בניית אסטרטגיה שיווקית

לפני שנתחיל לקדם את שיווק העסק כדאי לדעת מול מי אנחנו עומדים...

אסטרטגיה שיווקית
תקשורת משמעותית מול הלקוחות שלנו תהיה כמעט בלתי אפשרית אם לא ניקח את הזמן לעצור ולתכנן מי בדיוק קהל המטרה של העסק שלנו. חשוב שנבין מה הכי חשוב להם, מה סוג הקשר שלהם עם המותג שלנו ומה מצב השוק הנוכחי.    הפוקוס שלנו במחקר שיווקי יהיה על איסוף מידע ונתונים שיסייעו לנו להבין הבנה עמוקה של סוג הלקוחות שלנו, טרנדים הקיימים כרגע ויכולים לסייע לנו בשיווק, ערוצי התקשורת והפלטפורמות שנרצה להשתמש כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאלים של העסק.

ערוצי תקשורת מובילים לשיווק העסק​

ערוצי התקשורת השיווקית הם הסוגים השונים של תקשורת שבאמצעותם נוכל להתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בכדי לקדם את העסק שלנו. מספר דוגמאות מרכזיות לסוגים של ערוצי תקשורת שיווקית:

ערוצי תקשורת מובילים לשיווק העסק

ערוצי התקשורת השיווקית הם הסוגים השונים של תקשורת שבאמצעותם נוכל להתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בכדי לקדם את העסק שלנו.

מספר דוגמאות מרכזיות לסוגים של ערוצי תקשורת שיווקית:

פגישות

תחת קטגוריה זאת נוכל גם לכלול שיחות וידאו ושיחות ועידה שמתקיימות בסקייפ או בטלפון. אפיק זה הינו יעיל במיוחד בכדי להשיג את אמון הלקוחות וליצור היכרות ראשונית.

אירועים

דיבור בפומבי על תחום העסק שנרצה לקדם יוכל לסייע לנו למתג את העסק כייחודי ובולט לעומת עסקים מקבילים בקטגוריה. אירועי נטוורקינג יוכלו לסייע לנו ליצור קשרים אסטרטגיים עם אנשים שיוכלו לעזור לנו לקדם את העסק שלנו.

פרסומים כתובים בתחום המומחיות שלנו

בתחום זה נשאף כתוב על נושאים שיקדמו את העסק שלנו באפיקים שיוכלו לקדם את העסק שלנו באמצעות תפוצה רחבה ככל האפשר. למשל- ספרים, מחקרים, בלוג אינטרנטי, עיתונים, מגזינים.

מסרים ישירים      

מסרים בעלי אופי אישי שנרצה לייעד לאנשים או קבוצות ספציפיות. הדוגמא המובהקת ביות ר היא כמובן פנייה אישית למייל.

רשתות חברתיות

באמצעות שימוש ברשתות החברתיות נוכל להוביל לכך שהתכנים שאנו עושים בהם שימוש ישותפו באמצעות הגולשים שייחשפו אליהם וכך התכנים שלנו יזכו לחשיפה מקסימלית.

וידאו

נוכל להפיץ סרטוני וידאו שצילמנו או סרטוני אנימציה שהופקו באמצעות תוכנות ייעודיות וכך נגיע בצורה אטרקטיבית וייחודית יותר לקהל היעד שאליו אנו פונים.

פלטפורמות שיווקיות מובילות לשיווק עסק בדיגיטל

כשמדברים עם בעל העסק הממוצע בישראל על האפשרויות הקיימות לשיווק העסק ברשתות החברתיות ברוב המקרים השיחה תלך מהר מאוד לשיווק בפייסבוק, האמת היא שפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר אבל היא ממש לא היחידה ולצד יתרונותיה הרבים והידועים ניתן לומר כי כיום ידוע שלעסקים מסויימים היא כלל אינה מתאימה.

להלן מוצגת רשימה חלקית של הרשתות החברתיות המובילות שנרצה לשווק בהן את העסק שלנו:

Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם והמספרים מדברים בעד עצמם, בפייסבוק גולשים מדי חודש 2.1 מיליארד משתמשים ממגוון מדינות שונות ברחבי העולם. עובדה זאת מאפשרות לנו להגיע באמצעות שיווק נכון למספר עצום של לקוחות פוטנציאליים שייחשפו לתכנים שנרצה לקדם.

YouTube
במקום השני בגודל אחרי פייסבוק עם מיליארד וחצי גולשים בחודש. היתרונות של השימוש ביוטיוב הם בכך שמדובר בכלי ייחודי השונה משאר הרשתות החברתיות בכך שהדרך היחידה להעלות תכנים אצלו היא באמצעות סרטונים. השיווק ביוטיוב לוקח זמן והשקעה רבה יותר אך הוא עוזר לעסק לזכות באמונו של הלקוח ובנוסף הצפייה בסרטונים גורמת למעורבות גדולה יותר של מי שנחשפים אליהם.

Instagram
זוהי הרשת החברתית השלישית בגודלה בעולם, ברשת זאת מבקרים 800 מליון גולשים מדי חודש. אינסטגרם כדאית לעסקים שרוצים לשווק את עצמם באמצעות תמונות ייחודיות שיבליטו את המוצר או השירותים שהעסק מספק. אינסטגרם מאפשר לנו לספר את הסיפור של העסק שלנו בצורה ויזואלית שתסייע לעסק לחבר אליו את קהל היעד שאנו רוצים לחבר לעסק.

Twitter
טוויטר הינה הרשת החברתית הרביעית בגודלה בעולם, ברשת זאת מבקרים 330 מליון גולשים מדי חודש. בטוויטר מותר להעלות ציוצים (מסרים) של עד 280 מילים בכל פעם ומותר להעלות סרטונים של עד 140 שניות. טוויטר הוא כלי מושלם להעברת מסרים מהירים- הודעה על מוצר חדש, הודעה על שינוי ייחודי בעסק והסיבה החשובה מכולן היא שטוויטר הוא כלי מצויין לתקשורת באמצעות מסרים קצרים (צ'אט) מול לקוחות, בצורה זאת החיבור שנוצר מול הלקוחות הוא אמיתי ומשדר תקשורת אמינה ובובה העיניים.

 

חוץ מארבעת הכלים המובילים ישנן רשתות חברתיות רבות אשר ידועות לעוסקים בתחום אך פחות מוכרות לאנשים שאינם מתעסקים בשיווק דיגיטלי באופן שוטף. אחת הרשתות החברתיות שתפסו תאוצה בשנים האחרונות הינה Linkedin.

Linkedin
רשת זאת ממוקמת במקום ה-12 בדירוג הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם. בלינקדין משתמשים מדי חודש 106 מליון. לינקדאין הינה פלטפורמה שבה אנשים ועסקים פותחים פרופיל לצרכים מקצועיים בלבד. לינקדאין היא הרשת המושלמת ליצירת קשרים עם עסקים ומנהלי עסקים שתרצו לעבוד מולם.

בסיום תהליך החשיבה הראשוני נוכל ליצור אסטרטגית שיווק שתתאים לעסק ותוכל לסייע להשיג את מטרות השיווק באמצעות שימוש בערוצי השיווק והטכניקות הרלוונטיות ביותר בכדי לייצר יתרון תחרותי לעסק שלכם.

סגירת תפריט