שיווק דיגיטלי למתחילים- הצעד השלישי – שיווק ברשתות החברתיות

שיווק דיגיטלי למתחילים- הצעד השלישי - שיווק ברשתות החברתיות

שיווק ברשתות החברתיות היא שיטת השיווק החדשה ביותר ביחס לשתי השיטות שסקרנו במאמרים הקודמים (שיווק באימיילים, שיווק ברשתות החיפוש). שלושת שיטות אלה מתאימות למתחילים אשר רוצים להתחיל לשווק את עסקיהם באינטרנט. למרות העובדה כי שיווק ברשתות החברתיות היא השיטה החדשה ביותר, רבים סבורים כי מבחינת ההחזר על ההשקעה מדובר בשיטה המשתלמת ביותר עבור מי שלמדו לעשות זאת בצורה נכונה.

כיום יש ה מ ו ן פלטפורמות שונות שניתן לשווק בהן את העסק תחת הקטגוריה של שיווק ברשתות החברתיות. אבל, מכיוון שפוסט זה עוסק בשיווק דיגיטלי למתחילים אז נתמקד הפעם ברשת החברתית הגדולה בעולם- פייסבוק. בפייסבוק מבקרים מדי חודש למעלה משני מיליארד אנשים מעשרות מדינות שונות בעולם. כיום אין כמעט עסקים שאין להם נוכחות כלשהי בפייסבוק ולכן פלטפורמה זאת היא פלטפורמה אידיאלית להתחלת הדרך.

הפרסום בפייסבוק יכול להתבצע בשתי דרכים: פרסום אורגני ופרסום ממומן

בפרסום אורגני הכוונה היא פשוט לשווק את המותג, מוצר או שירות באופן ישיר וחינמי בעמוד הפייסבוק העסקי שפתחתם. הפרסום יכול להתבצע באמצעות מספר דרכים כשהשכיחות מביניהן הן כתיבת פוסט או העלאת סרטון אשר מיועד לעוקבים אחרי העמוד העסקי של החברה.

האפשרות השנייה לפרסום בפייסבוק היא פרסום ממומן. המטרה היא להגיע באמצעות תשלום לפייסבוק לקהל רחב יותר מאשר רק לקהל שעוקב אחרי העמוד העסקי שלי.

החלק הטוב ביותר בפרסום ממומן בפייסבוק הוא היכולת של המפרסמים לבצע פילוח מדויק להפליא ולקבוע מי בדיוק יוכל לראות את המודעות שלהם. הפילוח בפייסבוק מתבצע לפי כמה מהקריטריונים הבאים- תחומי עניין, התנהגות ומשתנים דמוגרפיים.

ניתן ליצור קהל יעד שונה לכל קמפיין ולהרכיבו לפי מאפיינים של "הלקוח האידיאלי" שנרצה שייחשף לתכנים ספציפיים של כל אחד מהקמפיינים. ניתן גם "לשכפל" קהלי יעד של קמפיינים ולבקש מפייסבוק ליצור עבורנו באופן אוטומטי קבוצה הדומה לקבוצה שכבר עשינו עבורה פילוח. או לחילופין ליצור קבוצת יעד חדשה אשר מאופיינת בדמיון ללקוחות הנוכחיים או לקוחות עבר של העסק שלנו.

כמו בכל תחום בשיווק גם לפרסום ברשתות אין נוסחת קסם שתעבוד לנו בכל מצב, האסטרטגיה השיווקית תשתנה מעסק לעסק.

אם כן, שיווק ברשתות החברתיות, שיווק בגוגל ושיווק באמצעות אימיילים כולם מהווים את שלושת אמצעי השיווק הזמינים והאידיאליים ביותר עבור עסקים בתחילת הדרך אשר מעוניינים להשיג דריסת רגל בתחום השיווק אונליין. בכל אחד משלושת הכלים הללו יש אפשרות להצליח להשיג תוצאות גם מבלי שנשקיע תקציבי עתק.

מכאן אנו מגיעים לשאלות המסכמות של סדרת מאמרים זאת –

מה עלינו לשווק באינטרנט וכיצד מתחילים?

על כך נענה בפוסט הרביעי והאחרון של סדרת מאמרים זאת.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

סגירת תפריט