האם לשווק את העסק באמצעות ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס?

זמן קריאה: 4 דקות
האם כדאי לי לפרסם את העסק באמצעות קידום ממומן עם אדוורדס?

אחת התופעות המעניינות שאנו נתקלים בהן בכל הנוגע לשיווק העסק באמצעות ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס היא שחלק ניכר מהעסקים מתייחסים לפלטפורמה זאת בגישה של “הכול או כלום”. כלומר, העסקים שגילו את הפרסום באדוורדס והצליחו להשיג תוצאות חיוביות יטענו שזה אמצעי הפרסום האפקטיבי ביותר שהם משתמשים בו לקידום העסק.

מנגד, ניתן למצוא מצדו השני של המטבע את אותם העסקים שנכנסו לפרסום באדוורדס ללא ידע מוקדם ועם תקציבים נמוכים מדי ולאחר זמן פרסום קצר החליטו כי כלי זה אינו רלוונטי עבור העסקים שלהם וכי הם מעוניינים להתמקד באפיקי פרסום אחרים.

אנחנו סבורים כי אין נכון או לא נכון באף אחת מהגישות שהצגנו אבל הדרך העניינית לבחון את כדאיות הפרסום הינה באמצעות בחינת סטטיסטיקות שמציגות ביצועים לפי תעשיות ופרסום בכלי למשך תקופה סבירה עם תקציבים שמאפשרים לבצע מספיק ניסויים בכדי להסיק מסקנות.

רמז- “הנסיון שלי כולל ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס עם תקציב של 100 שקל והפסדתי את כל הכסף ששמתי אז לא נראה לי שהפלטפורמה מתאימה בשבילי” הינו טיעון בעייתי בעיקר בשל גובה התקציב של הקמפיין. פרסום באדוורדס ממש כמו השקעות בשוק ההון הינו תחום הטומן בחובו הזדמנויות לרווחים עצומים ומהירים אך מאידך דורש מקצועיות רבה משום שהתנהלות לא נכונה עשויה לגרור הפסדים כואבים עד כדי כך שלא תרצו יותר להמשיך להשקיע כספים בפלטפורמה.

אם ברצונכם לבחון את כדאיות הפרסום באדוורדס אנו מציעים להתחיל לפרסם בהדרגה עם סכומים קטנים אך להקציב לשם כך תקציב מינימלי של לפחות 1,500 שקל בחודש בכדי שתוכלו להסיק מסקנות לגבי ביצועי הקמפיין.

קצת סטטיסטיקות לגבי היקף השימוש בגוגל

כמעט לכל בעלים של עסק (במיוחד בשלבים המוקדמים) יש פנטזיה/חזון יום אחד להפוך לעסק רציני. עסק מוכר ומצליח עם מוניטין מוכח שכל מי שיחפש שירותים או מוצרים בתעשייה שלו ישקול ברצינות לעבוד אתו.

אז כדי להבין איך העסקים “שעשו את זה בגדול” מנהלים את תקציבי הפרסום שלהם בגוגל אדוורדס הנה מידע על כמה מהמפרסמים המובילים בעולם (נכון לשנת 2016):

  1. אמזון במקום הראשון עם תקציב שנתי בלתי נתפס של 158 מיליון דולר.
  2. מיקרוסופט במקום החמישי עם תקציב שנתי של 67 מיליון דולר.
  3. הום דיפו במקום ה-15 עם תקציב שנתי של 40 מיליון דולר.

רשימת המפרסמים הגדולים בעולם ב-Google Adwords כפי שפורסמה באתר www.quora.com :

top adwords advertisers - ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס

את הכתבה המלאה על 25 המפרסמים הגדולים ביותר בגוגל אדוורדס תוכלו למצוא בקישור הזה.

אז נכון שהחברות הנ”ל הן חברות מוכרות וממותגות בצורה מאוד חזקה כך שקל להן יותר למכור כל מוצר שהן ינסו לפרסם לעומת העסק הממוצע שיצטרך להתאמץ מאוד כדי לשכנע שכדאי לקנות דווקא אצלו. אבל בכל זאת, אם התאגידים הגדולים בעולם מצליחים לפרסם את עצמם בצורה כל כך מצליחה דרך גוגל אדוורדס כנראה שגם לחלק ניכר מהעסקים פלטפורמה זאת היא הפתרון המנצח.

