כל מה שרציתם לדעת על קידום אתרים לרופאים

זמן קריאה: 9 דקות

מה זה קידום אתרים לרופאים, מדוע רופאים זקוקים לקידום אתרים וכיצד ניתן לקדם את האתר שלכם ולהגיע לראש תוצאות מנוע החיפוש? כל התשובות במאמר הבא

ממש כמו כל בעלי עסק, גם רופאים זקוקים לנוכחות דיגיטלית חזקה כדי להשיג מטופלים ולהרחיב את קהל הלקוחות שלהם. לפני עידן האינטרנט, אנשים הגיעו לרופאים מפה לאוזן או באמצעות דפי זהב. אלא שכיום מרבית האנשים מחפשים רופאים ברשת ובעיקר דרך גוגל. מחקר מצא שרק 10 אחוז מהמטופלים הפוטנציאלים מתחת לגיל 35 משתמשים בדפי זהב כדי לחפש רופא, בעוד ש-54 אחוז מהם פונים למנוע חיפוש. לפי אותו מחקר, גם אנשים מבוגרים יותר מרגישים בנוח לחפש רופאים בגוגל, כש-27 אחוז מהאנשים בגילאי 55 עד 64 הגיעו לרופא באמצעות מנוע החיפוש.

אם אתם רופאים ומעוניינים להרחיב את קהל הלקוחות שלכם, לא די בכך שיהיה לכם אתר אינטרנט. אתם חייבים להשקיע בקידום שלו על מנת שהוא יופיע במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש. כאשר אנשים מחפשים רופא בגוגל, מעל ל-80 אחוז מהם נכנסים אך ורק לאתרים שמופיעים בעמוד הראשון של התוצאות. כדי להבטיח שמטופלים פוטנציאליים יהיו מודעים לשירות הרפואי שלכם, עליכם להופיע בעמוד הראשון לפני המתחרים שלכם. בעזרת אסטרטגיות חזקות הכוללות קידום אתרים לרופאים, תוכלו להבטיח שמטופלים פוטנציאליים יוכלו למצוא בקלות את האתר שלכם, לפנות אליכם ולהגיע לקליניקה שלכם.

איך גוגל עובד?

לפני שנסביר על קידום אתרים לרופאים, חשוב שנבין קודם כל כיצד גוגל עובד. לארי פייג’ וסרגיי ברין המייסדים של חברת גוגל הקימו את מנוע החיפוש בשנת 1998 על מנת לתת מענה לגולשים שמחפשים מוצרים, שירותים או מידע מסוים על כל נושא שבעולם. לגוגל ישנם ״בוטים״ המכונים ״זחלנים״ או ״עכבישים״ שסורקים את מיליארדי האתרים הקיימים ברחבי הרשת. ״הזחלנים״ עוקבים אחר קישורים פנימיים וחיצוניים, ומדווחים על כך לגוגל. גוגל מתייק את אותם אתרים ו״מאנדקס״ אותם – כלומר, הם נכנסים לרשימת התוצאות של מנוע החיפוש. כיום ישנם מעל ל-130 טריליון דפי אינטרנט מאונדקסים.

אז איך בעצם גוגל מחליט אילו אתרים יופיעו ראשונים בתוצאות ואילו אתרים יופיעו בעמודים האחרונים?

ישנם יותר מ-200 גורמים המשפיעים על הדירוג של תוצאות מנוע החיפוש, כשהגורמים העיקריים שבאמצעותם האלגוריתם של גוגל קובע את דירוג התוצאות הם קישורים ואזכורים של האתר באתרים אחרים, אופטימיזציה (מהירות האתר, עד כמה התוכן תואם לכוונה של הגולש אופטימיזציה של קוד האתר ועוד), והתוכן (האיכות, הכמות, האורך שלו וחווית המשתמש שהאתר מעניק).
בהתאם לגורמים האלו, גוגל מחליט אילו אתרים יוצגו במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש ויזכו לחשיפה רבה, ואילו אתרים יידחקו הרחק מאחור ולא יזכו כמעט לצפיות.

מהו קידום אתרים?

