מיתוג לעסק

מיתוג מקורי לעסק

אחד האתגרים הגדולים ביותר בהקמת עסק הוא היכולת לגרום לאנשים לשים לב שהעסק שלך קיים. יכול מאוד להיות שהמוצרים או השירותים שהעסק שלך מציע הם הכי טובים בעולם אבל… אף אחד לא יקנה אותם, ואם במקרה מישהו כן יקנה אותם יש סיכוי גבוה שהם ישכחו מהעסק שלכם ולעולם לא יחזרו.

 

אז איך בכל זאת אפשר למצוא פתרון לבעיה זאת? בניית מותג פרטי וייחודי. בניגוד לקידום מוצר ספציפי, מיתוג מתמקד במשהו רחב יותר ובלתי מוחשי שאמור להמחיש את מה שיש לעסק להציע. המיתוג משתלב עם המוניטין העסקי והינו שימושי בבניית מערכות יחסים וחיבורים עם הלקוחות של העסק.

הזהות המותגית היא הרבה ממה שמאפשר לעסקים גדולים להשיג את הכוח שהם מחזיקים בו.

אז איך תוכלו גם אתם למתג את העסק שלכם?

העברת מסר ייחודי של העסק- מיתוג מתחיל בחשיבה על המשימה/מטרה של העסק ועל הערכים שהעסק רוצה שיהיו מזוהים איתו. איזה מילים, צורות, צבעים ופונטים תרצו שיהיו מזוהים עם ערכי ומטרות העסק?. מיתוג עוסק בתקשורת מול הלקוחות ולכן עלינו כמשווקים ובעלי עסקים למצוא דרכים להיות מחויבים ועקביים לערכי העסק כדי שבכל דרכי התקשורת מול הלקוח יהיה קו אחיד אשר משדר את אותם מסרים ורעיונות שמזוהים עם העסק. במצב אידיאלי, ברגע שלקוח בא במגע עם מוצר או שירות של העסק הוא יוכל לזהות במידי (אפילו לפני שראה את שם החברה) שמדובר בעסק שספציפי שלכם.

הלוגו והצבעים של העסק

האלמנטים הפשוטים ובסיסיים ביותר של מיתוג העסק הם צבעי הלוגו וחתימת העסק. ההמלצה היא לשמור על מאפיינים פשוטים ונוחים לשכפול (עיינו ערך נייקי), הסיבה לכך היא שנרצה להשתמש בלוגו במגוון רחב של מקומות וגדלים שונים- אתר, כרטיסי ביקור, רשתות חברתיות, הצעות מחיר וכד'. לפני שבוחרים צבעים שייצגו את העסק בפלטפורמות השונות חשוב לזכור כי לצבעים שונים יש משמעויות שונות. לכן כדאי ללמוד את הנושא ולעשות מחקר מקדים בכדי לוודא שהצבעים שבחרנו אכן עומדים בקנה אחד עם המסרים שנרצה להעביר ללקוחות.

חשיפה למותג של העסק

ברגע שהתקבלה הסכמה בנוגע לצבעים שאיתם מזוהה העסק, מומלץ להשתמש בהם בכל האמצעים השונים העומדים לרשותנו- ברשתות החברתיות, במעטפות מכתבים, קבלות, הצעות מחיר, חולצות, כובעים, אתר אינטרנט.

מומלץ לשקול השקעה במתנות קטנות- עטים, מחזיקי מפתחות, תחתיות לקפה וכדומה. מתנות מסוג זה עוזרות למותג שלך להיצרב בזיכרון וניתן לתת אותם לשותפים עסקיים, לקוחות גדולים וכל מי שנשאף ליצור איתו מערכת יחסים ארוכת טווח ומשמעותית. 

מיתוג לעסק- מה באמת חשוב?

רוב האנשים חושבים באופן אינטואיטיבי על שיווק כאמצעי לקידום מוצרים או שירותים ספציפיים. בפועל, לעיתים קרובות נרצה לשווק את המותג של החברה עצמה ולא מוצר או שירות ספציפי שהיא משווקת. אם ניקח לדוגמא את תעשיית הרכב, לעיתים קרובות בפרסומות של תעשייה זאת הפוקוס יהיה לא על פרטי הרכב אלא איכויותיו וייחודו של היצרן עצמו. אחד המשפטים המוכרים של מובילי תעשיית הפרסום בארה"ב הינו-"הלקוחות פחות מתעניינים במה שהם קונים ויותר מתעניינים בתחושה שהקנייה גורמת להם להרגיש על עצמם."

מיתוג לעסק- השורה התחתונה

לסיכום, מיתוג הוא מה שעושה את ההבדל בין חברות שמקרטעות בין מכירה למכירה ובין מוצר למוצר לעומת חברות שיודעות למגנט אליהן לקוחות שממשיכים ללכת איתם מהצלחה להצלחה. בכדי ליצור מותג מצליח לא צריך להיות תאגיד ענק ואף פעם לא יהיה מוקדם מדי או מאוחר מדי להתחיל בתהליך מיתוג שיוביל לבידול החברה.

לקריאת מאמרים נוספים בנושא מיתוג לעסק

מיתוג עסקי וזהות מותגית חדשים לעסק

מיתוג וזהות מותגית חדשים לעסק

עסקים מנסים להבדיל את עצמם מהמתחרים שלהם באמצעות פיתוח מיתוג עסקי של העסק ופיתוח אסטרטגיות לבניית הזהות המותגית של העסק. למרות שבאינטואיציה הראשונית שני התחומים

קרא עוד »
סגירת תפריט