שיווק דיגיטלי למתחילים- הצעד הרביעי – מה לפרסם ואיך להתחיל?

שיווק דיגיטלי למתחילים- הצעד הרביעי - מה לפרסם ואיך להתחיל?

אחת השאלות שאנשים שלא מכירים את עולם השיווק הדיגיטלי שואלים את עצמם כשהם מתחילים להיחשף למגוון האדיר של הכלים שניתן לשווק באמצעותם אונליין היא-

מה הם סיכויי ההצלחה שלי בכלים השונים הקיימים לרשותי?

התשובה לכך היא שסיכויי ההצלחה של קמפיין שיווק אונליין מושפעים בצורה משמעותית ביותר מסוג המוצר או השירות שתרצו לשווק. יש שאומרים שהדבר הכי חשוב כדי שקמפיין שיווק יצליח הוא שהקמפיין יהיה סביב מוצר או שירות אטרקטיבי ביותר שמדבר בעד עצמו. מכך ניתן להסיק כי גם מחלקת השיווק הכי מקצועית בעולם לא תצליח למכור מוצר/שירות גרוע.

חוץ ממוצר ו/או שירות מעולה הדבר הבסיסי ביותר שעסק צריך מבחינת השיווק אונליין הוא אתר אינטרנט. אתר האינטרנט שתיבנו הוא ברוב המקרים מרכז הנוכחות שלכם ברשת האינטרנט. באתר האינטרנט של החברה יתבצעו העברות כספים עבור המוצרים של העסק, האתר יהיה המקום הראשון שהלקוחות שלכם יגיעו כדי למצוא עוד אינפורמציה לגבי המותג, המוצרים או השירותים שלכם.

אם יש לכם זמן, אנרגיה ורצון ללמוד תוכלו להקים אתר אינטרנט עסקי לבד. למרות זאת, ברוב המקרים, בעלי עסקים  מחליטים להתמקד במה שהם טובים בו ולהעביר את מלאכת בניית האתר לחברות שמתמחות בכך. אנחנו בונים אתרי אינטרנט מכל הסוגים באמצעות הפלטפורמות Wix ו-WordPress.

ועכשיו מגיעים לשאלה האמיתית…

מאיפה מתחילים?

נהוג לומר כי בשיווק דיגיטלי יש רק דבר אחד בטוח והוא ששום דבר לא בטוח ☺. הכול זמני ומתחלף בקצב מסחרר והאינטואיציות הבסיסיות שלנו כמשווקים וכבעלי עסקים לא תמיד יובילו אותנו למקומות שציפינו ולכן כדאי לנו לנסות כיוונים יצירתיים וייחודיים גם אם לא תמיד אנחנו בטוחים שהם יובילו אותנו למקומות הנכונים.

השינויים בעולם השיווק הדיגיטלי הם מהירים ותוקפים אותנו כמשווקים ובעלי עסקים מכל כיוון אפשרי- אלגוריתמים במנועי חיפוש משתנים, המתחרים שלנו גם לומדים לשווק את עצמם בשיווק הדיגיטלי ואנחנו כבר לא לבד בזירת השיווק האינטרנטי, נוצרים שינויים בביקושים עקב שינויים ופיתוחים טכנולוגיים.

 

אם ברצונכם לשמור על שפיות בתעשייה שמשתנה מיום ליום כדאי שתתרגלו לעובדה שהשינויים האלה עתידים להימשך ותיאלצו להסתגל אליהם בכל פעם מחדש.

ועכשיו לתכלס- העצה הכי טובה שאפשר לתת לכל מי שרוצה להיכנס לתחום היא:

פשוט תתחילו לשווק באינטרנט איפה שאתם יכולים ותעשו שינויים תוך כדי תנועה.

אם אתם מרגישים שיש לכם הרבה רעיונות עסקיים עם פוטנציאל אבל אתם לא יודעים איך לשווק אותם? כדאי לכם לקרוא את מילון המושגים הבסיסיים בשיווק דיגיטלי שהכנו שיעזור לכם להבין את המושגים החשובים בתחום זה.

אם אתם כבר מרגישים בנוח עם שיווק אורגני ברשתות חברתיות ורוצים לעלות מדרגה לשיווק ממומן ברשתות חברתיות? נסו להיעזר במדריך שהכנו על עקרונות בשיווק ממומן ברשתות חברתיות.

אם יש לכם רעיונות לכתיבת תכנים מועילים שעשויים לעניין את הלקוחות שלכם ותרצו לשתף אותם באמצעות פנייה ישירה? הפתרון עשוי להיות בניית רשימת מיילים לצורך קמפיין שיווק באימיילים.

אם תרצו לשפר את דירוג האתר שלכם באמצעות קידום ביטויים ומילות מפתח רלוונטיים בגוגל? הפתרון יכול להיות קידום אורגני לאתר באמצעות כתיבת בלוג.

בין אם אתם בעצמכם עושים את השיווק הדיגיטלי ובין אם אתם מוציאים את המשימה לחברה חיצונית כמונו, תנסו לעצור מדי פעם את העבודה היומיומית כדי לשאול את עצמכם מה יכול לעזור לעסק שלי? מה אנחנו לא יודעים וכדאי לנו להיסגר עליו?. ההמלצה שלנו היא שברגע שיש לכם תשובות לשאלות מהסוג הזה כדאי יהיה "להקפיא" דברים אחרים בכדי ללמוד נושא חדש לעומק. עם הזמן תיראו כי בשיטת עבודה מסוג זה אתם מרחיבים מאוד לטווח הארוך את ארגז הכלים שלכם.

אם תשלימו עם העובדה שללמוד את רזי השיווק הדיגיטלי לא תוכלו בן לילה וגם לא בחודש, תוכלו להתקדם שלב אחרי שלב תוך התמקדות בשלבים הראשונים בפעולות הבסיסיות ובהמשך בפעולות שדורשות מומחיות גבוהה יותר.

אין דרך אחת ויחידה שניתן להגיד עליה שהיא הדרך הנכונה בכדי ללמוד את עולם השיווק הדיגיטלי. תוכלו ללמוד זאת דרך בלוגים, סרטונים ביוטיוב, אתרי החברות שדרכן תרצו לפרסם, קורסים בתשלום ועוד. מה שבטוח הוא שיש תכונות חיוניות להצלחה שבלעדיהן יהיה לכם קשה מאוד להצליח בתחום זה.

עליכם להיות מסוגלים להסתגל לשינויים מהר, להיות תמיד מכוונים לניתוח תוצאות של הפעולות שביצעתם, מחויבים ללמידה מתמדת והרחבת הידע שלכם בעולם השיווק הדיגיטלי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

סגירת תפריט