שיווק דיגיטלי למתחילים – הצעד הראשון – אימייל מרקטינג

זמן קריאה: 3 דקות
אימייל מרקטינג כלי בסיסי בשיווק באינטרנט

בפוסט זה נתייחס לפעולת אימייל מרקטינג שנחשבת לאחת מהפעולות הבסיסיות בשיווק הדיגיטלי. שיווק דיגיטלי הינו שם רחב מאוד למגוון תחומים שונים הקיימים בתחום השיווק האינטרנטי. מטרת הפוסט היא לאפשר לכם להבין את העקרונות הבסיסיים והראשוניים של עולם השיווק הדיגיטלי. אם תצליחו להבין את הבסיס תוכלו כבר היום להתחיל לבצע פעולות פשוטות שיסייעו לכם להגביר את החשיפה ולשפר את המיתוג של העסק שלכם.

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא בדיוק כמו שאנו מתארים באופן אינטואיטיבי כשאנו שומעים מושג זה- שיווק אינטרנטי ו/או קידום המודעות לתועלות שיתקבלו ללקוחות משימוש במוצרים ובשירותים שאנו מציעים.

בכדי להגיע לתוצאות הרצויות ניתן לעשות זאת באופן אורגני באמצעות יצירת תכנים הנוגעים לתחום המומחיות של העסק. התכנים צריכים להיות כאלה שימשכו לקוחות לקרוא אותם ובהמשך לשתף ולמשוך גולשים נוספים. במקביל ניתן גם לבצע פרסום בתשלום במקומות שונים ברחבי האינטרנט בכדי לגרום לאנשים לבצע פעולה אקטיבית שתקדם את העסק (למשל- ביקור באתר החברה, צפייה בסרטון, מתן שירות מסוים בהנחה/חינם ועוד).

בתחילת הדרך בשיווק הדיגיטלי קיימת נטייה להתבלבל מהיצע האפשרויות האדיר הקיים באינטרנט. למרות זאת, חשוב להבין כי השורה התחתונה של פעולות השיווק היא-

שכל הפעולות שאנו מבצעים נועדו כדי לקדם את המוצרים או השירותים של העסק לקהל לקוחות פוטנציאלי.

השיווק הדיגיטלי אמנם מציע הרבה כלים חדשים וייחודיים שלא היו בעבר אך חלק ניכר מאסטרטגיות השיווק של עולם השיווק המסורתי עדיין משתלבות בעולם השיווק החדש. שלושת הדרכים הפופולריות ביותר שבאמצעותן אנשים נחשפים לאינפורמציה חדש באינטרנט הן- אימייל מרקטינג, פרסום ממומן או קידום אורגני במנועי חיפוש ופרסום ברשתות חברתיות.

שיווק באמצעות אימייל מרקטינג

קמפיין שיווק אימיילים
שיווק דיגיטלי למתחילים- הצעד הראשון- אימייל מרקטינג

 

שיווק באמצעות אימיילים הינה הדרך הוותיקה ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי, בניגוד למנועי חיפוש ולרשתות חברתיות שפרצו לתודעה בשני העשורים האחרונים, המייל הראשון שנשלח אי פעם היה ב-1971. חברות מסוגים שונים הבינו מהר מאוד שהאימייל הוא כלי מעולה להעברת מסרים אודות שירותים ומוצרים שהן מעוניינות לספק ללקוחות פוטנציאליים. עוד על היסטוריית האימייל תוכלו לקרוא בקישור הזה.

לכל עסק שמשווק באמצעות מיילים יש רשימת תפוצה של מיילים ופרטי קשר של לקוחות שהתעניינו בעבר בעסק או שעשויים להתעניין בעסק בעתיד. רשימה זאת מאפשרת לעסק ליצור קשר עם אותם לקוחות באופן מהיר ומתוזמן בכדי ליצור איתם מערכת יחסים דרך המייל.

אחת הנקודות הרגישות של תחום השיווק במיילים היא שלא תמיד הפילוח שעשינו מספיק מדויק ו/או המייל לא נכתב בצורה מספיק מעניינת ואז במקום להיתפס כעסק המציע הצעה אטרקטיבית במייל אנו הופכים את עצמנו לעסק שמטריד לקוחות פוטנציאליים. לכן, עלינו לכלול את כל פרטי הקשר הרלוונטיים שלנו ולפעול בשקיפות מלאה ללא אגרסיביות מוגזמת בתדירות המיילים שאנו שולחים ללקוחות כדי שהמיילים יהיו אפקטיביים.

החלק החשוב ביותר מבחינת היבט זה הוא לכלול במיילים כפתור הסרה מרשימת התפוצה מובנה בכל אחד מהמיילים שאנו שולחים ללקוחות. באמצעות פעולה בסיסית זאת אנו יכולים להבטיח שלא נגיע למצב בו אנחנו מהווים מטרד ללקוחות הפוטנציאלים שלנו.

כפתור הסרה מרשימת התפוצה
בכל קמפיין אימייל מרקטינג שנבצע יהיה עלינו לאפשר ללקוחות ללחוץ על כפתור הסרה מרשימת התפוצה.

איך עושים קמפיין אימייל מרקטינג בפועל?

אסטרטגיית אימייל מרקטינג אינה אחידה ומשתנה בין עסק לעסק בהתאם לתחום ולמטרה שלשמה אנו שולחים את המייל. עסקים משנים את האופן שבו הם שולחים מיילים בהתאם לקצב צמיחת החברה, שינויים בביקושים אצל קהל היעד, השקת מוצרים או שירותים חדשים, עדכונים טכנולוגיים וכדומה.

קמפיין שיווק באמצעות אימייל מרקטינג יכול להיות סדרה של אימיילים אשר מעבירים ותומכים באותו המסר ומקדמים שירותים או מוצרים מסוימים. מכיוון ששיווק באמצעות מיילים נחשב לשיטת שיווק זולה ופשוטה, קמפיין שמתוכנן בצורה נכונה ומקצועית יכול להניב החזר גבוה ביותר על ההשקעה ביחס לאפיקי שיווק אלטרנטיביים.

למרות ששיווק באמצעות מיילים הינה אחת מהדרכים הזולות ביותר (לרוב בחינם) שנוכל להגיע ללקוחות באמצעות פרסום באינטרנט, לשיטה זאת יש בעיה מרכזית ובסיסית- הסטטיסטיקה מראה כי העובד הממוצע (בעבודה משרדית) מקבל למעלה מ-100 מיילים ביום בממוצע.

כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה שהמייל ששלחתם לא יקרא מתוך עומס, יזכה להתעלמות מכוונת או שבאופן אוטומטי יגיע לספאם. לכן, משווקים חכמים מקפידים על גיוון מאמציהם על פני מספר אפיקים שונים בתחום השיווק הדיגיטלי, על אפיק השיווק הבא בשיווק הדיגיטלי נרחיב בפוסט הבא.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.