קידום ביוטיוב האם שווה את ההשקעה?

זמן קריאה: 5 דקות
קידום ביוטיוב

כל בעל עסק מכיר בחשיבות שיווק וקידום העסק שלו, באמצעות הפלטפורמות העומדות לרשותו לצורך זה באינטרנט. בעוד שבעלי העסקים בוחרים להתמקד בעיקר בהקמת אתר וקידום האתר שלהם בגוגל וקידום העסק שלהם ברשתות החברתיות, הרי שהם מפספסים הזדמנות לשווק ולפרסם את העסק שלהם בפלטפורמה אפקטיבית לא פחות מהפלטפורמות הנ”ל, הלא היא: יוטיוב. קידום ביוטיוב הינו קריטי להצלחת העסק משום שיוטיוב מהווה כיום את מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם ולכן, משתלם מאוד לקדם את העסק גם בפלטפורמה זו. פוטנציאל החשיפה הטמון בקידום ביוטיוב ופרסום העסק באמצעות הכלים השונים, הינו משמעותי מאוד.

 

מהו קידום ביוטיוב?

קידום ביוטיוב הוא קידום המתבצע באמצעות פעולות שונות שמטרתן היא לגרום לסרטונים אשר העסק מעלה ביוטיוב, לקבל צפיות רבות. מדובר על קידום המתבצע באופן אורגני, מבלי שמשתמשים בכלי הפרסום של יוטיוב. בתהליך פרסום ביוטיוב, המטרה של קידום ביוטיוב היא לאפשר לגוגל להציע את סרטוני העסק שלכם באמצעות חיפוש רלוונטי של גולש וכך הסרטונים יקבלו חשיפה רחבה ולכן יש לדאוג שתהליך הקידום יתבצע בצורה מוצלחת.

שלבים חשובים התהליך הקידום:

  • ראשית, יש להגדיר קהל יעד. שלב הגדרת קהל היעד חייב להתבצע בצורה מדויקת מאוד, על מנת שתהליך יצירת הסרטונים וקידומם יהיה תהליך פשוט יותר עבורכם.
  • שנית, יצירת סרטונים מתאימים. מעבר להגדרת קהל היעד, על מנת שקידום ביוטיוב יהיה קידום מוצלח, עליכם לחשוב מראש איזה סוג סרטונים קהל היעד שלכם מצפה לראות ביוטיוב וליצור אותם בהתאם.
  • שלישית, לא להתפשר על איכות הסרטונים. מבחינה טכנית, יש צורך ליצור את הסרט ברמה גבוהה, אשר יעניק לקהל היעד שלכם חווית צפייה.
  • קידום אפקטיבי של הסרטון שיצרתם. בכדי להגדיל את קהל הצופים של הסרטונים אותם אתם יוצרים לעסק שלכם ביוטיוב יש צורך לקדם אותם בצורה הנכונה.

 

איך לקדם סרטון ביוטיוב תוך זמן קצר?

על מנת לקדם סרטון ביוטיוב ובגוגל תוך זמן קצר, חשוב מאוד לבצע אופטימיזציה נכונה להגדרות הסרטון, על מנת שהם יתאימו למנוע החיפוש גוגל. בשלב הראשון יש צורך לבצע מחקר ביטויים ומילות מפתח לחיפוש סרטונים מיוטיוב בגוגל. יש לזהות את ביטויי החיפוש אשר כאשר מתבצע חיפוש באמצעותם על ידי גולש, גוגל יציע לו לרוב סרטונים מיוטיוב.

לדוגמא: על שאלות: “איך” של גולש, גוגל לרוב יציע סרטונים מיוטיוב העוסקים בתשובה לשאלת האיך של הגולש.

דוגמא לתוצאות חיפוש בגוגל עבור הביטוי “איך להכין פנקייק?”:

איך להכין פנקייק
תוצאות חיפוש של “איך להכין פנקייק?”

 

כמו כן, גם על חיפוש מדריך כלשהו מצד גולש, גוגל יציע סרטוני הדרכות מיוטיוב.

למשל, דוגמא לתוצאות חיפוש בגוגל עבור הביטוי “מדריך להכנת תכשיטים”:

מדריך להכנת תכשיטים
תוצאות חיפוש בגוגל עבור מדריך להכנת תכשיטים

 

כנ”ל לגבי שמות מותג או עסק אשר יש להם סרטוני תדמית לרוב גוגל יציע תוצאות סרטונים.

למשל, דוגמא של חברת “קידום” שמספקת קורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית- לתוצאות חיפוש בגוגל עבור הביטוי “קידום פסיכומטרי”:

קידום פסיכומטרי
קידום פסיכומטרי תוצאות חיפוש של יוטיוב בתוך גוגל

 

כנ”ל לגבי חיפושים ממוקדים של גולשים לסרטוני וידיאו, קליפים וכד’.

למשל, דוגמא לתוצאות חיפוש בגוגל עבור הביטוי “סרטוני וידאו מגניבים”:

קידום ביוטיוב סרטוני וידאו מגניבים
קידום ביוטיוב לסרטוני וידאו מגניבים

 

מלבד ביצוע מחקר ביטויי חיפוש, יש צורך להעלות את הסרטון ליוטיוב בצורה נכונה על ידי בחירת שם קובץ לסרטון, כותרת לסרטון אשר מורכבת מביטויי חקר מילות המפתח שביצעתם, תיאור הסרטון המפרט על מה הוא מדבר ומכיל בו גם את ביטויי המפתח, תגיות הסרטון אשר יבחרו באופן מדויק ועוד. כמו כן, יש ליצור את הסרטון באיכות גבוהה מאוד מבחינה טכנית. סרטונים בהם הסאונד או איכות הצילום אינם איכותיים צפויים לחוות קשיים בתהליך הקידום עקב שיעורי נטישה גבוהים של המבקרים בהם.

