מה זה פרסונליזציה בשיווק? ולמה זה כל כך חשוב?

זמן קריאה: 3 דקות
פרסונליזציה בשיווק

אחת ההתפתחויות המשמעותיות שאנו רואים בשנים האחרונות בתחום השיווק הדיגיטלי היא תחום שנקרא – פרסונליזציה בשיווק. אם בעבר היה נהוג להיחשף לפרסומות כלליות ורחבות, כיום השיווק האינטרנטי הופך להיות יותר ויותר ספציפי וממוקד מטרה. כיום, בידי החברות הגדולות יש כל כך הרבה מידע עלינו שהן מאפשרות לנו המשווקים לפלח בבירור את קהל המטרה ולהציג את המודעות לקהל הספציפי ביותר עבורנו.

חוץ משמות האנשים יש בידינו בערך כל פיסת מידע רלוונטית שיכולה לסייע להצלחת הקמפיין. למשל, נתונים כמו מיקום גאוגרפי, תחביבים, גיל ועוד נתונים רבים שהופכים את השיווק לאפקטיבי וחסכוני הרבה יותר מבעבר. למשל, ב-Google Ads פלטפורמת השיווק המובילה בעולם תוכלו לבצע פילוחים מתקדמים לפי מטרות הקמפיין שלכם. תוכלו ללמוד עוד על פילוח קהלים בגוגל אדס במרכז התמיכה של גוגל למפרסמים.

האם ובכמה פרסונליזציה בשיווק יותר אפקטיבית ביחס לשיווק רגיל?

מחקרים שבוצעו בארה”ב בעבר מלמדים שהשיווק הממוקד כל כך אפקטיבי שהוא יכול להגדיל את המכירות באתרי הקניות ב-20%.

בנוסף, ניסוחים של פרסומות שבוצעו בשפה האישית נוטים לגרום לעליה ב-ctr (אחוז ההקלקות על המודעות ביחס לכמות החשיפות). אחוז ה-ctr גדל עד פי שתיים במודעות שהיו מנוסחות בצורה אישית עם התייחסות למקום המגורים ותחומי העניין ביחס למודעות שהיו מנוסחות בצורה כללית. החלק האפקטיבי ביותר של השיווק הפרסונלי הוא הרימרקטינג (שיווק מחדש לאנשים שכבר נחשפו בעבר למודעה).

מה זה רימרקטינג (שיווק מחדש) ואיך זה קשור לפרסונליזציה?

כיום במרבית הפלטפורמות המובילות בתחום השיווק האינטרנטי יש אפשרות לבצע שיווק מחדש ללקוחות שכבר ביקרו באתר שלנו בעבר. השיווק מחדש מתבצע באמצעות הטמעת קוד באתר שלנו שבאמצעותו אנו יכולים לבצע שיווק מחדש לכל מי שביקר באתר ו/או לכל מי שביצע פעולה ספציפית באתר. למשל, חברה כמו Booking.com שניתן להזמין דרכה מלונות לחופשות בכל העולם יכולה לבצע פרסום מחדש עבור לקוחות שביקרו באתר שלה והתעניינו בחבילות ספציפיות.

דוגמא:

נניח שאני משוטט לי להנאתי ברחבי הרשת ומוצא את עצמי באתר התיירות Booking.com, במהלך החיפושים אחר חופשה באתר זה אני נכנס לבדיקת מחירי מלונות ביעד האטרקטיבי והמבוקש ברטיסלבה:

פרסונליזציה בשיווק רימרקטינג

 

לאחר שנמאס לי לבזבז את הזמן באתר של בוקינג, אני מחליט שיהיה נחמד לבזבז את הזמן באתר YNET. בעודי עובר בין הכתבות השונות אני מבחין בפרסומת ממקום מוכר- המלון מברטיסלבה שלפני דקה ראיתי באתר של בוקינג.

