מושגי מפתח באנגלית עסקית בתוכנית השיווקית של הארגון – חלק 2 (מתוך 2)

זמן קריאה: 4 דקות

מדוע ללמוד אנגלית עסקית?

לימוד אנגלית עסקית הוא תהליך קריטי לכל ארגון שהופך גלובאלי. למעשה, כשחברה הופכת לבינלאומית – לא מחליפים עובדים, אלא הופכים אותם לגלובליים! ואיך עושים זאת? על ידי לימוד ואימון של המנהלים והעובדים באנגלית עסקית בזירה הגלובאלית עם מאמני שפה מקצועיים ומנוסים, שכמו מאמני כושר, עובדים בצמוד עם כל לומד על המיומנויות הבאות:

  • לימוד ותרגול של מושגי מפתח באנגלית לתחומי העיסוק של החברה
  • העשרת אוצר מילים כללי, מקצועי ועסקי
  • חיזוק השטף והביטחון בדיבור ובכתיבה
  • ליטוש מיומנויות עסקיות כגון ניהול ישיבות, העברת מצגות, כתיבת מיילים וניהול משא ומתן בינלאומי
  • אימון תוך כדי תרגול רב של סיטואציות אותנטיות של עבודה

כך יוכלו אנשי מפתח וצוותים בארגון להיות מוכנים ואפקטיביים להיפגש עם עמיתים מחו”ל, לגייס לקוחות, משקיעים וספקים, ובאופן כללי, להתנהל באנגלית עסקית בצורה רהוטה וכזו שמשאירה רושם חיובי להמשך עבודה משותפת עם בעלי עניין ברחבי העולם.

מושגי מפתח באנגלית בתוכנית השיווקית של הארגון

בהמשך למאמר (חלק 1) בנושא כתיבת תוכנית שיווקית, ריכזנו עבורכם את כל המושגים המקצועיים שהופיעו בו אל תוך טבלה נוחה לשימוש, הכוללת את המושג בעברית, הפירוש שלו באנגלית וכן דוגמא ע”מ שתוכלו להבין כיצד להשתמש בכל מילה או ביטוי באנגלית בתוך קונטקסט של משפט.

טבלת מושגי מפתח בתוכנית השיווק

מס’ המושג העסקי בעברית פירוש באנגלית דוגמא לשימוש בביטוי
1 תוכנית שיווקית marketing plan We have followed our marketing plan closely, which is a major reason for our financial success this year.
2 אנגלית עסקית business English / English for business purposes A high level of business English is an essential element for our organization’s successful global market penetration.
3 קהל יעד target market Our target market includes global senior executives and mid-level managers.
4 תקציר מנהלים executive summary After reading the executive summary, the company’s CEO had many questions for the marketing team.
5 ניתוח רקע background analysis Before expanding abroad, it is important to conduct a background analysis on our target consumers.
6 הצהרות חזון ושליחות vision and mission statements The company’s marketing strategy is well-aligned with its vision and mission statements.
7 ניתוח SWOT Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats In our first session we will learn how to conduct a SWOT analysis.
8 חוזקות strengths His strong character provides him with rare strengths.
9 חולשות weaknesses However, like any other person, he also has some weaknesses, which he is working on improving.
10 הזדמנויות opportunities Covid19 actually opened up many global opportunities for the local high-tech sector.
11 איומים threats Covid19 posed a global threat but thanks to newly-developed vaccination, humanity has overcome it, at least for now.
12 מטרות שיווקיות marketing objectives One of our main marketing objectives is to increase sales by 15% this year.
13 נותוריקון acronym The word TIP is actually an acronym which stands for To Insure Promptness.
14 מודל SMART Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Timely Remember that each of the company’s goals must be SMART.
15 ספציפי specific She gave specific and clear instructions to her employees.
16 ניתן למדידה measurable Have you considered whether or not your aim is measurable?
17 שניתן להשיג אותו achievable I believe that winning the World Cup is an achievable goal (literally) for our national football team.
18 מציאותי realistic She wasn’t sure if her husband’s plans were realistic under such challenging circumstances.
19 שעומד בזמנים timely We must execute our marketing plan in a timely manner.
20 אסטרטגיית השיווק marketing strategy Our marketing strategy is quite ambitious; therefore, we will have to work especially hard and be very focused in order to achieve it.
21 תמהיל שיווקי marketing mix The company’s marketing VP approved the team’s marketing mix.
22 שמונת ה- Ps 8Ps The 8Ps marketing mix is made of eight parameters, all starting with the letter P.
23 מוצר product Their product selection is quite wide.
24 שירות service The service at our hotel was impeccable.
25 תימחור pricing The pricing of our service is rather fair and affordable.
26 מיצוב positioning The positioning of haute couture is always as exclusive and expensive as it gets.
27 קידום promotion Despite their many promotion efforts, their product did not catch on well.
28 תקשורת שיווקית Marketing communication = MARCOM As the MARCOM manager, she is responsible for the company’s website and social media presence.
29 אנשים people Businesses are comprised of people and it is those people we need to invest in the most.
30 תהליך process It is a long and complicated process but it is worth it.
31 ביצוע/ים performance It was her performance as marketing manager that won her the company’s employee-of-the-year award.
32 תוצאות results This period’s results were a bit disappointing but we hope to improve them next quarter.
33 החזר על השקעה, תשואה Return On Investment = ROI The management decision to invest in medical devices has yielded an excellent ROI for the organization.
34 מקום place It’s not his place to take this kind of decision.
35 תוכנית פעולה action plan They plan to present their action plan to the board of directors next month.
36 הקצאת תקציב budget allocation The board of directors is expected to approve the marketing budget allocation for the upcoming year.
37 יעדים שיווקיים marketing aims The marketing aims of the company seem quite obtainable.
38 השלכות על הארגון implications on the organization The global epidemic has had substancial implications on the organization for the last two years.
39 תוכנית הערכה ומעקב Evaluation and monitoring plan One of the most important parts of every marketing strategy is the evaluation and monitoring plan because it ensures that the organization is always aligned with its initial objectives.
40 נספח appendix It is better to include this information in one of the report’s appendices.
41 מסמכים תומכים supporting documents Make sure to present all of the supporting documents to the committee.

 

הכותבת, יפעת מן, היא הבעלים והמנכ”לית של חברת TriEnglish המתמחה בהוראת אנגלית עסקית לארגונים ואנשי עסקים גלובאלים.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.