מענק גוגל לעמותות (Google Grants) – למה חייבים להכיר את זה?

זמן קריאה: 2 דקות
מענק גוגל לעמותות

 

אם הגעתם לכאן זה סימן טוב, אתם מבינים שכדי להשיג את המטרות של העמותה שלכם אתם חייבים לפרסם את העמותה באינטרנט. הבעיה היא שרוב העמותות שיש בישראל ובעולם בכלל לא בדיוק “סובלות” מעודף תקציבים. בדיוק בגלל הקושי בהשגת תקציבי פרסום ובגלל שרוב המטרות מנסות לקדם מטרות ראויות וערכיות חברת גוגל מציגה תכנית מענקים לעמותות שנקראת גם Google Grants.

מה זה מענק גוגל לעמותות (Google Grants)?

תכנית המענקים של Google לעמותות עובדת ממש כמו הפרסום בגוגל אדס. תכנית Google Grants חייבת להיות חלק בלתי נפרד מתכנית השיווק הדיגיטלי של העמותה שלכם. היא מאפשרת לכם להקים קמפיין ממומן ולהציג בפני הגולשים מודעות המקדמות את העמותה ומעודדות לתרום לה או להתנדב בה. ההבדל בין פרסום רגיל בגוגל אדס לתכנית המענקים של גוגל, הוא שניתן לפרסם מודעות ללא מטרות רווח בשווי של 10 אלף דולר בחודש.

המודעות יופיעו בתוצאות החיפוש בהתאם למילות המפתח שהגדרתם, ומתחת למודעות של עסקים המפרסמים מודעות בתשלום. המודעות מכילות טקסט בלבד, כך שלא ניתן לשלב בהן תמונות או סרטונים.

צילום מסך של מודעה בגוגל
צילום מסך של מודעה בגוגל שנועדה לקדם עמותה שמנסה להשיג תרומה לילדה

כדי להיות זכאים להירשם לתכנית המענקים, עליכם לעמוד בתנאים האלו של גוגל לעמותות:

 

  • אם יש לכם עמותה הפועלת בישראל, על העמותה להיות רשומה בקרן רש”י – קרן הפועלת לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך ורווחה והנציגה האזורית של TechSoup Global (ארגון ללא מטרות רווח).

 

  • על הארגון להיות רשום כארגון צדקה. הארגון TechSoup Global בודק את כל הארגונים שנרשמים לתכנית העמותות ומוודא שאכן מדובר בעמותות.

 

חשוב לדעת שלא ניתן להצטרף לתכנית המענקים של Google עמותות אם הארגון הוא אוניברסיטה, מוסד אקדמי, בית ספר, ארגון שירותי בריאות, בית חולים, ארגון ממשלתי או ישות ממשלתית. יחד עם זאת עמותות פילנטרופיות שעובדות ביחד עם גופים מסוג זה יוכלו להיות זכאיות למענקים.

היתרון הגדול בהשתתפות בתכנית Google Grants (חוץ מהמענק כמובן) הוא שבניגוד לאפיקי פרסום מסורתיים כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות, באמצעות השימוש בגוגל אדס תוכלו לשלוט באופן טוטאלי בביצועי הקמפיין. תוכלו לדעת בכל רגע נתון איזה קהל נכנס לאתר, דרך איזה ביטויים, האם הקהל ביצע את הפעולות שלשמן הקמנו את הקמפיין וכד’. בקיצור, תוכלו להבין מה קורה ולשלוט שליטה אבסולוטית בביצועי הקמפיין.

 

מהי תכנית יוטיוב לעמותות?

יוטיוב שכידוע מתפקדת כחברת בת של גוגל משנת 2006 מפעילה תכנית מענקים לעמותות בסגנון דומה מאוד.

תכנית YouTube לעמותות היא תכנית שמטרתה לחבר בין העמותה לבין המתנדבים, התורמים והתומכים בעמותה. באמצעות יוטיוב ניתן לפרסם סרטוני וידאו המקדמים את העמותה ומציגים את הפעילות שלה. כדי להתקבל לתכנית YouTube לעמותות יש לעמוד בתנאי הזכאות של Google עמותות כפי שציינו למעלה.

התוכנית של יוטיוב לעמותות כוללת ״כרטיסי קישור לכל מקום״ המפנה את הצופים לדפי הנחיתה של קמפיין גיוס תרומות. בנוסף לכך, עמותות שיש להן יותר מאלף מנויים מקבלות גישה לעריכה או צילום סרטונים ב-YouTube Spaces. במקרה של תקלה או בעיה, צוות התמיכה של יוטיוב לעמותות יסייע לכם.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.