מה ההבדל בין שיווק אונליין לשיווק אופליין?

זמן קריאה: 3 דקות
שיווק אופליין

שיווק אופליין היה עד לא מזמן האמצעי המרכזי להשגת לקוחות חדשים ולמיתוג העסק. בשנים האחרונות שיווק אונליין נהיה חלק כל כך אינטגרלי משגרת חיינו עד ששכחנו לגמרי שיש עוד אפיקי פרסום לא רעים בכלל. כידוע, שיווק אונליין צובר תאוצה מטורפת בשנים האחרונות וכיום יש מפרסמים רבים שמגדילים תקציבים של שיווק אונליין על חשבון אפיקי פרסום מסורתי.

אחת התופעות שאנו שמים לב אליהן בפגישות ושיחות עם לקוחות שמתעניינים בתחום השיווק אונליין היא שהם רוצים לפרסם שם כי “המתחרים שלהם שם”, “הלקוחות שלהם שם” וכד’. אבל כמובן שאלה טיעונים שטחיים שלא באמת מדגישים את הנקודות המרכזיות שבגינן השיווק באינטרנט צבר תאוצה כל כך גדולה בשנים האחרונות. לכל בעלי העסקים שרוצים לפרסם רק כי “המתחרים שלהם שם” או כי “כולם מפרסמים באינטרנט” ניתן לומר גם שהמתחרים שלהם מפרסמים בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי חוצות ובפליירים.

במאמר זה נעמוד על ההבדלים בין שיווק אונליין לשיווק אופליין וננסה לנתח בכלליות עבור מי מתאימים האפיקים השונים.

שיווק אונליין לעומת שיווק אופליין

מה זה שיווק אופליין?

שיווק אופליין הינה שיטת השיווק ששלטה בעולם לפני עידן השיווק באינטרנט. הרעיון הוא להשתמש באמצעים כמו טלמרקטינג, אנשי מכירות, חלוקת פליירים, שלטי חוצות, טלוויזיה, רדיו ואפילו שיווק מפה לאוזן (אפיק זה קיים גם בתחום השיווק הדיגיטלי). היתרון בשיטת פרסום זאת הוא שניתן להעביר את המסרים שלנו לאנשים גם כשהם לא מחוברים למחשב או לסמארטפון. אנחנו יכולים לתפוס את הקהל שלנו בזמן שהוא נמצא בפקק תנועה, הולך ברחובות העיר או סתם צופה בטלוויזיה להנאתו. למרות ירידת התקציבים שמופנים לשיווק המסורתי אסור לנו לזלזל בחשיבותם של אפיקי הפרסום הללו. ל

משל, שלט פרסום של מסעדה עם מבצע ייחודי שיוצב במרכז עזריאלי יוכל ליצור עבורנו זרימה אדירה של אנשים שנמצאים בקניון ולא מחוברים לאינטרנט. במצב מסוג זה, יכול מאוד להיות שהשיווק המסורתי יעלה בתועלתו על אפיקי פרסום מתוחכמים בהרבה שנמצאים באינטרנט. דוגמא נוספת, שלט פרסום לתחנת דלק שנמצאת על כביש מהיר יסייע לנו לתפוס את תשומת הלב של כמות אדירה של רכבים שלא בטוח בכלל שהיינו מצליחים להשיג אילו היינו משתמשים רק בפרסום ב-Waze.

מה זה שיווק אונליין?

שיווק אונליין

שיווק אונליין הוא צורת הפרסום הצומחת ביותר שקיימת בשנים האחרונות. הכוונה היא לכל אותן צורות שונות שאנו נתקלים בהן בעת הגלישה באינטרנט מהמחשב או מהסמארטפון.

למשל, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל, פרסום באתרי תוכן, פרסום ביוטיוב, פרסום באימייל, פרסום באמצעות באנרים ועוד דרכים רבות שלא היו קיימות בעבר.

אז מה הגדולה של השיווק אונליין?

  • היכולת לבצע בקרה מתמדת על כל הפעולות שאנו מבצעים בקמפיין.
  • פרסונליזציה – היכולת לבצע פילוח מדויק ולקבוע למי בדיוק אנו רוצים שהפרסום יוצג.
  • היכולת לעצור את הקמפיין בכל רגע נתון.
  • היכולת לשנות את העיצוב והמסרים בכל רגע נתון.
  • היכולת לבצע רימרקטינג (שיווק מחדש) לאנשים שהתעניינו בעסק שלנו.

יש עוד המון יתרונות בשיווק אונליין אבל ללא ספק אלה כמה מהיתרונות הבולטים ביותר.

דוגמא למצב שבו שיווק אונליין הינו השיווק הקלאסי היא נותני שירות למיניהם שלא צריכים ליצור מותג עוצמתי עם שלטי חוצות ופרסומות בטלוויזיה אבל כן צריכים לתת מענה מהיר ללקוחות שמתעניינים בשירותים.

בקטגוריה זאת ניתן לכלול- מורים פרטיים, אינסטלטורים, מנעולנים, חשמלאים, עו”ד, רו”ח וכל שאר המקצועות שמעוניינים לקבל חשיפה ממוקדת בעלויות סבירות.

אז מה עדיף שיווק אופליין או שיווק אונליין?

כמובן, שהפתרון הטוב ביותר לעסקים שיש באמצעותם תקציבים סבירים הוא להיות נוכחים בשתי הפלטפורמות. למרבה הצער, לרוב העסקים אין תקציבים מספיק גבוהים כדי לבצע זאת. ההמלצה שלנו לעסקים קטנים היא להתחיל מפרסום ממוקד באינטרנט בעיקר בשל היכולת לשלוט בתקציבים ולבצע עדכונים ופילוחים בקמפיין כמה שרק רוצים.

לעסקים שנמצאים כבר בשלב יותר מתקדם ויכולים להשקיע תקציבים גדולים יותר בשיווק העסק אנו מציעים לבחון גם את האלטרנטיבות הקיימות באפיקי השיווק המסורתי.

אם החלטתם ללכת לכיוון של פרסום אונליין אבל עדיין לא ברור לכם מה האפשרויות ועם מי כדאי לעבוד ,בקישור הבא תוכלו ללמוד על איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי?

 

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.