העיקרון שמנחה את האלגוריתם של גוגל הוא הצגת האתרים הרלוונטים והאיכותיים ביותר בהתאם לשאילתת החיפוש של הגולש. שאילתא היא למעשה הביטוי שאנחנו מקלידים במנוע החיפוש המורכב ממילות מפתח (כמו למשל ״רופא בתל אביב״ או ״גניקולוג בירושלים״). כדי להגיע לעמודים הראשונים בגוגל עליכם להשקיע בקידום אתרים הכולל בין היתר שימוש במילות המפתח אותן מחפשים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. קידום אתרים מתחלק לקידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

קידום אתרים אורגני לרופאים

קידום אורגני לרופאים
קידום אורגני לרופאים – להוביל את האתר למיקומים גבוהים בצורה “הטבעית” ביותר

זהו תהליך המכונה בשפה המקצועית אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Optimization Engine – או בקיצור SEO). במסגרת התהליך, מקדם האתרים שהוא האדם האחראי על קידום האתר, מבצע שלל פעולות על מנת לשפר את המיקום של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. הזכרנו את מילות המפתח, ואכן מקדם האתרים מבצע מחקר אודות מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר לתחום שלכם שאנשים שמחפשים רופא נוהגים לחפש, כמו למשל ״מרפאת שיניים״, ״רופא ילדים״ או ״רופא אף אוזן גרון בנתניה״.

ככה זה נראה בפועל, מאות ביטויים שעל כל אחד מהם ניתן לדעת מה כמות החיפושים החודשית ב-12 החודשים האחרונים ומה מידת התחרותיות של המפרסמים על אותו הביטוי. מידת התחרותיות משקפת את כמות המפרסמים שניגשים למכרז של מכירה פומבית בגוגל עבור כל ביטוי.

מחקר מילות מפתח לרופא ילדים
מחקר מילות מפתח לרופא ילדים, דוגמא לחלק קטן מהנתונים שניתן לקבל על נתוני הגלישה בגוגל

לאחר שהוא מוצא את המילים המתאימות הוא מטמיע אותן באתר האינטרנט של הרופא, ובעיקר במאמרים המקצועיים שמופיעים באתר. בנוסף, הוא דואג להשיג קישורים חיצוניים. הכוונה היא ליצירת שיתוף פעולה עם אתרים אחרים במסגרתו הם יפרסמו קישור המוביל לאתר שלכם. אתר שאתרים רבים מקשרים אליו נתפס בעיני גוגל כמומחה בתחומו ולכן יש לו סיכוי טוב יותר להיות מדורג במיקומים ראשונים.

מקדם האתרים גם דואג ליצירת חווית משתמש טובה באתר עבור הגולש: האצת מהירות הדפים, שדרוג האתר כך שהאתר יהיה בעל מבנה והיררכיה נכונה, שהניווט בו יהיה נוח, שהוא יהיה רספונסיבי (תצוגת המסך המותאמת לגדלי מסכים שונים כמו מחשב נייד, מחשב נייח, סמארטפון וטאבלט), שיהיה נגיש לבעלי מוגבלויות ועוד. זהו תהליך ארוך המצריך סבלנות רבה, אך קידום אורגני יעיל יכול לעזור לכם, הרופאים, לעקוף את המתחרים בגוגל ולהגיע לעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים ממומן לרופאים

כמו קידום אורגני, גם קידום ממומן נועד כדי להופיע במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש. אלא שבניגוד לקידום אורגני, קידום ממומן הוא מיידי ומהיר. מדובר למעשה על מודעות בתשלום לגוגל אשר כוללות את מילות המפתח הרלוונטיות לתחום ההתמחות שלכם ושהמטופלים הפוטנציאלים שלכם נוהגים לחפש. אותן מודעות מופיעות בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש, בהתאם למילות המפתח שהגדרתם במודעות.

מודעות ממונות של רופאי עיניים
מודעות ממונות של רופאי עיניים

מודל התשלום בקידום ממומן נקרא PPC – PAY PER CLICK – תשלום פר קליק. אתם משלמים רק כאשר גולש הקליק על המודעה שלכם ונכנס לאתר, כלומר רק על תוצאות. בנוסף, אתם יכולים להגדיר מראש מה התקציב שלכם ובהתאם לכך גוגל יספק לכם את התוצאות המקסימליות עבור תקציב הפרסום. ניתן לעקוב בזמן אמת אחר קמפיין הפרסום שלכם, ולפי הישגי הקמפיין להחליט בזמת אמת האם להמשיך את הפרסום, האם לשנות את נוסח המודעה והאם לעצור את הקמפיין.

