למה להשקיע בשיווק באינטרנט לעמותות? ואיך לעקוב אחר הביצועים?

זמן קריאה: 2 דקות
שיווק באינטרנט לעמותות

עמותות מוגדרות כתאגיד המורכב מקבוצה של אנשים החוברים יחד למען מטרה, לרוב ציבורית. נכון לשנת 2020 ישנן יותר מ-37 אלף עמותות בישראל הפועלות בתחומים מגוונים כמו מורשת והנצחה, מחקר, מדע וטכנולוגיה, שירותי רווחה, תרבות ואמנות, שיכון ופיתוח עירוני, סביבה ובעלי חיים, קהילה וחברה, קשרים בינלאומיים, ספורט, בריאות, הצלחת חיים, חינוך, דת ועוד. כיום, שיווק באינטרנט לעמותות הוא כלי הכרחי לכל עמותה ועמותה.

הסיבה לכך היא שעמותות נדרשות לפעול בשקיפות מול הציבור. העמותה חייבת לפרסם את הפעילות שלה על מנת לגייס כמה שיותר תרומות, תומכים ומתנדבים. באמצעות בניית תכנית שיווק לעמותה ושימוש בכלים הנכונים ניתן יהיה לשווק באינטרנט בקלות רבה את הפעילות של העמותה ולקדם אותה.

בנוסף לכך, בעידן הדיגיטלי של ימינו מתן צדקה באמצעות האינטרנט, היא פעולה נוחה ומהירה יותר מתרומה בטלפון או פנים מול פנים. שיווק באינטרנט המוביל לעמודי תרומה, מעודד אנשים לתת צדקה ברשת וכך ניתן להגדיל את כמות התרומות עבור העמותה. לצד הגדלת כמות התרומות, שיווק דיגיטלי לעמותות מסייע בגיוס מתנדבים. כלים רבים כמו Google Analytics, מאפשרים לפלח את קהל היעד אותו אנו מעוניינים לגייס להתנדבות בעמותה.

 

כיצד ניתן לעקוב אחר הישגי השיווק באינטרנט לעמותות?

בזמן ניהול הקמפייינים השיווקים ברשת, חשוב לבדוק את התוצאות וההישגים של הקמפיין. הדרך לעשות זאת היא בין היתר באמצעות הכלי Google Analytics המספק דוחות לגבי מיקומים של אתרים במנוע החיפוש. באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו לבחון מהו המיקום של אתר העמותה שלכם בגוגל בהתאם למילות המפתח, וכך להחליט באיזו אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לנקוט.

בנוסף לכך, יש לבצע מעקב המרות. המרה מתייחסת לפעולה שאותה אנו מעוניינים שהגולשים יבצעו כמו הרשמה לניוזלטר, השארת פרטים בטופס יצירת קשר, מתן תרומה ועוד. ישנם מגוון כלים לבחינת ההמרות כמו למשל גוגל אדס ופייסבוק אדס. כלים אלה יאפשרו לכם לנתח בזמן אמת את תוצאות הקמפיין הממומן שלכם, וכך לדעת האם מאמצי השיווק שלכם אכן יעילים או שיש צורך לשפר את טקטיקות השיווק שלכם. יש לבדוק את החזר ההשקעה שלכם (ROI) בהתאם לשיעור ההמרות.

כך לדוגמה, בקמפיין שיווק שתבצעו עבור העמותה בגגוגל אדס יש לבדוק אם מילת מפתח מסוימת אינה מניבה החזר השקעה גבוה, ניתן להחליף אותה במילת מפתח אחרת ורלוונטית. זכרו שישנן פעולות המרה עקיפות, כמו השארת פרטים בטופס יצירת קשר, שעשויות להוביל לגיוס תרומות. במקרה כזה יש לעקוב ולבחון האם אותן פעולות עקיפות אכן סיפקו החזר חיובי להשקעה בשיווק הדיגיטלי.

 

בונוס לסיום 🙂 – איך גוגל יכולה לסייע לכם לקדם את העמותה באינטרנט באמצעות כלים שצוינו בכתבה וכלים נוספים:

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.