בכל הנוגע לפרסום מודעות ממומנות המודל העסקי של גוגל הוא פשוט: ככל שהעסקים שמפרסמים ירוויחו יותר כסף מהפרסום באמצעות גוגל- כך הם יגדילו את תקציבי הפרסום וכתוצאה מכך נוצרת מערכת יחסים של win win. כלומר הצמיחה של גוגל תלויה באופן אבסולוטי בהצלחת המפרסמים שנעזרים בשירותיה. רק בשביל הפרוטוקול, לפי מידע שגוגל מספקת למעלה מ-90% מסך רווחיה נובעים מרווחי הפרסום של הפלטפורמות שהיא מספקת.

אז למה כל המספרים והנתונים המפוצצים האלה צריכים לעניין אותנו? הרי בסופו של יום עולם העסקים מורכב ברובו מעסקים קטנים ובינוניים ולא מחברות כמו אמזון ומיקרוסופט. הנקודה היא שמכיוון שגוגל אדוורדס הוא כלי כל כך משמעותי במבנה העסקי של גוגל כך שבחברה עובדים בכל רגע נתון על שדרוגו עבור המפרסמים והפיכתו לכלי שיווקי אפילו טוב יותר ממה שהוא היום.

ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס – מה התוצאות שניתן לצפות?

כמובן שהתשובה המתבקשת היא- תלוי בסוג העסק, המוצר, רמת התחרות, היקף תקציבי השיווק, רמת המיומנות של מנהלי הקמפיין, איכות דף הנחיתה וכד’. אבל אם בכל זאת מתעקשים אז לפי הנתונים הרשמיים שניתן להוציא מהדוחות של גוגל ניתן להסיק שני נתונים די מדהימים:

  • עסקים שמפרסמים בגוגל מכניסים בממוצע כפול ממה שהשקיעו בתקציב ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס. מכאן ניתן להבין למה החברות הגדולות משקיעות תקציבי עתק בפרסום באדוורדס. אם ניקח למשל את המקרה של אמזון, החברה משקיעה בשנה כ-150 מיליון דולר ומייצרת עבור ההשקעה כ-300 מליון דולר בגין מכירות שבוצעו על ידי קהל היעד שנחשף למודעות.

 

מכאן ניתן להבין שני דברים מעניינים, ראשית – בהנחה שיודעים מה עושים אז ההחזר על ההשקעה הינו החזר פנומנלי. שנית- לגודל התקציב וההשקעה יש חשיבות מכרעת לכדאיות העסקית. כלומר, אם אין בידיכם תקציבי פרסום, ככל הנראה שכלי זה אינו אידיאלי עבורכם משום שיהיו קשה לייצר רווחים משמעותיים בגין תקציב זעום ובנוסף יהיה מאתגר להבין מה עובד ולא עובד אם נכנסים עם תקציב מינימלי. מנגד, אם יש בידיכם תקציבי פרסום סבירים ואתם מחפשים היכן לקבל החזר הולם עבור ההשקעה גוגל אדוורדס יכולה להיות בחירה מצוינת עבורכם.

 

  • נתונים סטטיסטיים שפורסמו באתר Search Engine Watch– העלו כי למעלה מ-70% מהמפרסמים באמצעות גוגל אדוורדס מתכננים להגדיל את תקציב הפרסום שלהם.

 

כלומר, המסקנה המתבקשת היא כי רוב המפרסמים מצליחים לייצר החזר חיובי על ההשקעה בניהול קמפיין בגוגל אדוורדס ומעוניינים להגדיל את תקציבי הפרסום ברגע שיוכלו. אין סיבה לחשוב כי עסקים שלא היו משיגים החזר חיובי על ההשקעה שלהם היו מצהירים כי ברצונם להשקיע משאבים נוספים עבור פרסום עסקיהם בגוגל אדוורדס.

 

לסיכום, קיימים משתנים רבים אשר ישפיעו האם ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס יצליח להיות רווחי או לא יצליח להניב לכם רווחים. למרות זאת, ככל הנראה הסטטיסטיקה לא משקרת ומפרסמים מכל סוגי התעשיות והחברות מצביעים ברגליים מדי חודש בחודשו ובוחרים לתת אמון בפלטפורמת הפרסום המרכזית של גוגל. בסופו של דבר גוגל מהווה אלטרנטיבה אידיאלית (או כלי משלים) לכל אותם עסקים שלא מצליחים להפיק תועלת מכתיבת בלוג, פרסום ברשתות החברתיות, פרסום אופליין וכד’.

 

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.