מדוע חשוב שרופאים ישקיעו בקידום אתרים?

העלאת המודעות לשירות הרפואי שלכם

קידום אתרים מסייע לכם לחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלכם, כך שיותר ויותר גולשים ייחשפו לאתר שלכם ויכירו אתכם. כך תוכלו להגיע למטופלים פוטנציאלים חדשים ולהרחיב את קהל הלקוחות שלכם.

חיזוק האמינות

נניח ויש לכם נזילה בצנרת – האם הייתם פונים לאינסטלטור שמופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש או פונים לאינסטלטור שנמצא אי שם בעמוד ה-10?

סביר להניח שתפנו לבעל המקצוע שנמצא במיקומים הראשונים. הדבר נכון גם לגבי גולשים הזקוקים לרופא. מטופלים פוטנציאליים סומכים על גוגל, והם מאמינים כי רופאים המופיעים בראש תוצאות החיפוש הם המובילים בתחומם ואמינים יותר מרופאים שנמצאים בעמודים האחרונים.

פרסום ממוקד

פרסום באמצעי מדיה מסורתיים כמו טלוויזיה, עיתון ורדיו, מגיע לקהל הרחב ולאו דווקא לקהל שבאמת מתעניין או זקוק לשירות הרפואי שלכם. לעומת זאת, קידום אתרים מאפשר לכם להגיע רק לקהל היעד הרלוונטי לכם. כך שאם אתם למשל רופאי ילדים, תוכלו להציג את המודעה שלכם בפני הורים לילדים ואנשים הנמצאים בטווח גיל מתאים אבל לא תוציאו כסף על פרסום לקהל לא רלוונטי.

פרסום זול

הפרסום ברדיו, בטלוויזיה ובעיתון הוא יקר מאוד ולא תמיד משתלם. פעמים רבות הפרסום מגיע לקהלים שאינם רלוונטיים, והוא עשוי שלא להניב תוצאות כלל. לעומת זאת, קידום האתר שלכם בגוגל הוא אסטרטגית שיווק זולה יחסית. במסגרת קידום ממומן אתם משלמים רק על תוצאות ורק כאשר גולש הקליק על המודעה שלכם. מעבר לכך, אתם יכולים להגדיר מראש מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע על פרסום.

החזר השקעה גבוה

קידום אתרים לרופאים - החזר השקעה גבוה לטווח הארוך
החזר השקעה גבוה לטווח הארוך

מחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית מצא כי הזמן הממוצע שאדם נשאר מטופל אצל רופא מסוים, נע בין שלוש שנים לעשר שנים. אנשים נוטים לחזור לאותו רופא, ולכן השיווק שלכם כרופאים היא השקעה לטווח הארוך. קשה למדוד את החזר ההשקעה שניתן להפיק מפרסום באמצעי המדיה מסורתיים, ופעמים רבות הפרסום עשוי שלא להניב תוצאות כלל. לעומת זאת, קידום אתרים מניב החזר השקעה גבוה. קידום אורגני ייתן לכם החזר השקעה לטווח הארוך, בעוד שקידום ממומן יספק לכם החזר השקעה מידיי שתוכלו למדוד אותו בקלות באמצעות דוחות ונתונים שגוגל תספק עבורכם.

אין צורך במכירה אגרסיבית

בניגוד לשיטות מכירה אחרות, קידום אתרים הוא לא פרסום אגרסיבי. אין צורך לשכנע בכוח אנשים להגיע אליכם. אחרי הכל, האתר שלכם מופיע בפני כל מי שבאמת מתעניין מראש בשירות הרפואי ובטיפול שאתם מציעים. האתר שלכם לא נופל על ״אוזניים ערלות״, אלא מגיע לקהל יעד שנכנס לגוגל כדי למצוא רופא כמוכם.

איך רופאים יכולים לקדם את האתר שלהם ברמה המקומית?