 

3 גורמים קריטיים שמשפיעים על קידום צפיות ביוטיוב

מכיוון שגם גוגל וגם יוטיוב, בוחנות כל סרטון אשר עולה ביוטיוב בפרמטרים של קידום אתרים, הרי שניתן לומר שיש דמיון בין הגורמים המשפיעים על קידום האתר לבין הגורמים המשפיעים על קידום צפיות ביוטיוב. הנה כמה פרמטרים קריטיים שיכולים להשפיע באופן מהותי על קידום הצפיות של האתר שלכם:

  1. אורך הסרטון– אורך הסרטון יכול להשפיע באופן מהותי על הדירוג שלו. סרטונים קצרים מדי יכולים להיתפס כסרטונים פחות איכותיים, מסרטונים ארוכים יותר המצויים באותה הקטגוריה. על פי סקרים שנערכו בתחום, סרטונים אשר מקבלים דירוג גבוה יותר הם סרטונים אשר אורכם הממוצע הוא 14 דקות.
  2. התגובות שיש לסרטון וביצועי הסרטון– איכות הסרטון תימדד בין היתר באמצעות כמות התגובות שיש לסרטון. ככל שיש תגובות רבות יותר לסרטון, גוגל ימליץ עליו ויקדם אותו בעת חיפוש רלוונטי של גולש. כמות התגובות לא כוללת כמובן תגובות ספאם. מלבד התגובות ליוטיוב ישנם מספר פרטרים נוספים בהם הוא מודד איכות סרטון בהתאם לביצועים. פרמטרים אלו כוללים: זמן הצפייה של הסרטון, מספר השיתופים של הסרטון, כמה צופים נטשו את הסרטון, לאחר כמה דקות צפייה הצופים נטשו את הסרטון.
    השפעת תגובות על קידום ביוטיוב
    השפעת תגובות על קידום ביוטיוב

     

  3. מילות מפתח, תגים וקישורים– מילות המפתח אשר מכילה כותרת הסרטון, תיאור הסרטון וכל מלל אחר אשר קשור לסרטון, יכולות להשפיע באופן מהותי על קידום הסרטון. חשוב מאוד לבחור את מילות המפתח אשר התבצע עליהן חקר מילות מפתח מקצועי, בטרם הן נבחרו. כאשר מדובר על תגים מדובר על תגים המשמשים את יוטיוב על מנת להציג את הסרט, לצד סרטונים נוספים הקשורים אליו באופן ישיר או עקיף. גם התגיות צריכות להיבחר בקפידה. קישורים חיצוניים לסרטוני יוטיוב גם משפיעים באופן מהותי על קידום הסרטון.

כמה טיפים אחרונים עבור העלאת צפיות ביוטיוב

מכיוון שיש ערך שיווקי לסרטוני יוטיוב, הרי שכדאי מאוד לדאוג לקידום איכותי של סרטוני היוטיוב אותם אתם יוצרים. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לקדם את סרטוני היוטיוב שלכם ולעלות את כמות הצפיות שלהם:

  1. יש לדאוג ליצירת תוכן אשר יעניין אנשים– ישנם לא מעט סרטונים ביוטיוב אשר מכילים תוכן דל או לא מאוד איכותי מבחינת הערך שהוא מעניק לצופה בו. על מנת שגולשים יבחרו לצפות בסרטונים שלכם ולא לנטוש אותם באמצע, חשוב מאוד שהתוכן יהיה איכותי.

 

  1. אחד מהקריטריונים אשר משפיעים באופן מהותי על כמות הצפיות שיהיו לסרטון שלכם הוא: אחוזי הנטישה על הסרטון שלכם. המטרה היא ליצור סרטון אשר יגרום לגולשים לבחור לצפות בו ולא לנטוש את הצפייה שבו באמצע.

 

  1. יש ליצור סרטון העונה בדיוק על מטרתו. הסרטון חייב להיות קצר וקולע. אין צורך להאריך מדי בסרטון ואין צורך לקצר מדי בסרטון. יש צורך לדייק בסרטון. בסופו של דבר, גולשים מחפשים סרטונים שיענו על הצורך שלהם באופן מדויק ולכן יבחרו בסרטון אשר עושה זאת ומעביר את המסר שלו באופן מדויק ורלוונטי.

ערוץ יוטיוב מהווה כיום אפיק קידום איכותי ויעיל מאוד עבור עסקים שרוצים להפוך תכנים לויראליים. כל בעל עסק אשר מבין את הפוטנציאל הטמון בשיווק ופרסום במדיה הדיגיטלית, צריך להתוודע בין היתר גם לפרסום באמצעות סרטונים ביוטיוב. כמובן שעל מנת שהסרטון אכן יממש את ייעודו ומטרתו, יש צורך לדאוג ליצור אותו בצורה הטובה ביותר ולקדם אותו בצורה הנכונה, שתגדיל את כמות הצפיות שלו ותקדם אותו בתוצאות חיפוש בגוגל בעת חיפוש רלוונטי.

 

אנשים מחפשים תוכן שייתן להם פתרון, כאן ועכשיו. תחשבו על ידי מהפכה המדיה עברה בשנים האחרונות. לכן, חשוב לשמור על התוכן שלכם: מעניין, כזה שכייף לשתף אותו, קצר ומעביר את המסר בצורה מדויקת, ברורה ונקיה.

 

קצת על מחבר המאמר:

אורי מינץ, בן 35, גר בתל-אביב. חי ונושם את האינטרנט כבר מעל עשור. בעלים של חברת דיגיטל – אורי מינץ מדיה

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.