רימרקטינג ynet טאבולה
רימרקטינג ynet טאבולה, ככה עושים פרסונליזציה בשיווק

 

מכיוון שכיום מרבית הפלטפורמות מאפשרות להציג פרסום ממוקד באמצעות פילוחים יחסית פשוטים ניתן להשיג ביצועים מעולים גם עסקים קטנים שאינם מחזיקים בתקציבי פרסום גבוהים.

 

האם פרסונליזציה בשיווק יוצרת בעיות פרטיות?

לצד היתרונות הרבים שקיימים עבורנו בעלי העסקים והמשווקים כתוצאה מהשימוש בשיווק ממוקד נוצרת פגיעה גדולה בפרטיות של כולנו.

פרסונליזציה בשיווק

 

קיים פרדוקס שקשה להתעלם ממנו:

מצד אחד אנחנו רוצים שהשימוש באינטרנט יהיה כמה שיותר מהיר ורלוונטי עבורנו. אנחנו רוצים להיכנס לחנות באינטרנט וישר למצוא את המוצרים שהכי מתאימים לרצונות שלנו, אנחנו רוצים להיכנס לאתרי תוכן וישר לקבל את הכתבות שהכי מעניינות אותנו. כדי הדברים האלה יקרו אנחנו חייבים שהחברות יהיו מסוגלות לאסוף עלינו כמה שיותר פרטים.

מצד שני, אנחנו רוצים לשמור על הפרטיות שלנו ולא לחיות בתחושה מתמדת שעוקבים אחרינו ושאנחנו נמצאים בתוך עולם שמרגיש כמו “האח הגדול”. כדי שהפרטיות שלנו תישמר החברות צריכות לאסוף עלינו כמה שפחות פרטים.

מבולבלים?

גם אנחנו 😊

כדי להוסיף לבלבול הנה קצת נתונים סטטיסטיים שמראים כמה הציבור לא סגור על עצמו:

כיום מחקרים מראים כי כ-70% מהאוכלוסייה מעוניינים ליהנות מחוויית הפרסונליזציה בזמן הגלישה באינטרנט, קיימים במקביל 50% מהאוכלוסייה שחוששים שהמידע שנאסף עליהם פוגע בפרטיותם.

 

סיכום

הפרסונליזציה הינה אחת מהתופעות המעניינות ביותר שקיימות בעולם השיווק הדיגיטלי. אתרים שילמדו לעשות שימוש בפרסונליזציה יצליחו להשיג יתרון תחרותי אדיר ביחס למתחרים. כפי שניתן להבין, התופעה קיימת ושכיחה בעיקר באתרים גדולים עם תכנים רבים ותקציבי פרסום, אך כיום אנו רואים גם שימוש באלמנטים מסוג זה גם באתרים קטנים יותר. בעוד שתופעה זאת מאפשרת למפרסמים ולגולשים ליהנות ולהפיק תועלת רבה מהרלוונטיות של הכנים והמוצרים שאליהם הם נחשפים, קיימת פגיעה בלתי מבוטלת בפרטיות של כולנו. אין ספק שאם אנחנו כמפרסמים נקפיד על התנהלות מבוקרת ומידתית עולם האינטרנט ישודרג וימשיך לשדרג את חיינו בעתיד.

שתפו אם אהבתם!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
מחירי שוק בשיווק דיגיטלי

מחירי שיווק באינטרנט

זמן קריאה: 3 דקות מחירי שיווק באינטרנט הם אחד התחומים העמומים ביותר שקיימים לבעלי עסקים. לכל חברה יש את השיטות תמחור שלה וכל לקוח

קרא עוד »

פוסטים אחרונים

למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.
דברו איתנו
למידע נוסף Rosh Digital

רוצה לדעת עוד על שיווק דיגיטלי?

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על שיווק דיגיטלי. דברו איתנו ונפרסם מאמרים נוספים על מה שמעניין אתכם.