למה כדאי לכם למכור במרקטפלייס מקומי?

זמן קריאה: 3 דקות

אחד האתגרים הגדולים של מוכרים באינטרנט הוא לקבוע האם להקים אתר עצמאי (חנות וירטואלית) או להיעזר במרקטפלייסים הקיימים היום בשוק העולמי כמו אמזון, איביי אטסי או בשוק המקומי בישראל מרמלדה מרקט או הפומבית.

מהו מרקטפלייס?

מרקטפלייס הוא אתר צד שלישי היוצר את החיבור בין שני הצדדים, במקרה שלנו, מוכרים וקונים.

התפקיד של המרקטפלייס הוא ליצור מפגש בין הצד המוכר לצד הקונה ולתת הזדמנות לשניהם לבצע עסקה בטוחה וקלילה.

המרקטפלייס מאפשר למוכרים באינטרנט ליצור חנות וירטואלית בתוך המרקט פלייס, ולהנגיש את המוצרים של המוכרים לקהל פוטנציאלי של קונים.

מה היתרונות של מרקטפלייס מקומי?

זה חינם ופשוט להתחיל עם זה –

מרקטפלייס יכול לעזור ולפשט את תחילת הכניסה של מוכרים לעולם האינטרנט.

בעלי עסקים שעוד לא עברו לאינטרנט יוכלו להיכנס בקלות ולהתחיל למכור בזריזות מכיוון שכל התשתית והמעטפת כבר נמצאת שם ועל ידי כך נחסך מלא זמן והוצאות כספיות. המרקטפלייס מטפל בתשלום, התפעול, השילוח והשירות.

השיווק כבר נמצא שם –

באתרי מרקטפלייס קיימת תנועה שכבר פעילה, באתרים האלו מבקרים כמויות רבות של גולשים, לגולשים יש אמון במרקטפלייס, אם הוא נכנס, אהב את המוצר והמחיר לטעמו סביר להניח שהוא גם יקנה את המוצר. למעשה, המרקטפלייס דואג לכם לכל המשפך השיווקי, החל מהחשיפה הראשונה למוצר ועד לסגירת העסקה בפועל.

למוכרים בתחילת דרכם זה פיתרון מעולה להתחיל עם מרקטפלייס מכיוון שמערכת והשיווק כבר קיימים הדבר היחידי שהוא נדרש לעשות זה להוסיף מוצרים לחנות שלו ולנהל אותם.

מיקום מצוין במנועי חיפוש –

מרקטפלייס ברוב המקרים יופיע גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, כלומר כאשר גולשים יחפשו מוצר מסוים רוב הסיכויים שהפלטפורמה תופיע ראשונה ואילו חנות עצמאית תגיע למקום רחוק הרבה יותר אלא אם היא תשקיע בכך משאבים גדולים של זמן וכסף.

קבלת תשלום וביצוע משלוחים מקומיים –

מרקטפלייס
קבלת תשלומים בקלות באמצעות ביצוע עסקאות בפלטפורמת מרקטפלייס

במרקטפלייס יש את המעטפת המלאה לביצוע עסקה, שילוח מוצרים וקבלת התשלום. לכל מי שרק רוצה להתחיל או רוצה לנהל את המכירות שלו הוא יכול לעשות את זה, לכל מוכר יש אופציות של שיטת משלוח ואם יש לו אשראי פעיל אז גם לקבל את התשלום של העסקה ישירות לחשבון הבנק. המרקטפלייס מאפשר גם למתחילים לפתוח חנות, להוסיף מוצרים, למכור ולשלוח אותן לכל מקום בישראל.

צמיחה והתפתחות עתידית – 

לכל מוכר במרקטפלייס יש עמוד משל עצמו, עמוד של המוצרים שלו שמכיל בתוכו פרטים על המוכר, מיקום, חוות דעת, עוקבים ועוד. העמוד הזה יכול להתפתח ולהראות התקדמות, דבר אשר מי שצופה ורואה עמוד פעיל עם עשרות חוות דעת ועוקבים, מקבל ביטחון ועידוד לבצע רכישה מאותו עמוד מוכר. לכן, ניתן לצמוח ביחד עם המרקטפלייס ולגדול בכמות המכירות.

לסיכום, מדובר באפיק מצוין לכל מי שמעדיף לחסוך זמן ומשאבים ולפרסם את המוצרים בפלטפורמה שכבר פעילה ומקודמת. חשוב לזכור שהאלטרנטיבה, שדרוג אתר האינטרנט או בניית אתר חדש וקידומו באופן עצמאי עשויה להיות יקרה בהרבה ולכן לא בהכרח תתאים לכל סוגי העסקים. בנוסף, הרבה פעמים סביב אתרי מרקטפלייס מתפתחות קהילות תומכות שבהן המוכרים משתפים פעולה ועוזרים זה לזה בכדי לשפר את היקפי המכירות והשימוש בפלטפורמה.

על כותב המאמר:

יותם שחר מייסד “הפומבית”

את המאמר כתב יותם שחר מייסד אתר “הפומבית” מרקטפלייס מקומי חברתי המחבר בין מוכרים שמעוניינים למכור מוצרים לבין קונים שנחשפים למוצרים באתר. הפומבית נוסדה כבר לפני 3 שנים בשנת 2017 ועברה כמה ניסיונות לפתח את האתר ובינואר 2020 עלתה לאוויר וכרגע מונגשת לקהל בישראל.

החזון של הפומבית הוא ליצור עולם הזדמנויות למוכרים וקונים, לצמוח ולהצמיח מכירה וקנייה כחול לבן. הפומבית שואפת להיות האתר הישראלי הגדול ביותר למכירות וקניות בין אנשים.

קישור לאתר – https://hapumbit.co.il/

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.