חשוב להבין שמרבית הגולשים מעדיפים לחפש רופאים הנמצאים באזור המגורים שלהם, או לכל הפחות באזור הנמצא קרוב אליהם. לכן, ישנה חשיבות רבה לקידום האתר ברמה המקומית. יש כמה דרכים יעילות לעשות זאת והנה הן לפניכם:

קידום אתרים לרופאים באמצעות גוגל לעסק שלי (My Google Business)

בצילום המסך ניתן לראות עבור כל פרופיל של רופא את כמות המדרגים (בסוגריים), הציון הממוצע (בין 1-5), הכתובת, שעות הפתיחה, המיקום על המפה ומספר הטלפון.

קידום אתרים לרופאים - רופאי עיניים בוושינגטון מופיעים בגוגל לעסק שלי
רופאי עיניים בוושינגטון מופיעים בגוגל לעסק שלי

זהו שירות חינמי של גוגל המיועד למגוון רחב של עסקים, קטנים וגדולים ובכל התחומים. במסגרת השירות ״גוגל לעסק שלי״ תוכלו להזין את פרטי העסק שלכם – השירות הרפואי שאתם מציעים, פרטי הקשר שלכם כמו הטלפון, כתובת המרפאה, המייל ושעות הפתיחה. כך, כאשר הגולשים יחפשו בגוגל רופא, האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש עבור גולשים הנמצאים באזור הקליניקה שלכם. האתר שלכם יופיע מעל לאתרים של רופאים אחרים הנמצאים במיקום מרוחק, וכך תזכו לחשיפה גבוהה.

יתרון נוסף של My Google Business הוא שהשירות מאפשר למטופלים להוסיף ביקורות וחוות דעת על השירות שלכם. ככל שיהיו לכם ביקורות טובות יותר, תוכלו למשוך מטופלים פוטנציאלים ליצור עמכם קשר.

גוגל מפות

עסקים שרשומים בשירות של My Google Business יכולים להופיע גם בגוגל מפות. לגוגל יש מפות של כל אזור בעולם, כך שכאשר גולש נכנס למפה של גוגל ומקליד את המילה ״מרפאה״, הוא יוכל למצוא את כל המרפאות הסמוכות למיקום הגיאוגרפי שלו. היישום הזה מאפשר לכם לפנות לקהל היעד שנמצא סמוך למרפאה שלכם.

אינדקסים

אינדקסים אלו מנועי חיפוש המרכזים שירותים או בעלי עסקים תחת נושא מסוים. ישנם למשל אינדקסים של חתונות המציגים נותני שירות בעולם החתונות, ישנם אינדקסים של עורכי דין וישנם גם אינדקסים לרופאים שם תוכלו לקדם את האתר שלכם. באינדקסים האלו ניתן לסנן את החיפוש לפי מיקום גיאוגרפי, כך שתוכלו לקדם את השירות הרפואי שלכם לפי אזור מסוים. שימו לב שישנם אינדקסים חינמיים בהם ישנה אפשרות לפתוח פרופיל עסקי ללא תשלום, לפרט בכמה מילים על השירות הרפואי שלכם ולהוסיף קישור שמוביל לאתר הבית שלכם.

טיפים לרופאים שרוצים לקדם את האתר שלהם באמצעות קידום אורגני

תוכן איכותי

"<yoastmark

כדי לשפר את המיקום שלכם בגוגל ולהגיע לעמודים הראשונים, חשוב מאוד להשקיע בתוכן. אתרים של כל עסק, ובייחוד של רופאים, המפרסמים מאמרים מקצועיים, מצטיירים כמומחים ומובילים בתחום. הגולשים מעדיפים לפנות לרופאים שמפגינים ידע רב ומעמיק בתחום שלהם. חשוב מאוד שהתוכן יהיה מקורי ולא מועתק מאתרים של רופאים אחרים. מעבר לכך שמדובר בהפרה בוטה של זכויות יוצרים, גוגל מעניש אתרים עם תוכן מועתק, דוחק אותם לתחתית תוצאות החיפוש או לא מציג אותם כלל.

בנוסף, חשוב מאוד שהתוכן יהיה איכותי – השקיעו במאמרים מעניינים שנותנים ערך מוסף אמיתי לגולשים. כתבו על בעיות רפואיות שבהן אתם מתמחים, הציעו דרכי טיפול והניעו את הגולשים לפעולה – יצירת קשר וקביעת פגישה אצלכם במרפאה.

