיר המרבי שהוגדר ב”ביד” שבנינו את הקמפיין.

המרה: כשמישהו לוחץ על הפרסומת באתר וממשיך הלאה לפעולה נוספת שהוגדרה כחשובה: השארת פרטים, רכישה, הרשמה לניוזלטר, שיחת טלפון ועוד. בסופו של דבר, משמעות המונח “המרה” נקבעת על ידי הארגון, ובהתאם לחזון, היעדים והמטרות שלו.

פתיחת חשבון פרסום בגוגל

חשבון גוגל אדס ניתן לפתוח בחינם בקישור הזה. ההרשמה אינה מסובכת ואורכת כמספר דקות בודדות בלבד. יש להירשם עם כתובת ג’ימייל, משום שגוגל לא מאפשרת להתחבר לחשבונות הפרסום באמצעות מיילים של חברות אחרות (למשל, אאוטלוק או מיילים עסקיים). חשבון גוגל אדס משמש מנהלי קמפיינים ובעלי עסקים לביצוע קמפיינים ממגוון סוגים שגוגל מציעה ללקוחותיה. פלטפורמה זו מאפשרת לנהל חשבונות רבים במקביל, ומאפשרת גישה נוחה לחשבונות של הלקוחות.

קמפיינים ממומנים

ניהול קמפיין ממומן בגוגל באופן עצמאי

אופציה זו בהחלט מומלצת לעסקים שמפרסמים בתקציבים נמוכים מאוד בקמפיינים פשוטים בתחומים לא תחרותיים. בגוגל אדס ניתן לבצע קמפיינים פשוטים מאוד (באמצעות ממשק פשוט שגוגל מציעים למפרסמים מתחילים). עם זאת, כמובן שגם כשמפרסמים בתקציבים נמוכים יהיה קל יותר להשיג תוצאות טובות לאלו שברשותם ידע מקצועי בניהול קמפיינים ממומנים. מה גם שניהול קמפיינים ממומנים באופן עצמאי דורש זמן והשקעה מצד המשווק.

 

ניהול קמפיין ממומן באמצעות פרטנר גוגל

קיימת האפשרות לנהל את הקמפיין באמצעות פרטנר רשמי של גוגל שיבצע עבורכם את הקמפיין. הפרטנרים של גוגל בעלי ניסיון מעשי ומוכח בשטח ועברו הכשרה מתאימה מטעם גוגל. לאלו שאינם בעלי ידע מקצועי או ניסיון מעשי בכל הקשור לניהול קמפיינים, מומלץ מאוד להיעזר בפרטנר מקצועי של גוגל.

הקמת קמפיין רלוונטי

אנשים רבים משתמשים במודעות חיפוש, אך לא מודעים לכלים ולאפשרויות רבות אחרות. ניתן לפרסם על פי מילות מפתח, להגדיר את קהל היעד, להגדיר תקציב, ליצור מודעות וכו’. בניית קמפיין ללא התייחסות נרחבת אל פרמטרים אלו תוריד מאפקטיביות הפרסום. המודעה שלכם אמנם תופיע, אך תגיע לקהל שהוא לא קהל היעד שלכם. כך בעצם, הפרסום שלכם מתפספס לשווא. לכן, יש לבחור את מילות המפתח בקפידה ואת קהל היעד אליו פונים.

בקרה ואופטימיזציה על בסיס קבוע

באמצעות גוגל אדס, ניתן לקבל על הקמפיינים מידע ונתונים סטטיסטיים, כמו למשל, כמות האנשים שלחצו על המודעות וכו’. הפלטפורמה של גוגל אנליטיקס, לעומת זאת, מספקת מידע נרחב יותר. באמצעות  פלטפורמה זו ניתן לדעת מה האדם ביצע לאחר שהוא נכנס למודעה ולדף הנחיתה. האם הוא למשל השאיר פרטים, באיזה דפים ביקר, והאם נטש את האתר. אם אנשים רבים נכנסים למודעה אך יוצאים ממנה, כנראה שהמודעה לא משיגה את המטרה שלה. ייתכן כי המודעה אינה מעניינת מספיק, לא פונה לקהל יעד רלוונטי וכו’. באמצעות הנתונים שתקבלו, ניתן לשפר את המודעה, להתמקד בקהל רלוונטי יותר וכו’.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.