אפיון אתר – השלב החשוב ביותר בכל בניית אתר אינטרנט

זמן קריאה: 4 דקות
תכנון אתר אינטרנט

לנו הישראלים יש בעיה, אנחנו רוצים הכול הכי מהר, הכי יפה, הכי טוב והכי זול ☺ מה הבעיה? שיש תהליכים בחיים שמי שקונה בזול משלם ביוקר ומי שעובד הכי מהר בסוף מסיים הכי לאט. אין מה לעשות, בניית אתרים (איכותיים) היא לא פעולה שמתרחשת במהירות הבזק והחלק הכי חשוב בהכנת האתר הוא דווקא החלק הראשוני של אפיון אתר ותכנון מבנה האתר. זיכרו, אתר אינטרנט הינו אחד החלקים החשובים ביותר לאורך כל התהליך של המשפך השיווקי שהלקוחות שלכם יעברו עד לסגירת העסקה. הלקוחות שלכם יכנסו לאתר כדי לקרוא תכנים מקצועיים, יכנסו לאתר כשילחצו על מודעות רימרקטינג, יכנסו לאתר כשיחפשו עוד מידע עליכם לפני סגירת עסקה, יכנסו לאתר כשיחשפו אליכם ברשתות החברתיות וכדומה.

חשיבות של אפיון אתר אינטרנט

מניסיון (לא כל עסק צריך אתר אינטרנט) אבל אם כבר החלטתם ללכת על זה ולבנות אתר, אין שום בעיה להרים אתר אינטרנט בסיסי ולהתחיל לשדרג אותו תוך כדי תנועה. הבעיה היא שכשאנחנו עובדים לא מסודר אנחנו נשאבים לתוך סחרור של שינויים ושדרוגים שיכלו להיחסך מאיתנו אם רק היינו מצליחים להתאפק ולתכנן בצורה יסודית את האתר ורק לאחר שאנחנו יודעים בדיון מה אנחנו רוצים מהאתר שלנו להתחיל לבנות אותו בפועל.

שלב האפיון של האתר הוא שלב קריטי ובו אנחנו מתכננים את התשתית האסטרטגית לאופן שבו נרצה להציג את התכנים באתר ולאופן הוויזואלי שבו האתר יהיה בנוי ומעוצב.

על כל העלויות שלא תמיד חושבים עליהם בבניית אתרים תוכלו לקרוא בקישור הזה.

בסרטון הבא תוכלו ללמוד על החשיבות של אפיון אתר האינטרנט:

 

לאיזה אתרי אינטרנט חשוב לבצע את שלב האפיון?  

האמת היא שלכל סוגי האתרים צריך להתבצע שלב מסוים של אפיון אתר. ההבדל בפועל יהיה ברמת הרזולוציה שאליה נרד בהתאם לגודל ולאופי האתר. ככל שהאתר שאנו בונים הינו גדול יותר ועמוס יותר בפרטים כך יהיה עלינו לבצע אפיון מעמיק ומפורט יותר.

שלב זה לפעמים עשוי להיות קצת מעצבן משום שברוב המקרים הם רוצים לבנות את האתר הכי מהר ובמינימום מעורבות. אך בפועל, כדי שהאתר יענה לדרישות התהליך צריך להיות מקצועי ובמעורבות מלאה של הלקוחות.

שלב א’ באפיון אתר – איזה דפים ראשיים נרצה שיהיו באתר שלנו?

ההמלצה שלנו בשלב זה היא לעשות סקר שוק אצל החברות המתחרות בקטגוריה של העסק שלכם ולנסות להבין איזה דפים מהאתרים שלהן יכולים להיות גם רלוונטיים עבורכם. לאחר שהצלחנו להבין מה קורה באתרים המתחרים בתעשייה שלנו נוכל לגבש תכנית שתאפשר לנו להפיק אתר מוצלח יותר שיהיה אטרקטיבי עבור הלקוחות שלנו.