בנוסף, חשוב מאוד להטמיע בתוכן שלכם את מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר לתחום שלכם. אל תעמיסו במילות מפתח – כאשר גוגל מזהה אתרים שיש בהם דחיסות של מילות מפתח, הוא מתייחס אליהם כאתרים שמעניקים חווית משתמש ירודה ומעניש אותם. האידיאל הוא לשלב את מילות המפתח בהיקף של 2 עד 4 אחוז מסך כל המאמר. אגב, תוכן הוא לא רק מאמרים. מומלץ מאוד לשלב סרטוני וידאו קליטים וערוכים היטב שממחישים את רמת המומחיות שלכם אות התועלת שניתן להפיק מהטיפול הרפואי שאתם מבצעים.

קידום אתרים לרופאים באמצעות קישורים חיצוניים

כפי שהזכרנו, לצד תוכן איכותי, גוגל מעדיף לקדם אתרים שיש להם קישורים רבים ממקורות אחרים. אז אתם מוזמנים לפנות לאתרים מובילים שעוסקים בתחום הרפואה כמו למשל אתרים של קופות חולים, מגזינים כלכליים באתרים המובילים בישראל או אתרים של קולגות שאינם מתחרים בכם בצורה ישירה. יש להימנע מקישורים חיצונים מאתרים שאינם קשורים כלל לרפואה, משום שהערך של קישור כזה בעיני גוגל הוא ירוד.

טיפים לרופאים שרוצים לקדם את האתר שלהם באמצעות קידום ממומן

קמפיין ממוקד

הפוקוס קריטי לתהליך קידום האתר
הפוקוס הינו מרכיב קריטי להצלחת לתהליך קידום האתר

אחד היתרונות של גוגל אדס (שירות פרסום מודעות בתשלום של גוגל) הוא האפשרות למקד את הקמפיין הפרסומי שלכם לקהל היעד שאליו אתם מעוניינים לפנות. ניתן לפנות למטופלים פוטנציאלים לפי מאפיינים דמוגרפיים כמו מין, גיל, מיקום, תחומי עניין, מגדר ועוד. כך תוכלו להבטיח שמי שיצפה במודעה שלכם הם גולשים שבאמת עשויים להתעניין בשירות הרפואי שלכם ושבאמת רלוונטי עבורם. אל תניחו שאתם מכירים את קהל היעד שלכם על סמך המטופלים הקיימים אצלכם במרפאה. חשוב לבצע מחקר שוק כדי להבין מהי הזהות של קהל היעד, מה באמת מעניין את המטופלים הפוטנציאלים שלכם וכיצד אתם הרופאים יכולים לענות לצרכים שלהם.

הקמת דף נחיתה

לא תמיד אתר האינטרנט שלכם יעשה את העבודה בכל הקשור לקידום ממומן. פעמים רבות עדיף להפנות את המודעה שלכם לדף נחיתה קצר עם תוכן רלוונטי וממוקד. הקמת דף נחיתה יכולה להיות אידיאלית במיוחד אם יש לכם שירות רפואי חדש, או אם אתם מציעים טיפול מהפכני במחיר מבצע. דף הנחיתה צריך להיות מאוד תמציתי, ויחד עם זאת עליו להציג את היתרונות שלכם כרופאים.

חשוב שדף הנחיתה ישקף את הבידול שלכם ביחס לשאר הפתרונות המוצעים ברפואה הציבורית או במגזר הפרטי. חשוב לוודא שהדף נחיתי ברור ומיניע את הגולשים לפעולה. בנוסף, מחצית מתעבורת הגלישה באינטרנט מגיעה דרך גלישה בנייד, ולכן יש לוודא שדף הנחיתה הוא בעל עיצוב רספונסיבי המותאם לגדלי המסכים השונים – מחשב נייח, מחשב נייד, טבאלט וסמארטפון. חשוב שהעיצוב יהיה נעים לעין, נקי ואמין.

אם הגעתם עד לכאן, ניתן כנראה שכבר הבנתם שקידום אתרים לרופאים יכול לסייע לכם להרחיב בצורה משמעותית את קהל המטופלים, להגיע לקהלים חדשים, לבסס את המוניטין, להגדיל את הרווחים שלכם והכי חשוב לגרום ליותר אנשים להרגיש טוב ולהיות יותר בריאים.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ואנו נשמח לספק לכם שירותי קידום אתרים שיובילו את האתר שלכם למיקומים הראשונים בגוגל.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.