בשלב הזה נוכל לגבש את שורת התפריט לאתר שלנו בצורה הבסיסית ביותר. למשל:

  1. דף הבית
  2. אודות
  3. שירותים
  4. בלוג/מאמרים
  5. צור קשר

הדוגמא הנ”ל מבטאת את התפריט הראשוני שיראו כל מי שיכנסו לאתר שלכם בדף הבית. עכשיו נותר לבצע תרשים מפורט יותר של דפי המשנה שיהיה תחת הדפים הנ”ל.

שלב ב’ באפיון אתר – איזה דפי משנה נרצה שיופיעו באתר אינטרנט שלנו?

חשוב לזכור שכמות דפי המשנה משתנה מפרויקט לפרויקט ויש אתרים שכלל לא ירחיבו את תפריט האתר מעבר לרשימה הקודמת.

אפיון אתר אינטרנט

 

בשלב זה אנחנו עדיין לא מתייחסים לעניין התצוגה הוויזואלית ורק מנסים לגבש את רשימת הכותרות/נושאים
שיופיעו אצלנו באתר.

 

שלב ג’ באפיון אתר – איך חלקי האתר השונים קשורים זה לזה?

אפיון אתר אינטרנט

אם תסיימו בשלב ב’ תוכלו להיות מרוצים מעצמכם כי יש חלק משמעותי מהעסקים שפשוט מתחילים לבנות את האתר אפילו בלי החלק הזה. ההמלצה שלנו היא לבצע גם את השלב השלישי שכולל רישום מפורט שיתאר איך הדפים באתר קשורים ומקושרים זה לזה.

הרישום של הפרטים הקטנים לפני המעבר לשלב הטכני יסייע לכם לבצע את ההטמעה והעיצוב בצורה מהירה ומקצועית יותר. נקודה חשובה נוספת היא ההיבט של העלות שתיחסך מכם (הלקוחות) בתכנון מקדים מפורט.

ככל שתוכלו להגדיר בצורה בהירה יותר את צרכי הפרויקט מבחינת עיצוב, תכנים ומבנה האתר כך אתם מקטינים את הסיכוי שייווצרו עלויות נוספות במהלך הפרויקט שלא חשבתם עליהן.

 

למשל-

  1. דף הבית

* נרצה להכניס סרטון וידאו שמציג את החברה.

 

  1. אודות

– חזון

– הצוות

– אבני דרך בהיסטורית החברה

* נרצה להציג את חברי הצוות באמצעות פורטרייט גרפי ולא באמצעות תמונה.

 

  1. שירותים

– ייעוץ

– הדרכה

– סדנאות

– הרצאות

* נרצה להכין צילומים עם הסברים מפורטים על הפרויקטים שביצענו.

 

  1. בלוג

– מאמרים

– סרטוני וידאו

– המלצות לכתבות מהתעשייה

– ראיונות עם מומחים חיצוניים אצלנו בבלוג

* נרצה להוסיף אלמנטים ויזואליים שיקלו על הקוראים להחליט אם לקרוא את המאמר כמו- זמן קריאה צפוי, כמה אנשים קראו את המאמר, מקום לתגובות וכד’.

 

  1. צור קשר

סיכום אפיון אתר

לסיכום, בשלב הזה אתם אמורים להיות מסוגלים להבין איך האתר אמור להיראות בבירור מבחינת תכנים מבנה ואלמנטים. כל מה שנשאר זה לסגור את מבנה העיצוב המועדף ולצאת לדרך. אם תצליחו להבין שהדרך “הארוכה” היא דווקא הדרך הקצרה אז תגלו שהשלב המקדים של ההכנה משתלם מאוד הן מבחינת קצב התהליך והן מבחינת עלויות הפרויקט.

מקווים שעזרנו לכם להבין את הצעדים הראשונים בבניית האתר החדש שלכם!

נ.ב, אם עשיתם את הטעות הנפוצה שהרבה עסקים עושים וסיימתם את תקציב השיווק על בניית האתר, תוכלו לקרוא את המאמר שהכנו בדיוק למצבים כאלה – איך לשווק אתר אינטרנט בחינם 🙂

דוגמאות לאתרי אינטרנט של חברות שעבדו איתנו:

צוות קרקע

KITOV AI

קלינפלץ הנדסה

ועוד רבים 🙂

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.